Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala

Helsingin Matkapalvelun yhteydenottokanavat laajenevat – takaisinsoitto- ja chat-palvelu käyttöön

Jaa

Helsingin Matkapalvelun yhteydenottokanavat laajenevat, kun takaisinsoittopalvelu ja tunnistava chat otetaan käyttöön. Takaisinsoitossa asiakas voi jättää soittopyynnön, jos puhelinpalveluissa on ruuhkaa. Chatissa taas asiakas voi tehdä Matkapalvelun kuljetustilauksia tai antaa palautetta verkkosivujen kautta. Uusilla yhteydenottokanavilla halutaan nopeuttaa tavoitettavuutta ja tarjota asiakkaalle vaihtoehtoja asiointikanaviin.

Helsingin Matkapalvelussa otetaan tiistaina 22.5.2018 käyttöön takaisinsoittopalvelu. Takaisinsoittopalvelussa asiakas voi halutessaan jättää soittopyynnön, mikäli puhelinpalveluissa on soittohetkellä ruuhkaa. Vaihtoehtoisesti asiakas voi jäädä odottamaan puheluun vastaamista.

Takaisinsoittopalvelu on tarjolla Helsingin Matkapalvelun suomenkielisessä tilausnumerossa kello 6–21 välillä. Jos asiakas aktivoi takaisinsoiton, asiakkaan puhelinnumero tallentuu takaisinsoittojärjestelmään ja Helsingin Matkapalvelun asiakaspalvelija soittaa takaisin mahdollisimman pian. Puhelunauhoite ohjeistaa asiakasta, miten hänen tulee toimia takaisinsoiton aktivoimisessa.

Chatilla reaaliaikainen yhteys

Helsingin Matkapalvelun chat otettiin käyttöön toukokuun alussa. Chatin kautta asiakas voi tehdä Helsingin Matkapalvelun tilauksia, kysyä neuvoa tai antaa palautetta 24/7. Chat-palvelun käynnistysikkuna löytyy Matkapalvelun verkkosivuilta osoitteesta www.helsinginmatkapalvelu.fi.

Chatin käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista turvallisuuden ja luotettavuuden takia. Asiakas voi tunnistautua pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Takaisinsoitto- ja chat-palvelu on tarkoitettu kaikille Helsingin Matkapalvelun asiakkaille, joilla on voimassa oleva kuljetuspäätös. Ohjeet takaisinsoitto- ja chat-palvelun käyttöön löytyvät Helsingin Matkapalvelun verkkosivuilta.

Helsingin Matkapalvelu on vaikeavammaisille ja vanhuksille tarkoitettu kuljetuspalvelu. Helsingin Matkapalvelu toteutetaan yhteistyössä Helsingin kaupungin Palvelukeskuksen, sosiaali- ja terveystoimialan ja yksityisten liikennöintiyritysten välillä. Helsingin Matkapalvelun asiakkaita on yhteensä noin 15 000, ja päivittäin matkoja tehdään noin 1 800–2 200.

 

Lisätietoja

Tuomas Päivinen
Kuljetuspalvelupäällikkö
Sosiaali- ja terveystoimiala
puh. 09 310 51991
tuomas.paivinen@hel.fi

Riitta Laanala                                          
Yksikönjohtaja                                         
Puhelin- ja hyvinvointipalvelut                 
Palvelukeskus Helsinki                           
puh. 09 310 74414                                      
riitta.laanala@hel.fi                                  

Hanna-Leena Tastula
Palvelupäällikkö
Puhelin- ja hyvinvointipalvelut
Palvelukeskus Helsinki
puh. 09 310 27538
hanna-leena.tastula@hel.fi

Yhteyshenkilöt

Jaana Juutilainen-Saari
viestintäpäällikkö
jaana.juutilainen-saari@hel.fi
p. 09 310 42240

Markus Snellman
tiedottaja
markus.snellman@hel.fi
p. 09 310 42619

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala
Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala
Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala


09 310 5015 (vaihde)http://www.hel.fi/sote

Sosiaali- ja terveystoimi - hyvinvointia, terveyttä ja sosiaalista turvallisuutta helsinkiläisille.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista jo ennen kuin ne uutisoidaan? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi yhtä aikaa suomalaisen median kanssa. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme