Setlementtiasunnot

Heli Kotilainen on Setlementtiasuntojen uusi toimitusjohtaja

Heli Kotilainen aloittaa Setlementtiasunnot Oy:n ja Setlementtiasumisoikeus Oy:n toimitusjohtajana 13.8.2018. Kotilainen siirtyy toimialajohtajan tehtävästä Granlund Consulting Oy:stä. Aikaisemmin hän toimi Green Building Council Finland ry:n toimitusjohtajana ja kehitys- ja toimialajohtajana Finnish Consulting Group Oy:ssä.

Uudella toimitusjohtajalla Heli Kotilaisella (FM, eMBA) on monipuolinen kiinteistö- ja rakennusalan johtamisen ja kehittämisen tausta, ja hän on mm. toiminut kestävän kehityksen, prosessien kehittämisen, markkinoinnin ja liiketoiminnan johtamisen tehtävissä. Alkujaan savonlinnalaisen ja sittemmin helsinkiläistyneen Helin sydäntä lähellä ovat osallistuminen mm. Naisten Pankin toimintaan ja maahanmuuttajien kanssa tehtävään vapaaehtoistyöhön.

– Olen onnellinen valinnastani luotsaamaan Setlementtiasunnot Oy:tä kohti uusia haasteita ja ennen kaikkea mahdollisuuksia. Uskon että pystyn hyödyntämään monipuolista kokemustani niin julkiselta sektorilta, yhdistystoiminnasta kun yritysmaailmasta tehtävässä, jossa yhdistyvät vankka arvopohja liiketoiminnan kehittämiseen, sanoo Heli Kotilainen.

– Setlementtiasunnot on jännittävässä tilanteessa, koska viidentoista vuoden aikana tehty työ yhteisöllisen asumisen kehittämiseksi on jo nostanut meidät lajissamme kärkikaartiin. Tästä yhtenä osoituksena on vuonna 2017 valmistuneen Sukupolvienkorttelin saamat palkinnot.

– Kaikki uusi tarkoittaa jatkuvaa oppimista. Ei riitä, että tyydymme ratkaisuissamme siihen miltä maailma näytti 15 vuotta sitten. Tiedämme, että kaupungistumista ei voi pysäyttää eikä maasta toiseen muuttajien määrä vähene tulevaisuudessa. Megatrendit maailmalta haastavat meitä oppimaan lisää. Asumisen tarpeiden muuttuminen, kaupunkiasumisen uudet ja yhteisölliset muodot, työn tekemisen muuttuminen sekä ekologisen vastuunoton kasvava haaste antavat suuntaviivoja uuden toimitusjohtajamme työlle.

– Siksi olemme erityisen iloisia saadessamme Helin joukkoomme kehittämään edelleen Setlementtiasumisen ratkaisuita ja monipuolisia asukaslähtöisiä sisältöjä, kertoo Setlementtiasuntojen hallituksen puheenjohtaja Pentti Lemmetyinen.

Heli Kotilainen

Pentti Lemmetyinen
Toimitusjohtaja, Suomen Setlementtiliitto
Hallituksen puheenjohtaja, Setlementtiasunnot Oy
pentti.lemmetyinen@setlementti.fi

Setlementtiasunnot

Setlementtiasunnot Oy on yhteisöllinen asuntorakennuttaja. Setlementti tuo asumiseen ihmiskeskeisyyttä, ihmisten taitojen ja osaamisen tunnistamista sekä erilaisuuden hyväksymistä. Setlementtiasunnot Oy on yhteisöjen rakentaja, asumisen palvelujen moniosaaja ja yhteiskunnallisesti kestävän asumisen tuottaja.

Lue lisää julkaisijalta Setlementtiasunnot

Yhteisöllinen kortteli ja taide yhdistää Helsingin Kalasataman uudessa rakennushankkeessa18.5.2018 16:08Tiedote

Helsingin Kalasatamassa aloitetaan kesäkuun alussa yhteisprojektina kolmen vuokratalon rakentaminen. Kahdeksankerroksisten kerrostalojen rakennuttajina ovat NAL-asunnot Oy, Setlementtiasunnot Oy ja taiteilijoiden perustama Kiinteistöyhtiö Ars Longa Oy. Ars Longan senioritaloon valmistuu 56 vuokrahuoneistoa seniori-ikäisille muotoilijoille, kuvataiteilijoille ja kirjailijoille. Setlementtiasunnoille valmistuu 81 asuntoa opiskelijoille ja NAL-asuntojen rakennuksessa on 77 asuntoa. Rakennuksen arkkitehtisuunnittelijana on palkittu arkkitehtitoimisto Hannunkari-Mäkipaja.

Ekologista yhteisöllisyyttä Helsingin Kruununvuorenrantaan15.2.2017 08:00Tiedote

Setlementtiasunnot rakennuttaa yhteisöllisen vuokrakerrostalon Helsingin Borgströminmäelle. Talo muodostuu kahdesta isommasta rakennuksesta, jotka ovat yhteydessä toisiinsa ensimmäisen kerroksen yhteistilojen kautta. Yhteistiloissa on Setlementtiasuntojen konseptien mukaisesti tilaa yhteisille aktiviteeteille asukkaiden käyttöön. Borgströminmäen Setlementtiasuntoihin tulee yhteensä 108 asuntoa, joista 20 varataan kehitysvammaisille asukkaille. Rakennuksessa palvelee Setlementtiasuntojen palvelukonseptin mukaisesti yhtiöön työsuhteessa oleva yhteisökoordinaattori, joka toimii sekä palvelun läsnäolevana rajapintana että yhteisön aktivoijana.

Härmälänrannan yhteisökorttelissa koeasutaan virtuaalisesti15.2.2017 00:00Tiedote

VR-laseilla päästään tutustumaan taloon, jota ei vielä ole. Virtuaalitodellisuus (VR) tulee vauhdilla myös rakentamiseen. Tampereen Härmälänrantaan on suunnitteilla yhteisöllinen kerrostalokortteli, johon käyttäjät pääsevät tutustumaan virtuaalisesti keskiviikkona 15.2. järjestettävässä työpajassa. Tamperelainen Sky High VR -yhtiö on toteuttanut Arkkitehtitoimisto Helamaa & Heiskanen Oy:n arkkitehtisuunnitelmien pohjalta virtuaalisen mallin, jossa voidaan katsella VR-laseilla korttelin asuntoja, yhteistiloja, pihaa ja lähiympäristöä. Virtuaalisesti voi kävellä pitkin käytäviä, katsella ympärilleen ja miettiä eri reittejä. Samalla voi tutkia, miten auringon valo pihalla siirtyy päivän aikana, muutamaan sekuntiin nopeutettuna. Lisäksi rakennukseen voi tutustua pyörätuolikäyttäjän näkökulmasta ajamalla läpi rakennuksen eri tilojen ja pihapiirin.