Helsingin seudun kauppakamarin kauppakamariyksiköiden hallitukset nimitettiin

Helsingin seudun kauppakamarin valtuuskunta on nimennyt kokouksessaan Itä-Uudenmaan, Keski-Uudenmaan ja Luoteis-Uudenmaan kauppakamariyksiköiden hallitukset. Kauppakamariyksiköt ovat vahvoja elinkeinoelämän toimijoita alueellaan.

Helsingin seudun kauppakamarin maantieteellinen toimialue käsittää 21 kuntaa ulottuen entisen Uudenmaan läänin alueella lännestä Karkkilasta itään aina Loviisaan saakka. Alueellinen toiminta on organisoitu siten, että myös alueellinen elinkeinoelämän edunvalvonta on turvattu. Kauppakamarilla on Espoon ja Vantaan toimistojen lisäksi kolme alueellista kauppakamariyksikköä: Keski-Uusimaa, Luoteis-Uusimaa ja Itä-Uusimaa.

Keski-Uudenmaan kauppakamariyksikkö

Keski-Uudenmaan kauppakamarin yksikön hallituksen puheenjohtajana vuonna 2019 toimii toimitusjohtaja Antti Korsisaari, Korsisaari Yhtiöt.

Keski-Uudellamaalla kauppakamari edistää yritysten ja kuntien yhteistyötä. Kauppakamari korostaa alueen erinomaista logistista sijaintia osana metropolialuetta, ja painottaa kuntarajat ylittäviä maankäyttöratkaisuja sekä volyymietujen hakemista hallinnossa ja palvelutuotannossa.

- Kauppakamarilla on suuri merkitys yritysten ja alueen etujen ajajana. On ensisijaisen tärkeää, että elinkeinoelämän ja kuntien aktiivista vuoropuhelua lisätään. Jatkossakin kauppakamarin tehtävä on järjestää alueen toimijoille ja yrityksille tilaisuuksia verkostoitumiselle, Korsisaari korostaa.

Keski-Uudenmaan kauppakamariyksikkö ››

Luoteis-Uudenmaan kauppakamariyksikkö

Luoteis-Uudenmaan kauppakamariyksikön hallituksen puheenjohtajaksi nimettiin toimitusjohtaja Jari Eiro, Dicro Oy.

Luoteis-Uudellamaalla edunvalvonnan painopisteitä ovat vaikuttaminen alueen keskusten kehittämishankkeisiin, niihin liittyviin liikennejärjestelyihin sekä toimialueen kuntien yleiskaavahankkeisiin. Kauppakamariyksikkö seuraa alueen ammatillisen koulutustarjonnan ja elinkeinoelämän tarpeiden vastaavuutta sekä toimii yhteistyössä alueellisten oppilaitosten kanssa

- Kauppakamariyksikkö vaikuttaa aktiivisesti alueen kehittämiseen. Verkostoitumista edistetään järjestämällä aamukahvi- ja seminaaritilaisuuksia. Menestyvä Suomi ja menestyvät kunnat tehdään menestyvillä työpaikoilla, Eiro toteaa.

Luoteis-Uudenmaan kauppakamariyksikkö ››

Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikkö

Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikön hallituksen puheenjohtajaksi nimitettiin toimitusjohtaja Mauri Molander, Itä-Uudenmaan Osuuspankki.

Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikkö korostaa elinkeinoelämän ja teollisuuden merkitystä alueen kunnille, monipuolisen elinkeinoelämän tärkeyttä erityisesti alueelta tapahtuvan vientitoiminnan kasvattamiseksi sekä alueella annettavan koulutuksen merkitystä ammattitaitoisen työvoiman turvaamiseksi.

- Varmistamme Itä-Uudenmaan hyvän kasvun edellytyksiä, joiden kautta alueen elinvoimaisuus säilyy hyvänä, Molander sanoo.

Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikkö ››

Lisätiedot:

Markku Lahtinen
johtaja, Helsingin seudun kauppakamari
markku.lahtinen@chamber.fi

Yrityksillä edelleen puute osaavasta työvoimasta – kilpailu työntekijöistä kiristynyt7.3.2019 07:55:00 EETTiedote

Helsingin seudun kauppakamarin jäsenkyselyssä helmikuussa 2019 peräti 86 % vastaajista ilmoitti jonkinasteisesta osaavan työvoiman saatavuusongelmasta. Ongelmia ovat kohdanneet yritykset kaikissa kokoluokissa. Aloittain tarkastellessa suurin pula on osaavista taloushallinnon ammattilaisista ja vaikeuksia oli löytää tekijöitä myös ICT-alalle ja myynnin erilaisiin tehtäviin.