Helsingissä uuttavuotta juhlitaan Kansalaistorin suurtapahtumassa

Vuoden vaihtumista juhlitaan kahden poikkeusvuoden jälkeen jälleen yhdessä Kansalaistorilla toteutuvassa suurtapahtumassa. Juhlijoita viihdyttävät Suomen kärkiartistit Isac Elliot ja Cledos vierailijoineen. Luvassa on ohjelmaa kaikenikäisille, ja ilta päättyy ilotulituksiin. Tapahtuma aiheuttaa poikkeusjärjestelyjä liikenteeseen.
Viimeksi helsinkiläisten uuttavuotta juhlittiin Kansalaistorilla vuonna 2019. Kuva: Anniina Nissinen

Aattoillan juhlahumun käynnistää klo 17.30 alkaen koko perhettä tanssittava ja osallistava Skidit Pakkasdisko. Juhlatunnelmasta vastaavat mm. MC New Ro, Dj Orkidea, StepUp Schoolin nuoret tanssijat ja Kuoro Galante. Alkuillan ohjelman kruunaa lasten ilotulitukset klo 18.

Loppuillan juhlakonsertti lämmitellään alkuun artistilupaus Vera Wallin tahtiin klo 22.15, jonka jälkeen Paha Vaanii DJ-duon kotimainen musiikkikattaus johdattaa juhlakansaa kohti illan tähtiartistien esiintymisiä. Illan pääkonsertin aloittavat Emma-palkittu F ja kovassa nosteessa oleva Hassan Maikal, joita seuraa pormestari Juhana Vartiaisen uudenvuoden tervehdys. Tänä vuonna juhlakonsertin pääesiintyjät ovat harvinaisen yhteiskeikan tekevät Isac Elliot ja Cledos. Kuluvan vuoden kuunnelluimmista kappaleista vastaavan kaksikon show nousee ennennäkemättömiin korkeuksiin näyttävän vierailijajoukon saattelemana. Lavalle nousevat mm. william ja DAVI, joiden lisäksi luvassa on myös yllätysesiintyjä. Illan kruunaa Helsingin keskustan taivaan värittävä ilotulitus.

Emma Karasjoen ja Gogi Mavromichaliksen juontama juhlakonsertti, ilotulitukset ja yleisön tunnelmia välitetään suorana lähetyksenä Yle TV1:ssä ja Yle Areenassa klo 22.50–00.30. Kaupungin yhteisen ilotulituksen jälkeen juhlat jatkuvat Kansalaistorilla Paha Vaanii DJ-duon soittaman musiikin tahdittamana klo 00.30 asti.

Tapahtuma aiheuttaa poikkeusjärjestelyjä liikenteeseen

Tapahtuma aiheuttaa poikkeusjärjestelyjä liikenteeseen Kansalaistorin läheisyydessä klo 22–02. Mannerheimintie on suljettu Eteläisen Hesperiankadun ja Arkadiankadun välillä, osa Mannerheimintien pysäkeistä ja Elielinaukion bussiterminaali ovat poissa käytöstä, bussiliikenne ajetaan Kamppiin. Tarkemmat julkisen liikenteen poikkeustiedot löytyvät linjoittain HSL:n reittioppaasta ja verkkosivuilta: www.hsl.fi.

Helsingin uudenvuoden ohjelma:

Klo 17.30–18.00
Lasten uusivuosi: Pakkasdisco & pienten ilotulitukset

Klo 22.15–00.30
Vera Wall / Paha Vaanii -etkot / F & Hassan Maikal / Pormestarin uudenvuoden tervehdys / Isac Elliot & Cledos + mm. william, DAVI / Paha Vaanii -jatkot

Klo 00
Helsingin ilotulitukset

Ylen kanavat
Klo 22.50–00.30: Suora lähetys Yle TV1 & Yle Areena

Helsingin uudenvuoden järjestää Helsingin kaupunki. Perinteeksi muodostunutta juhlaa on järjestetty 1930-luvulta lähtien. Tapahtuman tuottaa Helsingin tapahtumasäätiö.

Viestintäpäällikkö Anna Mäkelä, anna.makela@eventshelsinki.fi, puh. 050 581 4153