Helsingin kantakaupungin alueen putkirikkojen tilannepäivitys

Ison runkolinjan rikkoutuminen Kalliossa 13.11. aamulla aiheutti useita putkirikkoja Helsingin kantakaupungin alueella.

Tilanne 13.11.2022 klo 19
- Fleminginkatu, ei kiinteistöjä ilman vettä, korjaukset aloitettu
- Violankatu, noin 300 asukasta ilman vettä, korjaukset aloitettu. Väliaikainen vedenjakelu Violankadun ja Vellamonkadun risteyksessä.
- Rautalammintie, yksi kiinteistö ilman vettä, korjaukset aloitettu.
- Kumpulantaival, ei kiinteistöjä ilman vettä, korjaukset aloitetaan myöhemmin.
- Bulevardi, ei kiinteistöjä ilman vettä, korjaukset aloitettu.

Lisätietoja nettisivuiltamme www.hsy.fi/vesikatkot.

Vesijohtojen seinämistä voi irrota sakkaa veden virtaussuuntien muutosten ja paineenvaihtelujen vuoksi koko kantakaupungin alueella. Jos vesi on ruskeaa tai sameaa, juoksuta vettä kaikista hanoista, kunnes se on kirkasta. Jos vesi ei kirkastu 10 minuutin juoksutuksella, pyydämme ilmoittamaan asiasta HSY:n vesihuollon vikapäivystykseen puh. 09 1561 3000.

Tiedotamme tilanteesta seuraavan kerran 14.11.2022 klo 9.00 jälkeen.

Lisätietoja medialle: osastonjohtaja Tommi Rantala puh. 040 550 7112

Kiertotalous ei aina näy päällepäin – vantaalaiset rakennukset esimerkkeinä avoimissa yleisötapahtumissa 3.2.202326.1.2023 09:07:12 EET | Tiedote

Vantaalla on lukuisia rakennuksia, joista ei näy päällepäin, että niissä on jotain erityistä: rakennukset ovat kuitenkin tavalla tai toisella kiertotalouden esimerkkejä. Vantaan kaupunki, Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY, Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus ja Tampereen yliopisto järjestävät perjantaina 3. helmikuuta kaksi avointa asukastapahtumaa, joissa esitellään näitä esimerkkejä eri puolilta Vantaata. Tapahtumat ovat osa Arkkitehtuurin ja muotoilun päiviä (ArkMuoto2023) ja ne järjestetään osana kansainvälistä CIRCuIT-hanketta.

HSY:n hallituksen päätökset 20.1.202320.1.2023 10:54:51 EET | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti hyväksyä seuraavat hankesuunnitelmat ja hankinnat: - Espoon Lasihytin kaava-alueen vesihuollon hankesuunnitelma - Espoon Järvenperän pääviemäreiden hankesuunnitelma - Viikinmäen ja Blominmäen jätevedenpuhdistamoille tarvittava metanoli hankintaan NovoChem Oy:ltä - HSY:n kaivantojen päällystys- ja viimeistelytöiden urakoitsijaksi valittiin Peab Industri Oy. Hallitus valitsi Läänin Kuljetus Oy:n urakoitsijaksi rakentamaan Vantaan Petikossa sijaitsevan Petikontien vesihuoltolinjoja välillä Tiilienpojanlenkki–Muuripolku sekä saneeraamaan hulevesiviemäriä välillä Klinkkerinkaari–Petikontie–Tiilenlyöjänkuja. Sekajätteen keräyksen ja kuljetuksen urakoitsijoiksi hallitus valitsi Pohjois-Espooseen STP Group Oy:n, Urbaser Oy:n ja Kuljetus Juntuset Oy:n sekä Kauniaisiin STP Group Oy:n. Hallitus sai tiedoksi tilannekatsaukset Sipoon jätevesien käsittelyä ja Östersundomin alueen vesihuoltotoiminnan siirtämistä koskevista neuvotteluist

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 20.1.202317.1.2023 15:43:10 EET | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 20.1.2023. Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa https://hsy10.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää muun muassa seuraavista hankesuunnitelmista ja hankinnoista: - Espoon Lasihytin kaava-alueen vesihuollon hankesuunnitelma - Espoon Järvenperän pääviemäreiden hankesuunnitelma - Viikinmäen ja Blominmäen jätevedenpuhdistamoille tarvittavan metanolin hankinta - urakoitsijan valinta Vantaan Petikossa sijaitsevan Petikontien vesihuoltolinjojen rakentamiseen välillä Tiilienpojanlenkki–Muuripolku sekä hulevesiviemärin saneeraukseen välillä Klinkkerinkaari–Petikontie–Tiilenlyöjänkuja - HSY:n kaivantojen päällystys- ja viimeistelytöiden urakoitsijan valinta - sekajätteen keräys ja kuljetus Pohjois-Espoossa. Lisäksi hallitus saa tiedoksi tilannekatsaukset Sipoon jätevesien käsittelyä ja Östersundomin alueen vesihuoltotoiminnan siirtämistä koskevista neuvotteluista sekä