Hehkuhattaraa ja valohoitoa

Kirkkaasti alkanut Linnanmäen Valokarnevaali loistaa huvipuistossa vielä 22.10.2017 asti. Valohoidosta voi nauttia häikäisevien valoteosten, valotaide-esitysten, tähtiartistien sekä valaistun puiston loisteessa – myös laitteista käsin. Huvipuistokausi päättyy 22.10. perinteiseen ilotulitukseen!
Linnanmäen Valokarnevaali

Valokarnevaalin aikana Linnanmäen voi kokea aivan uudenlaisessa valossa. Säihkyvä valoteema näkyy valaistun puistoalueen lisäksi myös osassa laitteita ja jopa tunnelmallisessa herkuttelussa. Viilenevissä illoissa huvittelijat voivat nauttia puistossa esim. hehkuhattaraa tai lämmittävää glögiä seuratessaan samalla ohjelmalava Estradin tähtiesiintyjiä. Viikon aikaan Estradille nousevat vielä Aurora, Evelina, Biniyam, Mikko Harju ja Mira Luoti. Päätöspäivänä Estradilla säkenöivät lisäksi Eeli Hallikainen, Scandinavian Music Group kvartetti sekävalotaideryhmä Belenos Group of Arts.

- Belenoksen päätösillan valoshowssa ”Sirius – Galaxien säihkettä” nähdään tähtitaivaan hohdetta ja kristallin kimallusta shown kauniisti hulmuavista asuissa. Sirius-esitys on usean eri välineen ja tanssin innoittama elegantti kokonaisuus, Belenos Group of Artsin Merilei Mendelin kertoo.

Belenoksen esityksen jälkeen sunnuntaina 22.10. klo 21.50 Linnanmäen Huvipuiston kausi päättyy näyttävään ilotulitukseen, joka valaisee taivaan huvipuistokauden päättymisen kunniaksi. Perinteisesti koko Alppilan alue ruuhkaantuu Linnanmäen päätöspäivänä, joten Linnanmäki suositteleekin lämpimästi saapumaan julkisilla kulkuneuvoilla tai jättämään oman auton kaukoparkkiin.

Huvipuistolaitteet uudessa valossa

Karnevaalin aikana puistossa kannattaa kierrellä ihailemassa valokohteita mm. Kahvikuppikarusellin, Mustekalan ja Miniautojen ympäristössä sekä käydä huvittelemassa kauniisti valaistuissa Kingissä ja Vuoristoradassa. Hepparadan ympäristössä voit kokea taikametsän tunnelmaa. Keskusaukion täyttävät sadat pienet valopisteet ja puissa roikkuvat peilipallot.

- Usea Linnanmäen tuttu laite on saanut erityisvalaistuksen ja niissä voi kokea nyt aivan uudenlaisen, sädehtivän huvilaitekokemuksen. Varsinkin korkeista laitteista näkyy koko puiston väriloiste aivan upealla tavalla, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin vinkkaa.

Lisäksi eri puolella huvipuistoa loistavat neljän eri taiteilijan projisointiteokset. Mukana ovat rekvisiittataiteilija Maikki Pekkala, videotaiteilija Sellekhanks, kuvataitelija Sakari Larjo ja valosuunnittelija Alexander Salvesen.

Valokarnevaali Linnanmäen Huvipuistossa 12.–22.10.2017. Kaikki ohjelma ja sisäänpääsy huvipuistoon on huvipuistokävijöille maksutonta, laitteisiin tarvitsee rannekkeen tai laitelipun. Muutokset mahdollisia. Valokarnevaali toteutetaan yhteistyössä Sun Effects Oy:n kanssa. www.linnanmaki.fi/valokarnevaali

Belenos Group of Arts

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja suomalaiselle lastensuojelutyölle. Vuonna 2016 lahjoitettiin 4,3 miljoonaa euroa ja tavoite vuodelle 2017 on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat suomalaista lastensuojelutyötä.

Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2017 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.