Helsingin parkkimittareista nyt HSL:n kertalippuja

HSL:n kertalippuja voi nyt ostaa Helsingin pysäköintiautomaateista. Maksuvälineenä käyvät Visa- ja Mastercard-kortit ja lähimaksu.

HSL:n kertalippuja saa nyt Helsingin parkkimittareista Visa- ja Mastercard-korteilla ja lähimaksulla.

Noin 400:sta Helsingissä sijaitsevasta parkkiautomaatista saa nyt enemmän irti, kun niistä voi ostaa myös HSL:n kertalippuja ympäri vuorokauden Visa- tai Mastercardilla ja lähimaksulla. Kaikki lippuja myyvät automaatit on merkitty opastetarroilla. Vanhoista käteisellä toimivista parkkiautomaateista ei joukkoliikennelippuja voi ostaa.

”Innovaatio toteutettiin hyvässä yhteistyössä Helsingin kaupungin pysäköinninvalvonnan kanssa. Autoilijoiden on nyt entistä helpompi siirtyä joukkoliikenteeseen, kun samalla vaivalla saa parkki- ja matkalipun”, myyntipäällikkö Matias Sarkkinen HSL:stä näkee.

Pysäköintiautomaateista saa seuraavia lippuja:
o Helsingin sisäinen, voimassa 70 min ostohetkestä
o Raitiovaunulippu, aikuinen, voimassa 60 min ostohetkestä
o Seutulippu, voimassa 90 min ostohetkestä
o Lähiseutu 3 -lippu, voimassa 110 min ostohetkestä

Pysäköintiautomaatit löytyvät myyntipaikkahausta

Myyntipäällikkö Matias Sarkkinen 040 149 4799

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.10.20182.10.2018 14:12Tiedote

Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021 Hallitus merkitsi tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-2 Osavuosikatsaus 2/2018 HSL:n osavuosikatsaus tammi–elokuulta ennakoi talousarviota parempaa tulosta. Tätä selittävät etenkin kasvaneet matkustajamäärät ja lipputulojen suotuisa kehitys. Hallitus merkitsi tiedoksi osavuosikatsauksen 2/2018. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-3 Syysyhtymäkokouksen koolle kutsuminen 27.11.2018 Hallitus kutsui koolle syysyhtymäkokouksen 27.11.2018. Syysyhtymäkokouksen tehtäviin kuuluu muun muassa talousarvion, taloussuunnitelmien ja strategian sekä sitovat tavoitteet sisältävän toimintasuunnitelman hyväksyminen. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documen