Uponor Suomi Oy

Helppokäyttöiset panospuhdistamot yleistyvät jätevesiremonteissa - STT INFO KUVA (KUVA-VIDEO-MP3-ÄÄNITIEDOSTO)

Yhä useampi haja-asutusalueen omakotiasukas valitsee vanhan jätevesijärjestelmän tilalle panospuhdistamon. Eniten valintaan vaikuttavat puhdistamon helppokäyttöisyys, edullinen hankintahinta sekä alhaiset käyttökustannukset. (KUVA-VIDEO-MP3-ÄÄNITIEDOSTO)

- VIDEO: Jos video ei lataudu suoraan sähköpostissa, lataa video (.flv) liitetiedostosta (vaatii flash-playerin).
- MP3-tiedosto liitetiedostossa.

Helppokäyttöiset panospuhdistamot yleistyvät jätevesiremonteissa

Langaton tiedonsiirto tuo mukavuuslisää

Uponor on tuonut markkinoille uuden panospuhdistamomallin, jossa käyttäjien kannalta merkittävimpiä parannuksia ovat puhdistamon huollon sekä asennuksen helpottuminen. Entistä tilavammalle saostussäiliölle riittää yksi tyhjennyskerta vuodessa, joten puhdistamon käyttökustannukset jäävät alhaisiksi.

Uponor Clean I tuo panospuhdistamoihin ensimmäisenä langattoman hälytysjärjestelmän. Sen etuna on, että asukkaat voivat seurata puhdistamon toimintaa sisätiloihin sijoitetusta näytöstä. Merkkivalo muistuttaa ajoissa mm. loka-auton tilaamisesta. Pihamaalla puhdistamosta jää näkyviin vain kaksi siistiä kantta.

Energiapihiä puhdistusta kaikille jätevesille

Clean I -panospuhdistamo kuluttaa sähköä vain 330 kWh vuodessa, sillä veden siirto tapahtuu yhden puhaltimen avulla, eikä pumppuja tarvita. Jäteveden puhdistaminen tapahtuu biologis-kemiallisessa prosessissa ja tehokas fosforinpoisto saadaan aikaan kemiallisella saostuksella. Puhdistettu jätevesi johdetaan esimerkiksi avo-ojaan tai sepelillä täytettyyn ojaan. Loma-automatiikalla varustettu puhdistamo soveltuu myös ympärivuotisessa käytössä oleville kakkosasunnoille.

Jätevesi-infosta apua toteutukseen

Uponor jätevesi-info on uusi palvelu, joka helpottaa rakentajia ja saneeraajia jätevesijärjestelmän hankinnassa ja kunnostuksessa. Ajankohtaisen jätevesitietouden ohella palvelun kautta saa tietoa paikallisista suunnittelijoista sekä halutessaan tarjouksen jätevesiremontin toteuttamisesta järjestelmineen ja asennuksineen. Jätevesi-info palvelee arkisin puhelinnumerossa 020 129 2900 ja sen verkko-osoite on www.jatevesi-info.fi

Valmistajan kokemuksella on merkitystä

Uponor on puhdistamomarkkinoilla alan pitkäaikaisinta osaamista. Taloustutkimuksen kuluttajatutkimuksen (jäteveden käsittely pienpuhdistamoissa 2009) mukaan Uponor on yleisarvosanaltaan alan paras toimija, johon luotetaan. Uponor-panospuhdistamo on läpäissyt Suomen ympäristökeskus SYKE:n tekemän CE-testauksen erinomaisin puhdistustuloksin.

Lisätietoja :
Uponor Suomi Oy, p. 020-129 211, www.uponor.fi Risto Heiskanen tai Jyrki Löppönen (3.7.2009 alkaen)

Painokelpoiset 300 dpi:n kuvat, flash-videoleike ja mp3-äänitiedosto liitetiedostossa . (Klikkaa STT Info portaalissa Kuva -välilehteä) Kuvat ja video: Jakke Nikkarinen/STT Info Kuva.
Kuvat ja video/äänitiedosto ovat vapaasti käytettävissä. Kuvia julkaistaessa pyydämme mainitsemaan lähteen: kuvaajan nimi ja STT Info Kuva.

