Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala

Helsingin Matkapalvelun yhteydenottokanavat laajenevat – takaisinsoitto- ja chat-palvelu käyttöön

Jaa

Helsingin Matkapalvelun yhteydenottokanavat laajenevat, kun takaisinsoittopalvelu ja tunnistava chat otetaan käyttöön. Takaisinsoitossa asiakas voi jättää soittopyynnön, jos puhelinpalveluissa on ruuhkaa. Chatissa taas asiakas voi tehdä Matkapalvelun kuljetustilauksia tai antaa palautetta verkkosivujen kautta. Uusilla yhteydenottokanavilla halutaan nopeuttaa tavoitettavuutta ja tarjota asiakkaalle vaihtoehtoja asiointikanaviin.

Helsingin Matkapalvelussa otetaan tiistaina 22.5.2018 käyttöön takaisinsoittopalvelu. Takaisinsoittopalvelussa asiakas voi halutessaan jättää soittopyynnön, mikäli puhelinpalveluissa on soittohetkellä ruuhkaa. Vaihtoehtoisesti asiakas voi jäädä odottamaan puheluun vastaamista.

Takaisinsoittopalvelu on tarjolla Helsingin Matkapalvelun suomenkielisessä tilausnumerossa kello 6–21 välillä. Jos asiakas aktivoi takaisinsoiton, asiakkaan puhelinnumero tallentuu takaisinsoittojärjestelmään ja Helsingin Matkapalvelun asiakaspalvelija soittaa takaisin mahdollisimman pian. Puhelunauhoite ohjeistaa asiakasta, miten hänen tulee toimia takaisinsoiton aktivoimisessa.

Chatilla reaaliaikainen yhteys

Helsingin Matkapalvelun chat otettiin käyttöön toukokuun alussa. Chatin kautta asiakas voi tehdä Helsingin Matkapalvelun tilauksia, kysyä neuvoa tai antaa palautetta 24/7. Chat-palvelun käynnistysikkuna löytyy Matkapalvelun verkkosivuilta osoitteesta www.helsinginmatkapalvelu.fi.

Chatin käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista turvallisuuden ja luotettavuuden takia. Asiakas voi tunnistautua pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Takaisinsoitto- ja chat-palvelu on tarkoitettu kaikille Helsingin Matkapalvelun asiakkaille, joilla on voimassa oleva kuljetuspäätös. Ohjeet takaisinsoitto- ja chat-palvelun käyttöön löytyvät Helsingin Matkapalvelun verkkosivuilta.

Helsingin Matkapalvelu on vaikeavammaisille ja vanhuksille tarkoitettu kuljetuspalvelu. Helsingin Matkapalvelu toteutetaan yhteistyössä Helsingin kaupungin Palvelukeskuksen, sosiaali- ja terveystoimialan ja yksityisten liikennöintiyritysten välillä. Helsingin Matkapalvelun asiakkaita on yhteensä noin 15 000, ja päivittäin matkoja tehdään noin 1 800–2 200.

 

Lisätietoja

Tuomas Päivinen
Kuljetuspalvelupäällikkö
Sosiaali- ja terveystoimiala
puh. 09 310 51991
tuomas.paivinen@hel.fi

Riitta Laanala                                          
Yksikönjohtaja                                         
Puhelin- ja hyvinvointipalvelut                 
Palvelukeskus Helsinki                           
puh. 09 310 74414                                      
riitta.laanala@hel.fi                                  

Hanna-Leena Tastula
Palvelupäällikkö
Puhelin- ja hyvinvointipalvelut
Palvelukeskus Helsinki
puh. 09 310 27538
hanna-leena.tastula@hel.fi

Yhteyshenkilöt

Jaana Juutilainen-Saari
viestintäpäällikkö
jaana.juutilainen-saari@hel.fi
p. 09 310 42240

Markus Snellman
tiedottaja
markus.snellman@hel.fi
p. 09 310 42619

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala
Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala
Toinen linja 4A
PL 6000 00099 Helsingin kaupunki

09 310 5015 (vaihde)http://www.hel.fi/sote

Sosiaali- ja terveystoimi - hyvinvointia, terveyttä ja sosiaalista turvallisuutta helsinkiläisille.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala

Tukea ja tietoa perheille erotilanteeseen21.9.2018 11:08Tiedote

Parisuhteen päättyminen tuo monenlaisia muutoksia ja vaikuttaa sekä vanhempien että lasten elämään. Eron ensiapupiste ja Puhutaan erosta -illat tarjoavat tietoa ja ohjeita. Eron ensiapupiste Eron ensiapupiste tarjoaa ohjausta ja neuvontaa helsinkiläisten perheiden erotilanteisiin, eroperheen erityiskysymyksiin ja lasten asioiden järjestämiseen. Eron ensiapupisteessä on tarjolla tietoa perheille erotilanteessa suunnatuista palveluista. Ensiapupisteessä ovat auttamassa ammattilaiset perheoikeudellisten asioiden yksiköstä (mm. lastenvalvojat) sekä eri järjestöjen edustajat yhdessä. Eron ensiapupisteessä voi asioida nimettömänä ja myös yksin ilman toista vanhempaa. Eron ensiapupiste palvelee Itäkadun perhekeskuksessa keskiviikkoisin klo 12–16, os.Tallinnanaukio 1. Puhutaan erosta -illat Puhutaan erosta -illoissa keskustellaan eroon liittyvistä teemoista asiantuntijoiden johdolla. Illat on tarkoitettu eronneille ja eroa harkitseville sekä asiasta kiinnostuneille ammattilaisille ja opiskelij

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme