Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Helmikuun hyytävä dekkarisato on pian täällä

Otavan ja Liken helmikuun dekkarikattaus on täynnä kansainvälisiä huippunimiä. Viikolla 9 Suomessa ilmestyvä A. J. Finnin Nainen ikkunassa on neljättä viikkoa The New York Timesin bestseller-listan kärjessä.

Elisabeth Norebäck – Sano että olet minun (ilmestynyt, Like)

Psykoterapeutti Stellan vastaanotolle tulee nuori nainen, Isabelle. Stella on varma, että Isabelle on hänen tyttärensä Alice, jonka uskotaan kuolleen 21 vuotta aiemmin. Isabellesta tulee Stellalle pakkomielle ja ammatillisuuden rajat sortuvat.

”Ken tämän aloittaa ei lopeta ennen kuin viimeinen lehti on kääntynyt.” – Leena Lumi -blogi

”Luin Norebäckin yhdessä illassa ja nautin joka hetkestä.” – Rakkaudesta kirjoihin –blogi

Markus Falk - Profeetan soturit (ilmestynyt, Otava)

Markus Falk –nimimerkin takaa löytyvät arabian kielen ja islamin tutkimuksen professori Jaakko Hämeen-Anttila ja kirjailija Virpi Hämeen-Anttila. Uuden trillerisarjan avausosassa suomalaistutkija Tuomas Pyy saa käsiinsä tulenaran käsikirjoituksen, joka vaikuttaa itsensä profeetta Muhammadin sanelemalta, ja kun tieto löydöstä vuotaa, sitä alkavat tavoitella väkivaltaiset terroristit.

Katarina Wennstam – Hämärän tyttö (VK 8, Otava)

Liza Marklundin manttelinperijän karu trilleri teinien julmasta maailmasta jatkaa rikostarkastaja Charlotta Lugnin ja asianajaja Shirin Sundin tarinaa. Kuvaus nuorista ja heidän arkensa tylyistä pelisäännöistä järkyttää.

Jonas T. Bengtsson  - SUS (VK 8, Like)

Kööpenhaminan pimeimmällä puolella ihmisyys on kovilla osattomuuden ja väkivallan kuristusotteessa. Perhe on hajonnut: veli on haavoittunut vakavasti ja isä istuu vankilassa äidin murhasta. Nuori tytär Sus valmistautuu kostoon. Tuleeko hänestä kylmäverinen tappaja?

A. J. Finn – Nainen ikkunassa (VK 9, Otava)

Jo neljättä viikkoa The New York Timesin bestseller-listan kärkipaikkaa pitävä Nainen ikkunassa on piinaavaa jännitystä huokuva mestarillinen trilleri. Avoimia paikkoja kammoava Anna ei pysty poistumaan kodistaan, ja eräänä iltana Anna näkee ikkunasta jotain, mitä hänen ei olisi pitänyt nähdä. Mikä onkaan totta ja mikä kuviteltua?

Geir Tangen – Sydämenmurskaaja (VK 10, Otava)

Maestro-menestystrilleri saa jatkoa! Onko nuorten säälimättömillä murhilla yhteys norjan äärioikeistoon. Murhatutkinta koskettaa toimittaja Viljar Ravn Gudmundssonia painajaismaisen henkilökohtaisesti: hänen 17-vuotias poikansa Alexander herää juhlien jälkeen murhatun tytön vierestä, ja todisteet viittaavat Alexanderin syyllisyyteen. Alexander itse ei muista tapahtumista mitään.

Arvostelukappaleet ja vedospyynnöt: piia.vaisanen@otava.fi, p. 050-5204699

Kansainvälinen dekkaritähti Donna Leon vierailee Suomessa elokuussa  5.7.2018 13:00Tiedote

Kansainväliseen huippusuosioon noussut dekkarikuningatar Donna Leon (s. 1942) saapuu odotetulle vierailulle Suomeen elokuussa. Leonin kirjoja on käännetty jo yli 20 kielelle, ja Suomessa niitä on myyty huimaavat lähes puoli miljoonaa kappaletta. Donna Leonin Guido Brunetti -sarjan uusin osa, Nuoruuden lähde, ilmestyi suomeksi helmikuussa. Kirja nousi ilmestyttyään Mitä Suomi lukee -listauksen maaliskuun toiseksi myydyimmäksi käännetyksi kaunokirjalliseksi teokseksi Suomessa. Nuoruuden lähde -dekkarissa Brunetti tapaa kreivitär Lando-Continuin, joka epäilee että hänen pojantyttärensä vuosien takainen onnettomuus ei ollut mikään vahinko. Kreivitär pyytää Brunettia tutkimaan uudestaan menneitä tapahtumia. Manuela, lahjakas kilparatsastaja, pelastettiin viime hetkellä hukkumiskuolemalta, mutta hän kärsi vakavia vaurioita eikä muista tapahtunutta. Kreivitär on varma että pojantytär yritettiin surmata. Brunetti alkaa tutkia vanhaa tapausta osin säälistä, osin uteliaisuudesta. Tutkimusten ede

Otavan kaunokirjallisuuden kustantaminen vahvistuu: Salla Pulli, Aleksi Pöyry ja Lotta Sonninen kustannuspäälliköiksi28.6.2018 10:15Tiedote