Helpot ja herkulliset reseptit kokoavat lapsiperheet tekemään yhdessä ruokaa

Mikään taito ei kehity ilman harjoitusta, eikä mikään innosta jatkamaan harjoittelemista niin kuin onnistumisen kokemukset. Uusi keittokirja Suomen lasten kotiruoka tarjoaa tietoa ja houkuttelevia ideoita suomalaisille lapsiperheille kutsuen koko perheen keittiöön.

Nöpön mukikakku ja nuudeli-kana-salaatti

Suvi Rüsterin, Marja Samulin ja Elvi Ristan Suomen lasten kotiruoka on yli sadan ohjeen kokonaisuus, josta löytyy ruokia joka lähtöön: aamupaloja, leivonnaisia, treenieväitä ja myyjäisherkkuja. Vasta-alkaja saa ruoanlaittoon hyvät eväät ja roppakaupalla vinkkejä. Kirja on myös erinomainen lahja nuorelle, joka muuttaa pois kotoa. Kokkaajan muistilista auttaa vasta-alkajat alkuun.

Yksityiskohtaisten reseptien raaka-aineet löytyvät lähikaupan hyllyltä ja monet ruoat ovat muunnettavissa vegaaneille. Kirja on täynnä kunnon kotiruokaa koko perheen makuun ja joka lähtöön Nöpön mukikakusta nuudeli-kana-salaattiin.

Reseptit on jaoteltu arjen hetkien mukaan:

• Aamuhetkiin
  • Välipalaksi ja treenievääksi
  • Päivälliseksi perheelle
  • Iltanälkään
  • Kokkailua kaverin kanssa
  • Myyjäisiin ja isolle porukalle
  • Juhlaan

Suvi Rüster ja Marja Samuli ovat ruokatoimittajia ja -stylistejä. He ovat tehneet yhteistyössä valokuvaaja Elvi Ristan kanssa lukuisia ruokajuttuja eri lehtiin. Tekijät arvostavat terveellistä, maukasta ruokaa ja iloitsevat saadessaan kokata ja ruokailla yhdessä lastensa kanssa.

Arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt: Hannele Tavi hannele.tavi@otava.fi puh. 044 531 2225

Nöpön mukikakku ja nuudeli-kana-salaatti
Suomen lasten kotiruoka
Suvi Rüster, Marja Samuli ja Elvi Rista