Helsingin Kannelmäkeen valmistui uusia asumisoikeuskoteja

Asuntosäätiön uudet asumisoikeusasunnot ovat valmistuneet Helsingin Kannelmäkeen. Asukkaat pääsevät muuttamaan uusiin koteihin juhannusviikolla.

Vanhaistentie 1:een rakennetussa viisikerroksisessa talossa on 24 viihtyisää asumisoikeusasuntoa, joiden koot vaihtelevat yksiöistä neliöihin. Ensimmäisen kerroksen asuntoihin sisältyy terassipiha ja muissa asunnoissa on lasitetut parvekkeet. Lapeikkunat ikkunasyvennyksineen tuovat persoonallisuutta ylimmän kerroksen asuntoihin.

Asumisoikeuskohde sijaitsee uudessa asuinkorttelissa, josta on suora yhteys puistoon. Talon pyöräpaja, työhuonetila sekä iso kerhohuone ovat koko korttelin yhteiskäytössä ja tilojen toivotaan luovan yhteisöllisyyttä kortteliin. Talosauna, pesu- ja kuivaushuone sekä varastotilat sijaitsevat rakennuksen alimmissa kerroksissa. Kortteliin rakennetaan parhaillaan myös yhteistä parkkihallia.

Kohteen rakentajana on toiminut Pohjola Rakennus Oy Suomi ja suunnittelusta on vastannut Arkkitehtipalvelu Oy.

Asuntosäätiö on yksi suurimpia suomalaisia asuinkiinteistöjen omistajia Suomessa. Tarjoamme lähes 18 000 kotia 32 paikkakunnalla; asokoteja, vuokrakoteja ja omistuskoteja. Vuosittain käynnistämme noin 400 uuden asunnon tuotannon. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli lähes 200 miljoonaa euroa. Kaiken toimintamme ytimessä ovat vastuullisuus ja yleishyödyllisyys: emme tavoittele välitöntä voittoa tai taloudellista etua.