Helsingin merellinen keskusta piirtyy esiin uudessa valossa

Uusi valaistus piirtää esiin Helsingin merellistä keskustaa Kauppatorilta aina Olympiaterminaaliin asti. Valaistu rantareitti tarjoaa kaupunkilaisille niin elämyksellisyyttä, viihtyisyyttä kuin turvallisuuttakin.

Kauppatorilta Olympiaterminaalille johtavalla rantareitillä loistaa nyt yhteensä 2800 LED-polttimoa 1400 metrin mittaisessa nauhassa. Uusi valaistu reitti on yhteensä noin 700 metriä pitkä. Rantareitin valaisu on Helsingin Leijona Oy:n, Helsingin Satama Oy:n ja Helsingin kaupungin yhteinen teko.

– Mietimme minkälaisista asioista syntyy viihtyisä keskusta. Moni kaupunkilainen on toivonut lisää valoa pimeään kauteen ja tähän toiveeseen halusimme nyt yhteisvoimin vastata, kertoo Helsingin Leijona Oy:n kauppapaikkajohtaja Peggy Bauer.

Helsingin Leijona Oy vastaa mm. Kauppatorin lyhyen aikavälin kehittämisen koordinoinnista. Kauppatorin suunnittelu kytkeytyy laajempaan keskustan ja Eteläsataman kehittämistyöhön.

– Satamalla on vahva tahtotila olla mukana kehittämässä Helsingin merellistä keskustaa ja haluamme strategiamme mukaisesti näillä konkreettisilla teoilla kehittää ympäristöämme niin kaupunkilaisten kuin matkailijoiden iloksi, sanoo Helsingin Satama Oy:n liiketoimintajohtaja Sari Nevanlinna.

Helsingin kaupunkistrategiassa todetaan, että Olympiaterminaalilta Kauppatorille ulottuvaa rantavyöhykettä kehitetään tavoitteena keskustan elinvoimaisuutta tukevan toiminnallisen kokonaisuuden aikaansaaminen.

Helsingin Leijona Oy ja Helsingin Satama Oy ovat molemmat Helsingin Kaupungin 100-prosenttisesti omistamia konserniyhtiöitä.

Torikorttelit, Helsingin Leijona Oy
Kauppapaikkajohtaja

Sari Nevanlinna
Helsingin Satama Oy
Liiketoimintajohtaja
sari.nevanlinna@portofhelsinki.fi

Katariinankatu 1, 2. krs

Torikorttelit on uudella elämällä täyttynyt Helsingin historiallinen keskusta. Kuvankauniita katuja ja rakennuksia, suloisia sisäpihoja ja merellisen keskustan tunnelmaa Kauppatorin ja Senaatintorin välissä. Torikortteleita kehittää kaupungin tytäryhtiö Helsingin Leijona Oy yhteistyössä kaupunkilaisten, yrittäjien ja kaupungin virastojen kanssa.

Munakauppa 2.0 avautuu Torikortteleihin – uudenlainen Foodhub tarjoaa lähiruokaa kontaktittomasti29.3.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Pääsiäisviikolla Torikortteleissa aloittaa toimintansa Uudenmaan ruoan Foodhub, joka tuo herkullisen valikoiman lähiruokaa tarjolle aivan Helsingin ytimeen, Senaatintorin laidalle. Munakauppa 2.0 on lähiruoan noutopiste, josta kukin voi noutaa tilaamansa tuotteet täysin kontaktittomasti. Nopeimmat ehtivät tilaamaan vielä pääsiäisherkut suoraan maatiloilta.

Tilanvaltaajat tulevat Torikortteleihin – kokeilussa testataan kivijalan ulottuvuuksia1.2.2021 08:00:00 EET | Tiedote

Helsingin historialliseen keskustaan tulee uutta elämää, kun joukko erilaisia sisällöntuottajia, creatoreita ja vaikuttajia valtaa käyttöönsä Torikortteleiden vapaita liiketiloja aina kuukaudeksi kerrallaan. Kyse on Tilanvaltaajat-kokeilusta, jossa Torikorttelit yhteistyössä markkinointitoimisto PING Helsingin kanssa tutkii kaupunkikeskustan ja kivijalkakaupan kehittämisen haasteita ja mahdollisuuksia yhdistettynä sosiaalisen median kuluttajia liikuttavaan voimaan.

HELSINKILÄINEN, OMANNÄKÖINEN TYYLI VEI TUOMAAN MARKKINAT JOULUTORIEN KANSAINVÄLISEEN KÄRKEEN21.12.2018 14:24:16 EET | Tiedote