Helsinkiläinen Heikki Riihimäki on Toton Suomen mestari

Toton Suomen mestaruus pelattiin lauantai-iltana Vermon raviradalla. Voitto ratkesi vasta viimeisessä lähdössä kaikkien aikojen Toton SM-lunastuksella. Helsinkiläinen Heikki Riihimäki pelasi suoraa Kaksaria 200 eurolla 9 Tir Du Caux – 10 Express Duo, jonka kerroin oli huima 72,39. Tämä tarkoitti 14 478 euron lunastusta viimeisestä lähdöstä.

- Mietin pelin etukäteen jo eilen illalla, Riihimäki kertoi taktiikastaan.

Hänellää on pitkä hevos- sekä pelitausta:

- Hevoset ovat kiehtoneet minua aina, lapsuudesta lähtien. Olen tällä hetkellä omistajana kuudessa kimppahevosessa. Olen kotoisin Kiikasta ravilegenda Tuomo Mäkelän naapurista, jolloin ei voinut välttyä kiinnostumasta hevosiin. Toto-pelejä olen pelannut 70-luvulta lähtien.

Muista sijoista käytiin tiukkaa taistelua. Toisen sijan nappasi nakkilalainen Kari Puosi ja kolmanneksi sijoittui lohjalainen Janne Mäenpää, joka on vuoden 2008 Suomen mestari.

Toton SM-finaalin tulokset

Saldo   Voittosumma
1. Heikki Riihimäki, Helsinki  13 478,00 €    33 %  11 781,46 €
2. Kari Puosi, Nakkila         3 222,00 €      23 %    8 211,32 €
3. Janne Mäenpää, Lohja  2 477,30 €      16 %  5 712,22 €
4. Kim Alapekkala, Helsinki    2 277,70 €      12 %            4 284,17 €
5. Jyrki Heino, Helsinki        1 637,30 €      9 %      3 213,13 €
6. Risto Lampinen, Haapamäki 1 345,30 €      7 % 2 499,10 €

Toton SM-finaaliin osallistui 35 pelaajaa. Karsintoja järjestettiin raviradoilla ympäri Suomen. Lisäksi suora osallistumisoikeus oli viime vuoden Suomen mestarilla Risto Lampisella.