Helsingin poikittaislinjastosuunnitelman toista luonnosta voi kommentoida blogissa 3.3. asti

Helsingin poikittaislinjaston luonnoksesta on julkaistu toinen versio. HSL:n suunnittelijat ovat muokanneet ensimmäistä luonnosta asukkailta saadun palautteen perusteella. Uusi luonnos on nähtävillä Helsingin poikittaisyhteyksien kehittäminen -blogissa, jossa sitä voi kommentoida sunnuntaihin 3.3. asti.

Linjastoluonnoksessa on kuvattu, millaisia muutoksia Helsingin alueen poikittaisyhteyksiin olisi tulossa 2020-luvun alkupuolella. Muutoksia esitetään linjojen 23, 33, 38, 50, 51, 52, 56, 57, 59, 63, 506 ja 552 reitteihin ja/tai vuoroväleihin ja liikennöintiaikoihin.

Suurimmat muutokset toisessa luonnoksessa ovat uusi linja 53 Arabianranta–Uusmäki ja linjan 59 reitin pidentäminen Malminkartanoon asti.

HSL toivoo kommentteja asukkailta ja suunnittelualueella liikkuvilta ensisijaisesti blogiin. Palautetta on kuitenkin mahdollista jättää myös HSL:n palautejärjestelmän ja asiakaspalvelun kautta. Kommentointiajan jälkeen HSL:n suunnittelijat käyvät saadun palautteen läpi. Tavoitteena on, että lopullinen linjastoluonnos menee HSL:n hallituksen käsittelyyn kevään aikana.

Linjastosuunnitelman tavoitteena on tarjota tiheämpiä ja sujuvampia yhteyksiä, joita matkustajien olisi entistä helpompi käyttää. Ensimmäinen linjastoluonnos oli asukkaiden kommentoitavana 14.11.–9.12.2018.

Joukkoliikennesuunnittelija Harri Vuorinen, HSL, puhelin 09 4766 4242

Parannuksia Kirkkonummen suunnan linjojen aikatauluihin ja reitteihin maanantaista 4.3. alkaen14.2.2019 14:45:00Tiedote

Kirkkonummen suunnan linjoilla tapahtuu aikataulu- sekä reittimuutoksia 4.3. HSL on suunnitellut linjastomuutokset tiiviissä yhteistyössä Kirkkonummen kunnan ja asukkaiden kanssa. Muutosten tärkein tavoite on nopeuttaa matkustamista Kirkkonummen ja Matinkylän välillä. Ruuhka-aikojen matkat Kantvikista ja Kolsarista Gesterbyhyn nopeutuvat, samoin matkustaminen Kantvikista Matinkylään. Ruuhka-aikojen ulkopuolella matka-aika Matinkylään lyhenee Kantvikin ja Upinniemen suunnalta noin 20 minuuttia. Myös linjojen palvelutaso paranee arkisin ja viikonloppuisin päiväsaikaan sekä arki-iltoina Kantvikistä, keskustasta, Heikkilästä ja Tolsasta Matinkylään. Tolsassa on jatkossa palvelua myös hiljaiseen aikaan linjan 173Z laajentuneen tarjonnan ansiosta. Matkat Kantvikista ja Kolsarista Ravalsiin ja Lindaliin muuttuvat muutosten myötä sen sijaan vaihdollisiksi. Muutokset vaikuttavat linjoihin 171, 172, 172V, 173, 173Z, 174Z, 902 sekä 902K ja 903. Linjojen 173K ja 173N sekä Siuntioon Kirkkonummelta

Förbättringar i tidtabellerna och rutterna i Kyrkslätt på måndag 4.314.2.2019 14:45:00Tiedote