HELSINKI-VANTAAN LENTOKENTÄLLE KOLMAS BURGER KING® -RAVINTOLA

BURGER KING® -hampurilaisketju jatkaa laajentumistaan Suomessa avaamalla Helsinki-Vantaan lentokentälle jo kolmannen ravintolan. Uusi ravintola sijaitsee Helsinki-Vantaan Schengen-alueen toisessa kerroksessa, joka avautuu kesäkuussa uudistuneena matkailijoille. Yhteensä Suomessa on jo 27 BURGER KING® -ravintolaa.

Aiemmat Helsinki-Vantaan BURGER KING® -ravintolat sijaitsevat saapuvien aulassa 2A sekä non-Schengen-alueella portilla 36. ”Vastaanotto kahdelle aikaisemmalle lentokentän BK-ravintolalle on ollut erittäin positiivinen, joten liekillä grillatuille burgereillemme on varmasti kysyntää myös kolmannessa ravintolassa. Nyt pääsemme palvelemaan yhä useampaa lentomatkalle lähtevää nälkäistä matkustajaa Schengen-puolella”, kertoo BURGER KING® -ketjun Suomen ketjujohtaja Mikko Mollberg.

Myös lentokentän BURGER KING® -ravintoloiden operatiivisesta toiminnasta vastaavalla HMSHost Finlandilla otetaan ilahtuneena vastaan kolmas BK-ravintola: ”BURGER KING® tuo matkustajille kauan kaivatun mahdollisuuden nauttia laadukasta pikaruokaa myös Schengen -alueella. Uuden BK-ravintolan myötä alueen ravintolatarjonta monipuolistuu entisestään”, toteaa HMSHost Finlandin General Manager Juha Räsänen.

BURGER KING® -ravintolaketju on laajentunut Suomessa vauhdilla kolmen ensimmäisen toimintavuotensa aikana. Nyt Suomessa on yhteensä 27 BURGER KING® -ravintolaa, ja vuoden 2017 aikana tavoitteena on avata lähes parikymmentä uutta toimipistettä ympäri Suomen. Vuonna 1954 Yhdysvalloissa perustettu BURGER KING® on tunnettu liekillä grillatuista hampurilaisistaan, jotka valmistetaan aina asiakkaiden toiveiden mukaan.

Lisätietoja:

Mikko Mollberg, ketjujohtaja BURGER KING®, Restel Fast Food Oy,
+358 40 485 4227, mikko.mollberg@restel.fi

Juha Räsänen, General Manager, HMSHost Finland, +358 50 521 5006 juha.rasanen@hmshost.net

Hanne-Mari Ahonen, Brand Manager BURGER KING®, Restel Fast Food Oy,
+358 50 370 2423, hanne-mari.ahonen@restel.fi

Vuonna 1954 perustettu BURGER KING® on maailman toiseksi suurin hampurilaisravintolaketju. Ketjuun kuuluu yli 14 000 ravintolaa noin 100 maassa eri puolilla maailmaa. Suurin osa (n. 97 %) BURGER KING® -ravintoloista on itsenäisesti franchise-sopimuksilla toimivien yrittäjien pyörittämiä ravintoloita, joista monet ovat vuosikymmeniä toimineita perheyrityksiä. BURGER KING® -ravintolat palvelevat n. 11 miljoonaa asiakasta päivittäin. Lisätietoja Facebookista ja osoitteesta www.burgerking.fi.

Restel Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys. Konserniin kuuluu 43 hotellia ja 250 ravintolaa.  Liikevaihto vuonna 2016 oli 394,0 M€. Restelin hotelleja ovat kotimaiset Cumulus City & Resort -ketju, Hotelli Seurahuone Helsinki, kansainväliset Holiday Inn -hotellit, Crowne Plaza Helsinki ja Hotel Indigo Helsinki-Boulevard. Ravintoloihin kuuluvat mm. BURGER KING®-, Rax Buffet-, HelmiSimpukka-, Bistro Cumulus-, Grillsson-, Huviretki-, Martina-, O’Learys-, Wanha Mestari- ja Hemingway’s -ravintolat. https://www.restel.fi/