Helsingin Suomalaisen Klubin ravintolassa kokataan nyt uusiutuvalla ja kotimaisella biokaasulla

Gasum on solminut sopimuksen biokaasun käytöstä Helsingin Suomalaisen Klubin ravintolan kanssa. Tästä lähtien ruoka klubiravintolan keittiössä valmistuu uusiutuvalla ja kotimaisella biokaasulla.

*Näemme uusiutuvan biokaasun vahvasti tämän päivän ratkaisuna ja arvostamme sitä kotimaisena energiana”, kertoo Miia Makkonen, Klubin ravintoloitsija. Kuvaaja: Tuomas Koljonen.

Ydinkeskustassa, Kampin ostoskeskuksen vieressä sijaitsevalla Helsingin Suomalaisella Klubilla on pitkä historia perinteisenä suomalaisena herrojen klubina. Lähes Klubin perustamisesta, vuodesta 1876 lähtien on ollut tärkeää, että Klubilta on saanut hyvää ruokaa. A’la Carhu Oy on vastannut Klubin ravintolatoiminnasta vuodesta 2009 lähtien. Jatkossa ruoka valmistuu entistä ympäristöystävällisemmin uusiutuvalla ja kotimaisella biokaasulla. Biokaasun ravintolaan toimittaa paikallinen kaasunjakeluyhtiö Suomen Kaasuenergia Oy.

”Ravintolassamme tarjoillaan perinteisiä suomalaisia ruokia sesongin antimia hyödyntäen. Haluamme kuitenkin elää ajassa mukana ja tarjota asiakkaillemme myös tämän päivän uudempia herkkuja. Näemme uusiutuvan biokaasun vahvasti tämän päivän ratkaisuna ja arvostamme sitä kotimaisena energiana”, kertoo Miia Makkonen, Klubin ravintoloitsija.

Klubin jäsenien lisäksi ravintolan asiakkaina on myös paljon eri alojen yrityksiä ja yhdistyksiä. Ravintola tarjoaa upeat puitteet niin kokouksille kuin juhlille. Asiakkaiden viihtyvyydestä henkilökunta huolehtii aina ammattitaidolla.

”Meillä asiakkaiden kanssa keskustellaan eikä vain toimiteta ruokaa ja juomaa. Aiomme kertoa heille myös biokaasusta. Esimerkiksi, kuinka ravun perkuujätteet menevät biojäteastiaan ja kuinka niistä saadaan biokaasua kaasuliedellemme.”

”On hienoa saada tämänkaltainen kotimaisia arvoja vaaliva ravintola biokaasuasiakkaaksemme. Uskomme, että Suomalaisen Klubin ravintolan asiakkaat arvostavat uusiutuvalla ja suomalaisella biokaasulla valmistettua ruokaa”, sanoo Gasumin myyntipäällikkö Max Miilakangas.

Gasumin biokaasu on aina täysin uusiutuvista raaka-aineista valmistettu kotimainen biopolttoaine. Gasumin biokaasulaitokset Suomessa sijaitsevat Huittisissa, Honkajoella, Kuopiossa, Oulussa, Riihimäellä, Turussa ja Vehmaalla. Lisäksi Gasum tuottaa biokaasua myös yhteistyökumppaneiden kanssa Espoossa, Kouvolassa ja Lahdessa. Biokaasu on monikäyttöinen energianlähde, jota myydään teollisuudelle, palveluita tarjoaville yrityksille, lämmön- ja voimantuotantoon, ruoanvalmistukseen kotitalouksille ja ravintoloille sekä liikenteen polttoaineeksi.

Max Miilakangas, myyntipäällikkö, Gasum Oy
Puh. 0400 686 814, etunimi.sukunimi(a)gasum.com

Miia Makkonen, ravintoloitsija, ravintola Suomalainen Klubi
Puh. 050 582 9085, ravintola(a)klubiravintola.fi

Energiayhtiö Gasum on suomalainen kaasualan (maa- ja biokaasu) asiantuntija, joka rakentaa siltaa kohti hiilineutraalia yhteiskuntaa maalla ja merellä. Yhtiö edistää kestävän energiatalouden syntyä lisäämällä biokaasun tarjontaa, kehittämällä pohjoismaista kaasuekosysteemiä ja huolehtimalla kaasun hintakilpailukyvystä. Yhtiö tuo Suomeen maakaasua, tuottaa ja jalostaa biokaasua Suomessa ja Ruotsissa sekä siirtää ja toimittaa niitä energiantuotantoon, teollisuudelle, kotitalouksille ja maa- ja meriliikenteelle. Gasum on Pohjoismaiden johtava biokaasun tarjoaja. Gasumin tytäryhtiö Skangas on nesteytetyn maakaasun (LNG) johtava pohjoismainen osaaja, joka jatkaa LNG:n aseman ja infrastruktuurin vahvistamista ja uusien kaasuratkaisuiden hyödyntämistä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Gasum-konsernissa työskentelee noin 400 henkeä, Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 843 milj. euroa. www.gasum.com

Helsingin Suomalainen Klubi on perustettu vuonna 1876. Nykyinen ravintoloitsija A’la Carhu Oy on toiminut Klubin tiloissa vuodesta 2009 lähtien. Ravintola huolehtii ammattitaidolla ja suurella sydämellä klubiveljien ja heidän vieraidensa sekä muiden ryhmien tarpeista.

Kokous-, juhla- ja pöytävaraukset (myös lyhyellä varoajalla): p. 050 5721531

Aukioloajat: Ma–pe aamusta iltaan ja viikonloppuisin tilauksesta ryhmille.

www.klubiravintola.fi
www.klubi.fi

Tunnista biokaasulla kokkaavat ravintolat Gasumin vihreästä biokaasumerkistä.