Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala

Helsingin kotihoidossa mitataan asiakaskokemusta

Jaa

HappyOrNot –mobiilisovellus otettiin viikko sitten käyttöön muun muassa Maunulan, Munkkiniemen, Kallion ja Vuosaaren kotihoidossa. Ensimmäiset palautteet ovat hyviä. Toukokuun alusta alkaen pikapalautemahdollisuus tulee koko Helsingin kotihoitoon.

Palaute oli myönteistä myös kaksi vuotta sitten, kun pikapalautetta testattiin Helsingin kotihoidossa. Suurin osa asiakkaista jäi tuolloin hyvillä mielin kotiin hoitajan käynnin jälkeen.

-Nyt haluamme systemaattisesti kerätä tietoa siitä, miten asiakkaamme kokevat saamansa hoidon. Samalla luomme ennakkoluulottomasti uutta palautekulttuuria kotihoitoon, kertoo kotihoidon päällikkö Eeva Sandelin.

Asiakas saa jokaisen kotikäynnin jälkeen yksin rauhassa valita hoitajan matkapuhelimen näytöltä yhden neljästä hymynaamasta. Ikääntynyt ohjeistetaan valitsemaan hymynaama, joka parhaiten kuvaa hänen kokemustaan hoidosta.

Kerromme asiakkaidemme kokemuksista säännöllisesti kesän aikana verkkosivuillamme

www.hel.fi/kotihoito  

Helsingin kotihoito

Helsingin kaupungilla on lähes 9000 kotihoidon asiakasta (2017), heistä noin 7200 saa säännöllistä hoitoa. Hoitajat tekevät kuukaudessa keskimäärin 250 000 kotikäyntiä ja lisäksi noin 20 000 etähoitokäyntiä.

Lisätietoja tuoreista mittaustuloksista ja Helsingin kotihoidosta

Eeva Sandelin, kotihoidon päällikkö
puh. 050 361 6221
eeva.sandelin@hel.fi

Yhteyshenkilöt

Jaana Juutilainen-Saari
viestintäpäällikkö
jaana.juutilainen-saari@hel.fi
p. 09 310 42240

Markus Snellman
tiedottaja
markus.snellman@hel.fi
p. 09 310 42619

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala
Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala
Toinen linja 4A
PL 6000 00099 Helsingin kaupunki

09 310 5015 (vaihde)http://www.hel.fi/sote

Sosiaali- ja terveystoimi - hyvinvointia, terveyttä ja sosiaalista turvallisuutta helsinkiläisille.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala

Tukea ja tietoa perheille erotilanteeseen21.9.2018 11:08Tiedote

Parisuhteen päättyminen tuo monenlaisia muutoksia ja vaikuttaa sekä vanhempien että lasten elämään. Eron ensiapupiste ja Puhutaan erosta -illat tarjoavat tietoa ja ohjeita. Eron ensiapupiste Eron ensiapupiste tarjoaa ohjausta ja neuvontaa helsinkiläisten perheiden erotilanteisiin, eroperheen erityiskysymyksiin ja lasten asioiden järjestämiseen. Eron ensiapupisteessä on tarjolla tietoa perheille erotilanteessa suunnatuista palveluista. Ensiapupisteessä ovat auttamassa ammattilaiset perheoikeudellisten asioiden yksiköstä (mm. lastenvalvojat) sekä eri järjestöjen edustajat yhdessä. Eron ensiapupisteessä voi asioida nimettömänä ja myös yksin ilman toista vanhempaa. Eron ensiapupiste palvelee Itäkadun perhekeskuksessa keskiviikkoisin klo 12–16, os.Tallinnanaukio 1. Puhutaan erosta -illat Puhutaan erosta -illoissa keskustellaan eroon liittyvistä teemoista asiantuntijoiden johdolla. Illat on tarkoitettu eronneille ja eroa harkitseville sekä asiasta kiinnostuneille ammattilaisille ja opiskelij

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme