Hel-YA!-festivaalin ohjelma on julkistettu

Suomen ensimmäinen ja ainoa nuorten aikuisten kirjallisuusfestivaali Hel-YA! päästää myös yleisön ääneen. Kulttuuriareena Gloriassa 29.9.2018 järjestettävän festivaalin ohjelmassa on mukana työpajoja, Open Mic -sessio sekä livenä kirjoitettava YA-tarina, johon yleisö pääsee vaikuttamaan päivän aikana.

Teemoina Hel-YA!-festivaalin ohjelmassa nousevat esiin muun muassa feminismi, suomalainen dystopia, pelaaminen, kirjat ja tv-sarjat sekä sanojen haltuunotto.

Glorian aulassa Karri Palefacen Miettinen toteuttaa työparinsa Kaisa Happosen kanssa  runokirjansa Revi se -pohjalta runotyöpajan johon yleisö saa osallistua.

Siri Kolu ja Salla Simukka osallistuvat Hel-YA!-festareille yhteisellä ohjelmanumerolla. Intensiivisessä parikeskustelussa he aikovat kysyä toisiltaan kaikki ne kysymykset, joita kukaan muu ei ole koskaan kehdannut. Demin kirjoituskilpailussa noteerattu 15-vuotias Maiju Koivula osallistuu "Mikä (kaikki) ottaa päähän" -nuortenkirjakeskusteluun.

Hel-YA!-tapahtuma jakaa tänä vuonna neljä kunniakirjaa fanien äänestämissä kategorioissa.

• Vuoden YA-hahmo
  • Vuoden YA-kansi
  • Vuoden paras YA-kirjan aloitus
  • Vuoden paras YA-kirjan pari

Yleisöäänestys on käynnissä 14.9. asti osoitteessa facebook.com/helyafest/. Viime vuoden tapaan päivän aikana palkitaan Hel-YA!:n ja Demi-lehden yhteisen kirjoituskilpailun voittajat.

Hel-YA! eli Helsinki Young Adult Literary Convention on Suomen ainoa Young Adult -kirjojen fanitapahtuma, joka järjestetään nyt toista kertaa. Hel-YA! kokoaa Suomen johtavat YA-kirjailijat ja fanit yhteen Kulttuuriareena Gloriaan 29.9.2018. Hel-YA!:n järjestävät yhteistyössä viihdeyhtiö Kaiken Entertainment sekä Gummerus Kustannus, Kustannusosakeyhtiö Tammi, Kustannusosakeyhtiö Otava, WSOY ja Helmet-kirjasto.

Lisätietoja: Laura Andersson | toimituspäällikkö | Kaiken Entertainment
040 5936494 | laura.andersson@kaiken.com