Helsingin parkkimittareista nyt HSL:n kertalippuja

HSL:n kertalippuja voi nyt ostaa Helsingin pysäköintiautomaateista. Maksuvälineenä käyvät Visa- ja Mastercard-kortit ja lähimaksu.

HSL:n kertalippuja saa nyt Helsingin parkkimittareista Visa- ja Mastercard-korteilla ja lähimaksulla.

Noin 400:sta Helsingissä sijaitsevasta parkkiautomaatista saa nyt enemmän irti, kun niistä voi ostaa myös HSL:n kertalippuja ympäri vuorokauden Visa- tai Mastercardilla ja lähimaksulla. Kaikki lippuja myyvät automaatit on merkitty opastetarroilla. Vanhoista käteisellä toimivista parkkiautomaateista ei joukkoliikennelippuja voi ostaa.

”Innovaatio toteutettiin hyvässä yhteistyössä Helsingin kaupungin pysäköinninvalvonnan kanssa. Autoilijoiden on nyt entistä helpompi siirtyä joukkoliikenteeseen, kun samalla vaivalla saa parkki- ja matkalipun”, myyntipäällikkö Matias Sarkkinen HSL:stä näkee.

Pysäköintiautomaateista saa seuraavia lippuja:
o Helsingin sisäinen, voimassa 70 min ostohetkestä
o Raitiovaunulippu, aikuinen, voimassa 60 min ostohetkestä
o Seutulippu, voimassa 90 min ostohetkestä
o Lähiseutu 3 -lippu, voimassa 110 min ostohetkestä

Pysäköintiautomaatit löytyvät myyntipaikkahausta

Myyntipäällikkö Matias Sarkkinen 040 149 4799

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 17.4.201817.4.2018 12:40Tiedote

Kokouksen esityslistan voi lukea täältä: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2018524 Bussiliikenteen tarjouskilpailun 43/2018 ratkaisu HSL:n hallitus ratkaisi tiistaina bussiliikenteen tarjouskilpailun 43/2018. Mukana oli kaksi kilpailukohdetta. Helsingin bussiliikenne voitti ajettavakseen 31 auton liikenteen Helsingin linjoille 14, 17, 18, 18N ja 24. Nobina Finland voitti 17 auton liikenteen Herttoniemen suunnan linjoille 80, 81, 82, 82B ja 83. Molemmat yhtiöt liikennöivät jo nyt voittamiaan linjoja. Tarjoukset vertailtiin niiden kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteella. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018524-2 Arabian ja Kalasataman alueen bussilinjojen muutokset Hallitus päätti vaihtoehdosta, jossa linja 55 kulkee Arabian kautta. Se tarjoaa vaihdottoman yhteyden Kalasatamaan Arabiasta, Vanhastakaupungista ja Koskelasta. Hallitus päätti myös