Helsingin Bussiliikenne ulkoisti palkanlaskentansa Siltaan

Helsingin Bussiliikenne Oy (HelB) on valinnut Silta Oy:n palkkapalveluiden yhteistyökumppanikseen. Sopimuksen myötä HelB:in 1300 työntekijän palkanlaskenta siirtyi Siltaan.

Silta Oy ja Helsingin Bussiliikenne Oy (HelB) ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä HelB:in palkanlaskenta siirtyi 14.5.2013 alkaen Siltaan. Sopimus sisältää noin 1300 HelB:in työntekijän palkkahallinnon. Ulkoistuksen yhteydessä HelB:ltä siirtyi Siltaan kolme henkilöä vanhoina työntekijöinä.

”Päätimme ulkoistaa palkanlaskennan Siltaan, sillä haimme toimintaamme kustannussäästöjä. Samalla saimme tälle kriittiselle ja elintärkeällä toiminnolle jatkuvuutta toimijalta, jolle palkanlaskenta on ydinliiketoimintaa. Itse ulkoistusprosessi sujui kitkattomasti, sillä suunnitteluvaihe toteutettiin huolellisesti ja suurella ammattitaidolla”, kertoo Helsingin Bussiliikenteen henkilöstöjohtaja Jussi Mertanen.

”On todella hienoa, että Helsingin Bussiliikenne valitsi Sillan kumppanikseen. Yhteistyömme on lähtenyt vauhdikkaasti liikkeelle ja edennyt kaikin puolin suunnitelmien mukaisesti. Haluamme tarjota HelB:lle kehittyvän palkkahallintoratkaisun tukemaan yrityksen liiketoiminnan sujuvuutta ja jatkuvuutta”, sanoo Sillan toimitusjohtaja Kari Partanen.

Toimitusjohtaja Kari Partanen, Puh. 020 759 5500, kari.partanen(at)silta.fi.

Helsingin Bussiliikenne Oy
Henkilöstöjohtaja Jussi Mertanen, puh.  010 4774 750, jussi.mertanen(at)helb.fi.

Silta Oy on kasvava asiantuntijaorganisaatio ja alansa markkinajohtaja, joka luo asiakkaalle mahdollisuuden keskittyä ydintoimintaansa tarjoamalla proaktiivista, joustavaa ja korkealaatuista  palkka-, HR- ja taloushallinnon palvelua. Monet johtavat yritykset - koosta riippumatta - ovat jo valinneet meidät osaavaksi kumppanikseen, ja osaavat ammattilaiset työnantajakseen. Silta Oy:n liikevaihto vuonna 2012 oli 24,7 miljoonaa euroa.  www.silta.fi.

Helsingin Bussiliikenne Oy
Helsingin Bussiliikenne Oy, HelB, on Helsingin kaupungin omistama bussiyhtiö, joka lukeutuu pääkaupunkiseudun suurimpiin joukkoliikenteen tuottajiin. Tehtävämme on palvella pääkaupunkiseudun ihmisiä heidän jokapäiväisen liikkumisen tarpeissa. Tätä palvelua tuottavat lähes 1100 kuljettajaamme 400 linja-autolla. www.helb.fi/