Haahtela-rakennuttaminen Oy

Helsingissä Kalasataman työmaalla tapahtui vakava työtapaturma maanantaina

Tiedote 13.12.2018. Helsingin Kalasataman työmaalla osoitteessa Työpajankatu 12 tapahtui vakava työtapaturma maanantaina 12.2. puolenpäivän aikaan. Tavaranostinta asentamassa olleet kaksi henkilöä putosivat hissin nostokorista; toinen heistä loukkaantui vakavasti ja toinen kuoli saamiinsa vammoihin. Tapausta tutkitaan alustavasti työtapaturmana.

- Olemme syvästi järkyttyneitä tapahtuneesta. Lähetämme onnettomuuden uhrien omaisille ja läheisille syvimmät osanottomme ja voimia tämän traagisen tapahtuman johdosta, sanoo Haahtela-rakennuttaminen Oy:n toimitusjohtaja Eero Kiljunen.

Rakennushankkeen tilaajana toimii työeläkeyhtiö Varma (Kiinteistö Oy Sompasaaren Tukoeka) ja päätoteuttajana Haahtela-rakennuttaminen Oy.

- Työmaalla työskenteleville on tarjottua kriisiapua ja sitä jatketaan myös tulevina päivinä. Työturvallisuus on rakennushankkeissa ensiarvoisen tärkeää ja käymme myös siihen liittyviä asioita uudelleen läpi työmaalla, Eero Kiljunen sanoo.

Kyseinen työmaa on Kalasataman Kampus, jossa rakennetaan yhteensä noin 35 000 m²:n toimistokokonaisuutta ja jonka yhteyteen tulee myös K-ryhmän tuleva päätoimitalo.

Haahtela-rakennuttaminen Oy rakennuttaa tilaajille rakennuksia ja toimitiloja.

Lisätietoja:

Eero Kiljunen