Helsingin seudun kauppakamarin kauppakamariyksiköiden hallitukset, aluejohtokunnat ja valiokunnat nimettiin vuodelle 2021

Helsingin seudun kauppakamarin valtuuskunta on nimennyt kokouksessaan Itä-Uudenmaan, Keski-Uudenmaan ja Luoteis-Uudenmaan kauppakamariyksiköiden hallitukset. Kauppakamariyksiköt toimivat vahvoina elinkeinoelämän vaikuttajina alueellaan. Tämän lisäksi valtuuskunta nimesi aluejohtokunnat ja valiokuntien edustajat.

Helsingin seudun kauppakamari toimii 21 kunnan alueella Uudellamaalla. Kauppakamarilla on Helsingin, Espoon ja Vantaan toimistojen lisäksi kolme alueellista kauppakamariyksikköä: Luoteis-Uusimaa, Keski-Uusimaa ja Itä-Uusimaa. Kauppakamariyksiköt ovat vahvoja elinkeinoelämän toimijoita alueellaan.

Kauppakamarin valtuuskunta on nimennyt kauppakamariyksiköiden hallitukset, Espoon ja Vantaan aluejohtokunnat sekä valiokunnat vuodeksi 2021 kokouksessaan torstaina 14. tammikuuta.

Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikkö
Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikön hallituksen puheenjohtajana jatkaa toimitusjohtaja Mauri Molander, Itä-Uudenmaan Osuuspankki ja varapuheenjohtajaksi nimettiin toimitusjohtaja Katarina Enholm, Brunberg Oy.

Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikkö korostaa elinkeinoelämän ja teollisuuden merkitystä alueen kunnille, monipuolisen elinkeinoelämän tärkeyttä erityisesti alueelta tapahtuvan vientitoiminnan kasvattamiseksi sekä alueella annettavan koulutuksen merkitystä ammattitaitoisen työvoiman turvaamiseksi.

Keski-Uudenmaan kauppakamariyksikkö
Keski-Uudenmaan kauppakamariyksikön hallituksen puheenjohtajaksi nimettiin toimitusjohtaja Ilmari Sjöblom, Riisula Oy ja varapuheenjohtajaksi nimettiin yrityspankin johtaja Raija Ruhanen, Nordea Bank Abp.

Keski-Uudellamaalla kauppakamari edistää yritysten ja kuntien yhteistyötä. Kauppakamari korostaa alueen erinomaista logistista sijaintia osana metropolialuetta, ja painottaa kuntarajat ylittäviä maankäyttöratkaisuja sekä volyymietujen hakemista hallinnossa ja palvelutuotannossa.

Luoteis-Uudenmaan kauppakamariyksikkö
Luoteis-Uudenmaan kauppakamariyksikön hallituksen puheenjohtajana jatkaa toimitusjohtaja Jari Eiro, Dicro Oy ja varapuheenjohtajaksi nimettiin hallituksen puheenjohtaja Mikko Vesala, H. Vesala Oy.

Luoteis-Uudellamaalla edunvalvonnan painopisteitä ovat vaikuttaminen alueen keskusten kehittämishankkeisiin, niihin liittyviin liikennejärjestelyihin sekä toimialueen kuntien yleiskaavahankkeisiin. Kauppakamariyksikkö seuraa alueen ammatillisen koulutustarjonnan ja elinkeinoelämän tarpeiden vastaavuutta sekä toimii yhteistyössä alueellisten oppilaitosten kanssa.

Aluejohtokunnat
Espoon aluejohtokunnan puheenjohtajana jatkaa johtaja Olli Huotari, Orion Oyj ja varapuheenjohtajaksi nimettiin tekninen johtaja Mikko Leppänen, Ramboll Finland Oy.

Vantaan aluejohtokunnan puheenjohtajaksi valittiin hallituksen puheenjohtaja Tomi Parmasuo, Meconet Oy ja varapuheenjohtajaksi nimettiin toimitusjohtaja Elina Karjalainen, Jetlife Oy.

Aluejohtokunnan jäsenet löytyvät kauppakamarin verkkosivuilta:
Espoon aluejohtokunnan jäsenet

Vantaan aluejohtokunnan jäsenet.

Valiokunnat
Helsingin seudun kauppakamarilla on yhdeksän valiokuntaa, joissa keskitytään yritysten kilpailukyvyn ja elinkeinopolitiikan kannalta tärkeisiin asioihin. Valiokuntien jäsenet löytyvät kauppakamarin verkkosivuilta:

Alue- ja asuntoasiain valiokunta

ICT-valiokunta

Kaupan ja palvelujen valiokunta

Koulutus- ja työvoima-asiain valiokunta

Liikennevaliokunta

Satama- ja logistiikkavaliokunta

Talous- ja veroasiain valiokunta

Teollisuusvaliokunta

Yritysturvallisuusvaliokunta.

Heikki J. Perälä, Helsingin seudun kauppakamari, toimitusjohtaja, p. 050 667 73, heikki.perala@helsinki.chamber.fi

Markku Lahtinen, Helsingin seudun kauppakamari, johtaja, p. 050 571 3564, markku.lahtinen@helsinki.chamber.fi

Tiina Tikander, Helsingin seudun kauppakamari, viestintäpäällikkö, p. 046 878 7540, tiina.tikander@helsinki.chamber.fi

Helsingin seudun kauppakamari vahvistaa yritysten menestystä osallistumalla aktiivisesti Helsingin seudun kehittämiseen. Kauppakamariin kuuluu 21 kunnan alueelta yli 7 000 palveluja, kauppaa ja teollisuutta edustavaa yritystä.