Helsingin poikittaislinjastosuunnitelman toista luonnosta voi kommentoida blogissa 3.3. asti

Helsingin poikittaislinjaston luonnoksesta on julkaistu toinen versio. HSL:n suunnittelijat ovat muokanneet ensimmäistä luonnosta asukkailta saadun palautteen perusteella. Uusi luonnos on nähtävillä Helsingin poikittaisyhteyksien kehittäminen -blogissa, jossa sitä voi kommentoida sunnuntaihin 3.3. asti.

Linjastoluonnoksessa on kuvattu, millaisia muutoksia Helsingin alueen poikittaisyhteyksiin olisi tulossa 2020-luvun alkupuolella. Muutoksia esitetään linjojen 23, 33, 38, 50, 51, 52, 56, 57, 59, 63, 506 ja 552 reitteihin ja/tai vuoroväleihin ja liikennöintiaikoihin.

Suurimmat muutokset toisessa luonnoksessa ovat uusi linja 53 Arabianranta–Uusmäki ja linjan 59 reitin pidentäminen Malminkartanoon asti.

HSL toivoo kommentteja asukkailta ja suunnittelualueella liikkuvilta ensisijaisesti blogiin. Palautetta on kuitenkin mahdollista jättää myös HSL:n palautejärjestelmän ja asiakaspalvelun kautta. Kommentointiajan jälkeen HSL:n suunnittelijat käyvät saadun palautteen läpi. Tavoitteena on, että lopullinen linjastoluonnos menee HSL:n hallituksen käsittelyyn kevään aikana.

Linjastosuunnitelman tavoitteena on tarjota tiheämpiä ja sujuvampia yhteyksiä, joita matkustajien olisi entistä helpompi käyttää. Ensimmäinen linjastoluonnos oli asukkaiden kommentoitavana 14.11.–9.12.2018.

Joukkoliikennesuunnittelija Harri Vuorinen, HSL, puhelin 09 4766 4242

HSL:n hallituksen päätöksiä 16.4.201916.4.2019 14:24:58 EESTTiedote

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 48/2019 ratkaisu Hallitus päätti valita tarjousten perusteella seuraavat liikennöitsijät: Kohteen 257 (linja 55 Rautatientori – Koskela) uusi liikennöitsijä on Nobina Finland Oy, Kohteen 258 (linjat 71 Rautatientori – Malmi, 77N Rautatientori – Jakomäki, 78 Rautatientori – Latokartano, 78N Rautatientori – Latokartano) uusi liikennöitsijä on Nobina Finland Oy, Kohteen 259 (linjat 63 Kamppi – Paloheinä, 69 Kamppi – Jakomäki, 70 Kamppi – Malmi) uusi liikennöitsijä on Helsingin Bussiliikenne Oy Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019584-2 Helsingin poikittaislinjaston kehittämissuunnitelma Hallitus päätti hyväksyä Helsingin poikittaislinjastosuunnitelman ohjeellisesti noudatettavaksi. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019584-3 HSL:n lausunto Vantaan yleiskaava 2020 –l