Kuva ylhäällä :
Kuva: Jakke Nikkarinen/STT Info Kuva. Kuvat ovat vapaasti käytettävissä.
Kuvia julkaistaessa pyydämme mainitsemaan lähteen: kuvaajan nimi ja STT Info Kuva. Painokelpoinen kuva liitetiedostossa.

Pieni kuva ylinnä
:
Puhdistamoon kuuluu langaton tiedonsiirto järjestelmä, jonka näyttöpaneeli tulee talon sisään. Se kertoo puhdistamon huoltotarpeesta.
Painokelpoinen kuva liitetiedostossa.

Kuvat

Kemikaaliastia sijaitsee myös toisen kannen alla. Fosforipoistavaa kemikaalia lisätään tavanomaisesti kaksi kertaa vuodessa. Kuva: Jakke Nikkarinen/STT Info Kuva. Kuvat ovat vapaasti käytettävissä. Kuvia julkaistaessa pyydämme mainitsemaan lähteen: kuvaa
Lataa
Panospuhdistamon ohjauskeskus on sijoitettu toisen kannen alle.
Kuvat ovat painokelpoisia. Jos k
Panospuhdistamon ohjauskeskus on sijoitettu toisen kannen alle. Kuva: Jakke Nikkarinen/STT Info Kuva. Kuvat ovat vapaasti käytettävissä. Kuvia julkaistaessa pyydämme mainitsemaan lähteen: kuvaajan nimi ja STT Info Kuva. Kuvat ovat painokelpoisia. Jos k
Lataa
Kuva:Uponor Suomi Oy. Kuvat ovat vapaasti käytettävissä.
Puhdistamoon kuuluu langaton tiedonsiirto järjestelmä, jonka näyttöpaneeli tule talon sisään. Se kertoo puhdistamon huoltotarpeesta. Kuva:Uponor Suomi Oy. Kuvat ovat vapaasti käytettävissä.
Lataa
Panospuhdistamo on ennen kaikkea haja-asutuksen omakotitalojen ja kakkosasuntojen jätevesiratkaisu. Kuva: Jakke Nikkarinen/STT Info Kuva. Kuvat ovat vapaasti käytettävissä. Kuvia julkaistaessa pyydämme mainitsemaan lähteen: kuvaajan nimi ja STT Info Kuva
Kuvat ovat painokelpoisia. Jos ku
Panospuhdistamosta jää maan pinnalle kaksi huomaamatonta kantta.Kuva: Jakke Nikkarinen/STT Info Kuva. Kuvat ovat vapaasti käytettävissä. Kuvia julkaistaessa pyydämme mainitsemaan lähteen: kuvaajan nimi ja STT Info Kuva. Kuvat ovat painokelpoisia. Jos ku
Lataa
Toisen kannen alla tapahtuu biologis-kemiallinen prosessi. Ensimmäisen kannen alla on saostussäiliö, joka tyhjennetään ainakin kerran vuodessa. Kuva: Jakke Nikkarinen/STT Info Kuva. Kuvat ovat vapaasti käytettävissä. Kuvia julkaistaessa pyydämme mainitse

Uponor Suomi Oy
Kouvolantie 365
15561 NASTOLA

020 129 211http://www.uponor.com

Uponor lyhyesti - Uponor on yksi johtavista rakennus- ja ympäristötekniikan järjestelmien toimittajista maailmassa. Uponor tarjoaa rakentajille ja remontoijille kattavan valikoiman lämmitykseen, veden- ja energianjakeluun sekä ilmanvaihtoon ja jäteveden käsittelyyn tarkoitettuja järjestelmiä. Lisäksi valmistamme tuotteita kunnallisen infrastruktuurin rakentamiseen ja saneeraukseen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Uponor Suomi Oy

Uponorilta uusi ekologinen ratkaisu omakotitalojen harmaiden vesien käsittelyyn14.5.2013 09:00:00 EEST | Tiedote

Uponor tuo kesän alussa markkinoille uuden harmaavesisuodattimen omakotitaloille ja kakkoskodeille. Harmaavesisuodattimen innovatiivinen ja ekologinen puhdistustekniikka takaa ympäristöystävällisyyden, eikä järjestelmä tarvitse sähköä. Tämän lisäksi Uponor-harmaavesisuodatin Koti on helppo asentaa tontille kuin tontille. Se sopii mihin tahansa maaperään ja myös korkean pohjaveden alueille.