Genesta Property Nordic

HAXLOG-LOGISTIIKKAKESKUKSEN PERUSKIVEN MUURAUS VANTAALLA

Eurooppalainen logistiikkakiinteistöalan sijoitus- ja kehitysyhtiö Nelf Haxlog Real Estate Oy juhlisti uuden Haxlog-kiinteistön ja Grundfosin tulevan Suomen-pääkonttorin (5 500 m2) rakentamisen aloittamista peruskiven muuraustilaisuudella. Hankkeen kokonaispinta-ala 160 000 m2.

Kuvassa vasemmalta oikealle: Kevin Reid (AIG), Markku Pitkänen (Nordea), Calle Roselius (Genesta), David Lawrence (AIG), Jari Järvenpää (Grundfos), Asko Myllymäki (Lehto), Jaakko Heikkilä (Lehto), David Neil (Genesta), Lars Oest Jacobsen (Grundfos)

Rakennukseen tulee moderneja toimisto-, huolto-, tutkimus- ja testaustiloja. Kiinteistölle tullaan hakemaan BREEAM-standardin (Building Research Establishment for Environmental Assessments) mukainen luokitus "erittäin hyvä".

Peruskiven muuraustilaisuus järjestettiin työmaalla keskiviikkona 11.6. kello 14 alkaen. Tilaisuuteen osallistuivat muiden muassa kehitysyhtiö Nelf Haxlog Real Estate Oy:n, rakennuksen tulevan käyttäjän Grundfosin sekä pääurakoitsijana toimivan rakennusliike Lehdon edustajat.

Rakennusliike Lehdon emoyhtiön Päätoimija Oyj:n liiketoimintajohtajan Asko Myllymäen pitämän tervetuliaispuheen jälkeen järjestettiin seremonia, jossa maahan laskettiin aikakapseli tämän Haxlog-logistiikkakeskuksen tärkeän virstanpylvään merkiksi.

Kokonaispinta-alaltaan 160 000 neliömetrin (rakennusoikeus 67 000 m2) hankkeen työt edistyvät hyvin. Rakennustöiden aloittamisen jälkeen työmaalta on siirretty kierrätettäväksi noin 600 000 m3 kiveä. Uusi tie on rakennettu ja kunnallistekniikka asennettu.

NELF Haxlog Real Estate Oy:n hallituksen puheenjohtaja Carl-Henrik Roselius kertoi: "Olen hyvin vaikuttunut siitä nopeudesta ja tehokkuudesta, jota kaikki tämän meille tärkeän kiinteistön urakoitsijat ovat osoittaneet. Olen myös ylpeä siitä, että Grundfosin kaltainen tunnettu yhtiö valitsi Haxlogin. Perusteina olivat erinomainen sijainti, yhteydet lentokentälle ja satamaan sekä kokenut suunnittelu- ja kehitystiimimme."

Haxlog-logistiikkakeskus rakennetaan Helsingin ja Lahden välisen moottoritien E75 varteen. Lisäksi kohteesta on suorat yhteydet Helsinki-Vantaan lentokentälle (7 km) ja Vuosaaren satamaan (13 km).

Lisätietoja hankkeesta:

Carl-Henrik Roselius, +358 50 041 79 97, carl-henrik.roselius@genesta.fi

Asko Myllymäki, +358 40 527 3294, asko.myllymaki@paatoimija.fi

Tontin kehittäjän ja omistajan NELF Haxlog Real Estaten omistajia ovat AIG Global Real Estate Partners II LP -kiinteistörahasto ja Genesta Property Nordic. Lisätietoja on osoitteessa www.haxlog.fi.

Grundfos on yksi maailman johtavista pumppuvalmistajista. Sen palveluksessa on noin 18 000 työntekijää, ja yhtiö valmistaa vuosittain yli 16 miljoonaa pumppuyksikköä.Lisätietoja on osoitteessa www.grundfos.com.

Rakennusliike Lehto Oy kuuluu Päätoimija Groupiin, joka on Suomen suurimpia rakennus- ja kiinteistöalan yrityksiä. Koko maassa toimivan yrityksen pääkonttori on Kempeleellä. Lisätietoja on osoitteessa www.lehto.fi ja www.paatoimija.fi.

Kuvat

Lataa
Haxlog-logistiikkakeskus rakentuu Helsingin ja Lahden välisen moottoritien E75 varteen.
Lataa
Kuvassa vasemmalta oikealle:  Asko Myllymäki (Päätoimija/Lehto), Tapio Kankkonen (Päätoimija/Lehto)
Kuvassa vasemmalta oikealle: Asko Myllymäki (Päätoimija/Lehto), Tapio Kankkonen (Päätoimija/Lehto)
Lataa
Kuvassa vasemmalta oikealle: Kevin Reid (AIG), Markku Pitkänen Nordea), Calle Roselius (Genesta), David Lawrence (AIG), Jari Järvenpää (Grundfos), Asko Myllymäki (Lehto)
Lataa
Kuvassa vasemmalta oikealle: Calle Roselius (Genesta), Markku Pitkänen (Nordea), Tapio Kankkonen (Lehto), Jaakko Heikkilä (Lehto), Lars Oest Jacobsen (Grundfos)
Lataa
Kuvassa vasemmalta oikealle: Kevin Reid (AIG), Jari Järvenpää (Grundfos), Tapio Kankkonen (Lehto), Asko Myllymäki (Lehto), Jaakko Heikkilä (Lehto)
Lataa
Kuvassa vasemmalta oikealle: Brenda Monaghan (AIG), David Lawrence (AIG), Iryna Tandura (AIG), Evgeniya Klimchuk (AIG), Jari Järvenpää (Grundfos), Kaisa Ojajärvi (Grundfos), Markku Pitkänen (Nordea), Juhani Talvia (AIG), Lars Oest Jacobsen (Grundfos), Kevin Reid (AIG), Kimmo Viljamaa (Vantaan kaupunki), Asko Myllymäki (Lehto)

Genesta Property Nordic
Erottajankatu 7 A

09 611 280http://www.genesta.eu/fi

POHJOISMAIHIN SIJOITTAVA KIINTEISTÖSIJOITUSYHTIÖ - Olemme riippumaton kiinteistösijoitus- ja kiinteistörahastoyhtiö. Keskitymme sijoitustoiminnassamme pohjoismaisiin toimitilakiinteistöihin.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Genesta Property Nordic