Kuluttaja-lehti

Hävikkiviikkoa vietetään 11.-17.9. Tule mukaan kumppaniksi!

Noin kolmasosa kaikesta maailmassa tuotetusta ruuasta päätyy roskiin. Suomen, EU:n ja YK:n tavoite on puolittaa ruokahävikki vuoteen 2030 mennessä. Viidennen kerran järjestettävä Hävikkiviikko haastaa kaikki vähentämään ruokahävikkiä.

Hävikkiviikon kumppaniksi voi osallistua mikä tahansa järjestö, yritys, organisaatio, työyhteisö ja yhdistys. Osallistua voi isosti tai pienesti, tavoissa vain taivas on rajana: yksi ruokahävikkiä vähentävä vinkki somekanavassa, artikkeli, jaettu resepti, yhteinen jämälounas työpaikalla, isompi kampanja tai hyvien hävikinvähentämistapojen jakaminen - kaikki käyvät. Tärkeää on kertoa toimista omissa viestintäkanavissa ja liittää mukaan kampanjan tunnus #havikkiviikko.

”Ruokahävikin vähentäminen on yhteinen asia. Edustatpa yksittäistä kotitaloutta tai monikansallista yritystä, olet tervetullut osallistumaan. Odotamme, että erityisesti suomalaiset päivittäistavarakaupan ja ravintola-alan toimijat tulevat näkyvästi mukaan Hävikkiviikkoon”, Kuluttaja-lehden toimitusjohtaja Mika Kesseli toteaa.

Hävikkiviikon kumppaniksi voi ilmoittautua osoitteessa havikkiviikko@kuluttaja.fi Kumppaneiksi ilmoittautuneet saavat käyttöönsä materiaalin, jota voi hyödyntää viestinnällisesti. Viime vuonna Hävikkiviikko löi 153 kumppanin voimin näkyvästi läpi mediassa ja nosti hävikkiruoan jälleen valtakunnalliseksi puheenaiheeksi. Tänä vuonna Hävikkiviikon järjestää Kuluttajalehti. Lue lisää Hävikkiviikosta osoitteessa www.havikkiviikko.fi. Kampanjaviikon tapahtumia kootaan verkkosivuille. Hävikkiviikon viestintäkampanjaa tukee Maa- ja metsätalousministeriö.

Mika Kesseli, Kuluttaja-lehti, mika.kesseli@kuluttaja.fi, puhelin 0400-594944

Kuluttaja-lehti
Paciuksenkatu 19

0400594944http://www.kuluttaja.fi

Kuluttaja on Suomen ainoa kuluttaja-asioiden erikoislehti. Me Kuluttajassa puhumme sinun elämästäsi: siihen kuuluvista tuotteista ja palveluista. Autamme sinua ymmärtämään, mikä on totta, mikä tarua ja millä on merkitystä. Lehtemme puolueettomat, kansainvälisenä yhteistyönä tehdyt testit kertovat asioista olennaisen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi