Helsinkiin Kuusmiehentielle perustetaan väliaikainen muovipakkauskeräys

Helsinkiin Kuusmiehentien Rinki-ekopisteelle perustetaan väliaikainen muovipakkauskeräys S-market Torpparinmäen remontin ajaksi.

Rinki-ekopisteelle Helsingissä osoitteessa Kuusmiehentie 13 / Sysimiehentie 69 perustetaan väliaikainen muovipakkauskeräys S-market Torpparinmäen remontin ajaksi.

S-market Torpparinmäen Rinki-ekopiste osoitteessa Torpparinmäentie 1 suljetaan torstaihin 11.2. mennessä kaupan remontin vuoksi. Muovipakkauskeräys Kuusmiehentiellä alkaa, kun S-market Torpparinmäen Rinki-ekopiste on suljettu.

"Kuusmiehentien Rinki-ekopiste sijaitsee lähellä S-market Torpparinmäen väliaikaisesti sulkeutuvaa ekopistettä. Kun muovipakkauskeräys lisätään Kuusmiehentien pisteelle, voimme palvella pakkausten lajittelijoita remontin ajan samaan tapaan kuin Torpparinmäelläkin", kommentoi RINKI Oy:n sopimusasiamies Taneli Lumiaro.

Kuusmiehentien pisteellä kerätään myös kartonki- ja lasipakkauksia sekä metallia. Lisäksi pisteellä on keräysastiat vaatteille ja paperille.

S-market Torpparinmäen Rinki-ekopiste avataan uudestaan syksyllä 2021 ja sen avaamisesta tiedotetaan erikseen. Uudelleenavaamisen yhteydessä pisteelle asennetaan ekotehokkaat puristimet muovi- ja kartonkipakkauksille. Muovipakkauskeräys Kuusmiehentien Rinki-ekopisteellä jatkuu S-market Torpparinmäen ekopisteen uudelleenavaamiseen saakka.

Kaikkien Rinki-ekopisteiden sijainnit Helsingin alueella ja muualla Suomessa voi tarkistaa Ringin karttahausta osoitteessa rinkiin.fi/rinki-ekopisteet

Kotitaloudet voivat tuoda Rinki-ekopisteeseen Ringin valtakunnallisten ohjeiden mukaan lajiteltua pakkausjätettä. Ohjeet on julkaistu osoitteessa rinkiin.fi/lajitteluohjeet. Ne ovat myös keräyssäiliöihin kiinnitetyissä tarroissa.

Vaaralliset aineet tai niiden jäämiä sisältävät pakkaukset (esim. öljykanisterit)
eivät kuulu pakkausjätteen keräykseen. Samoin muut kuin pakkausjätteet, kuten huonekalut, on vietävä kunnan ohjeistamaan paikkaan. Koko Suomen kaikkien jätteiden vastaanottopaikat voi tarkistaa karttahausta osoitteessa www.kierratys.info.

Pakkaukset on hyvä litistää mahdollisuuksien mukaan. Esimerkiksi pahvilaatikot vievät paljon tilaa keräyssäiliössä, jos niitä ei litistetä. Silloin myös keräyssäiliöt täyttyvät hyvin nopeasti. Mitä tiiviimmin pakkaukset ovat säiliössä, sitä enemmän niitä sinne mahtuu. Näin voidaan kuljettaa enemmän pakkauksia kerralla ja kuljetuksia tarvitaan harvemmin, mikä on ympäristölle hyvä asia.

Roskaaminen vähentää kaikkien viihtyvyyttä, ja asiattomien sotkujen siivoaminen on myös kallista. Rinki-ekopisteellä kävijöiden palaute pisteiden toiminnasta on tärkeää Ringille, jotta pisteet pysyvät siisteinä.

Ilmoitathan siis heti, jos pakkausjätteen keräyssäiliö on täynnä. Jätettä ei
koskaan saa jättää maahan, sillä muut pisteellä kävijät seuraavat esimerkkiä ja
alue roskaantuu nopeasti.

Palautetta voi antaa Ringin maksuttomaan asiakaspalveluun numeroon 0800 133 888 (ark. 7–21 ja la 9–18) ja sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@rinkiin.fi. Palautetta voi antaa myös verkossa osoitteessa rinkiin.fi/ekopistepalaute.

Sopimusasiamies Taneli Lumiaro
puh. 045 663 4343, taneli.lumiaro@rinkiin.fi