Helsingin merellinen keskusta piirtyy esiin uudessa valossa

Uusi valaistus piirtää esiin Helsingin merellistä keskustaa Kauppatorilta aina Olympiaterminaaliin asti. Valaistu rantareitti tarjoaa kaupunkilaisille niin elämyksellisyyttä, viihtyisyyttä kuin turvallisuuttakin.

Kauppatorilta Olympiaterminaalille johtavalla rantareitillä loistaa nyt yhteensä 2800 LED-polttimoa 1400 metrin mittaisessa nauhassa. Uusi valaistu reitti on yhteensä noin 700 metriä pitkä. Rantareitin valaisu on Helsingin Leijona Oy:n, Helsingin Satama Oy:n ja Helsingin kaupungin yhteinen teko.

– Mietimme minkälaisista asioista syntyy viihtyisä keskusta. Moni kaupunkilainen on toivonut lisää valoa pimeään kauteen ja tähän toiveeseen halusimme nyt yhteisvoimin vastata, kertoo Helsingin Leijona Oy:n kauppapaikkajohtaja Peggy Bauer.

Helsingin Leijona Oy vastaa mm. Kauppatorin lyhyen aikavälin kehittämisen koordinoinnista. Kauppatorin suunnittelu kytkeytyy laajempaan keskustan ja Eteläsataman kehittämistyöhön.

– Satamalla on vahva tahtotila olla mukana kehittämässä Helsingin merellistä keskustaa ja haluamme strategiamme mukaisesti näillä konkreettisilla teoilla kehittää ympäristöämme niin kaupunkilaisten kuin matkailijoiden iloksi, sanoo Helsingin Satama Oy:n liiketoimintajohtaja Sari Nevanlinna.

Helsingin kaupunkistrategiassa todetaan, että Olympiaterminaalilta Kauppatorille ulottuvaa rantavyöhykettä kehitetään tavoitteena keskustan elinvoimaisuutta tukevan toiminnallisen kokonaisuuden aikaansaaminen.

Helsingin Leijona Oy ja Helsingin Satama Oy ovat molemmat Helsingin Kaupungin 100-prosenttisesti omistamia konserniyhtiöitä.

Torikorttelit, Helsingin Leijona Oy
Kauppapaikkajohtaja

Sari Nevanlinna
Helsingin Satama Oy
Liiketoimintajohtaja
sari.nevanlinna@portofhelsinki.fi

Sofiankatu 4 /PL 4
00099 Helsingin kaupunki

Torikorttelit on uudella elämällä täyttynyt Helsingin historiallinen keskusta. Kuvankauniita katuja ja rakennuksia, suloisia sisäpihoja ja merellisen keskustan tunnelmaa Kauppatorin ja Senaatintorin välissä. Torikortteleita kehittää kaupungin tytäryhtiö Helsingin Leijona Oy yhteistyössä kaupunkilaisten, yrittäjien ja kaupungin virastojen kanssa.

HELSINKILÄINEN, OMANNÄKÖINEN TYYLI VEI TUOMAAN MARKKINAT JOULUTORIEN KANSAINVÄLISEEN KÄRKEEN21.12.2018 14:24:16 EETTiedote

Tuomaan Markkinoilla ohjelmaa kaikenikäisille – joululaulukaraoke, vegekinkkubingo ja lastensirkus vievät joulun tunnelmaan21.11.2018 11:08:38 EETTiedote

Helsingin suurin ja kaunein joulutori Tuomaan Markkinat avautuu lauantaina 1. joulukuuta Senaatintorilla. Torilla viihdytään jouluisen ohjelman parissa. Kävijät pääsevät laulamaan joulukaraokea, nauttimaan bossa nova -joululauluista sirkus- ja leffaesityksistä sekä kisailemaan vegekinkkubingossa. Avajaisissa kuullaan tuttuun tapaan Kauneimpia joululauluja. Tuomaan Markkinat on avoinna päivittäin 22.12. asti.

Tuomaan Markkinat satsaa ruokaan, saunaan ja tapahtumiin1.11.2018 16:42:31 EETTiedote

Tuomaan Markkinat tuo 1.12. alkaen Senaatintorille kymmenen erilaista glögiä, joululaulukaraoken ja nuotiotulet. Joulutorilla saunotaan puusaunassa, hörpitään hehkuviiniä lavaohjelmasta nautiskellessa, viihdytään Ruokapihoilla 14 ruokatoimijan antimien äärellä, kieputaan karusellissa ja tehdään löytöjä Lahjakujien käsityökojuista. Senaatintorille katetaan kaunein, maukkain ja monipuolisin joulun kokemus, josta ei riemua ja antamisen iloa puutu.