Helsingin Uiva venenäyttely esittelee veneitä ja vesielämää Lauttasaaressa elokuussa

Venealan Keskusliitto Finnboat järjestää Helsingin Uivan Venenäyttelyn 13.–16.8.2020 tuttuun tapaan HSK:n kerhosatamassa Lauttasaaressa. Tapahtumajärjestelyt ovat edenneet koronakeväästä huolimatta vauhdilla.

Vuoden 2019 näyttelyssä oli yli 155 näytteilleasettajaa ja yli 280 venettä sekä paljon  tarvikkeita, varusteita ja venealan palveluita.
Vuoden 2019 näyttelyssä oli yli 155 näytteilleasettajaa ja yli 280 venettä sekä paljon tarvikkeita, varusteita ja venealan palveluita.

”Näyttelyn sijainti Helsingin keskustan välittömässä läheisyydessä on erinomainen ja yli hehtaarin kokoinen merenranta-alue tarjoaa riittävän väljät tilat turvalliselle yleisötapahtumalle. Maaosastoille on jo ennestään hyvät tilat ja keväällä valmistuneet uudet laiturit nostavat paikan tasoa näyttelyalueena entisestään”, kertoo Finnboatin toimitusjohtaja Jarkko Pajusalo.

Helsingin Uiva venenäyttely on viime vuosina kasvanut venenäyttelystä koko perheen kesätapahtumaksi, johon tullaan koko päiväksi viihtymään perheen ja ystävien kanssa. Kiinnostus tapahtumaa kohtaan on kasvanut vuosi vuodelta, ja viime vuonna kävijämäärä kasvoi edellisvuodesta peräti seitsemän prosenttia.

Turvallisuudesta ei poikkeusaikana tingitä

Kahden hehtaarin kokoinen näyttelyalue varmistaa, että ihmistiheys pysyy esimerkiksi ravintolaterasseja ja kauppakeskuksia alhaisempana ja merituuli puolestaan huolehtii luonnollisesta ilmanvaihdosta.

Helsingin Uivaan Venenäyttelyyn kulkua valvotaan, joten alueella olevien henkilöiden määrä pysyy järjestäjän tiedossa koko ajan. Hygieniasta huolehditaan tänä vuonna AVI:n uusien ohjeistuksen puitteissa entistäkin tarkemmin ja tapahtumavieraat saavat halutessaan esim. maskin ja kertakäyttökäsineet tapahtumavierailun ajaksi. Myös käsidesiä on tarjolla useammassa pisteessä.

”Luonnollisesti toivomme, että sairaana ei tulla tapahtumaan ollenkaan, yleisen ohjeistuksen mukaisesti yskimishygieniasta huolehditaan ja säilytetään etäisyydet muihin ihmisiin näyttelyalueella”, Pajusalo toteaa.

Kattava venevalikoima, vesielämää ja ainutlaatuinen koeajomahdollisuus

”Uivassa näyttelyssä on jokaiselle vesielementissä viihtyvälle jotakin. Suomalaisten suosikkimoottoriveneitä on todella laaja valikoima, mutta näyttely on myös Suomessa ainutlaatuinen tapahtuma nähdä purjeveneitä omassa elementissään: purjehduskunnossa, mastot, purjeet ja köydet paikoillaan. Kalastuksen ystäville esitellään kalastusvarusteltuja veneitä sekä viimeisimmät uutuudet. Mukana ovat kaikki merkittävimmät venemerkit, joten Uiva on erinomainen paikka vertailla venetarjontaa. Näytillä on koko vesielämän kirjo jollista jahteihin, varmasti nähtävää ja koettavaa koko perheelle”, Pajusalo jatkaa.

Helsingin Uiva Venenäyttely tarjoaa Suomessa ainutlaatuisen mahdollisuuden koeajaa veneitä näyttelytilaisuudessa. Kippari-lehden järjestämät moottoriveneiden koeajot järjestetään kaikkina näyttelypäivinä, mutta laajin valikoima veneitä on koeajettavissa perjantaina 14.8. iltapäivällä, jolloin koeajettavana on myös näyttelyveneitä: näin kattavaa venemerkkien ja -mallien koeajomahdollisuutta ei Suomessa ole missään muualla. Veneiden koeajot suositellaan tehtäväksi perhekunnittain tai sillä seurueella, kenen kanssa tapahtumaan on tultu.

Näkemistä, kokemista ja tekemistä koko perheelle

Vuoden 2019 näyttelyssä oli yli 155 näytteilleasettajaa ja yli 280 venettä sekä paljon  tarvikkeita, varusteita ja venealan palveluita. Tulevan näyttelyn ennakkomyynti on sujunut hyvin ja näyttelyn odotetaan kooltaan ja valikoimaltaan pysyvän viime vuotta vastaavalla tasolla.

Näyttelyalueella on tuttuun tapaan päivittäin monipuolista ohjelmaa, koeajoja sekä erilaisia näytöksiä ja esityksiä koko perheelle. Lava-ohjelmia seuratessa voi nauttia maittavaa katuruokaa ohjelma-aluetta reunustavista ruokarekoista.

Uiva venenäyttely on Suomessa ainutlaatuinen tapahtuma nähdä purjeveneitä omassa elementissään: purjehduskunnossa, mastot, purjeet ja köydet paikoillaan.
Uivassa näyttelyssä on jokaiselle vesielementissä viihtyvälle jotakin. Suomalaisten suosikkimoottoriveneitä on todella laaja valikoima.

Uiva 2020 Flytande vauhditti loppukesän venekauppaa19.8.2020 12:43:55 EESTTiedote

Aurinkoinen ja lämmin sää suosi viime viikon lopulla Helsingin Lauttasaaressa järjestettyä Uiva 2020 Flytande -venenäyttelyä. Kokonaiskävijämäärä oli tänä vuonna yli 10 000 henkilöä. Määrä putosi odotetusti jonkin verran, mutta paikalle saapuneet olivat tosimielellä liikkeellä ja venekauppa kävi hyvin. Poikkeuksellinen aika toi lisähaasteita järjestelyihin, mutta kokonaisuutena näyttelyyn oltiin tyytyväisiä.

Uiva 2020 Flytande satte fart på sensommarens båthandel19.8.2020 12:43:55 EESTTiedote

Ett soligt och varmt väder gynnade Uiva 2020 Flytande-båtutställningen, som senaste veckoslut arrangerades på Drumsö i Helsingfors. Totalantalet besökare i år översteg 10 000 personer. Antalet sjönk enligt förväntningarna något, men de som var på plats var där i akt och mening och båthandeln förlöpte väl. Den exceptionella tiden medförde flera utmaningar för arrangemangen, men som helhet var man nöjd med utställningen.

Helsinki Boat-Afloat Show 2020 boosts late-summer boat sales19.8.2020 12:43:54 EESTPress release

Sunny and warm weather favoured the Helsinki Boat-Afloat Show, which was held last weekend in Lauttasaari, Helsinki. The total number of visitors this year exceeded 10,000. Although this was slightly down from the previous year, as expected, this year’s visitors clearly came with the intention of buying, which boosted boat sales. The ongoing crisis created additional challenges to the arrangements of the event, but on the whole everyone was satisfied with the show.