3rd Eye Studios

Helsinkiläinen teknologiaa ja VR-pelejä kehittävä startup 3rd Eye Studios nappasi 850 000 euron rahoituksen

Innovatiivista pelinkehitysteknologiaa pelaajille ja kehittäjille rakentavan studion rahoittajiksi lähtivät muun muassa japanilainen pelijätti ColoplNext/ColoplVRFund, Success (China) Limited ja Sisu Game Ventures.

Maaliskuussa ensimmäisen VR-pelinsä Downward Spiral  Prologue julkaissut helsinkiläinen 3rd Eye Studios keräsi rahoituskierroksellaan taustajoukkoihinsa ryhmän kansainvälisesti tunnettuja sijoittajia. Yritykseen sijoittivat muun muassa japanilainen peliyritys ColoplNext/ColoplVRFund, kotimainen Sisu Game Ventures, GameFounders-pelikiihdyttämö, kiinalainen pääomasijoitusyhtiö Success (China) Limited sekä joukko enkelisijoittajia. Rahoituskierroksella oli mukana myös aiemmin muun muassa Electronic Artsin Ruotsin DICE-studiota johtanut, nykyään pelialan startup-sijoituksiin keskittynyt Karl Magnus Troedsson.

“Pystymme rahoituksen turvin keskittymään pelien lisäksi uuden teknologian ja työkalujen kehittämiseen, ja mukaan tulleet huippusijoittajat tuovat meille vankan kokemuksensa lisäksi apuja tuotteiden kehitykseen ja niiden maailmanlaajuiseen lanseeraukseen. Julkaisemme ensi vuonna Downward Spiral  Horus Station -VR-pelin lisäksi pelaajille ja kehittäjille suunnatun 3rd Eye Core -pelintekoalustan, jonka avulla kuka tahansa pystyy helposti luomaan oman pelinsä”, 3rd Eyen toimitusjohtaja Kari Koivistoinen kertoo. “Tavoitteenamme on luoda sosiaalinen tekijä-genre myös pelinkehitykseen  samoin kuin esimerkiksi Youtubesta löytyy videoiden tuottajat, tai Instagramista kuvaajat.”

“Päätös sijoittaa 3rd Eye Studiosiin oli helppo  tein päätöksen alle puolessa tunnissa”, monista pelialan sijoituksistaan tunnettu Karl Magnus Troedsson kommentoi. “3rd Eyen kokeneella ja ammattitaitoisella huipputiimillä on juuri oikeanlainen maailmanvalloitusasenne, ja erittäin aukoton suunnitelma viedä virtuaalitodellisuus seuraavalle tasolle.”

“3rd Eye Studiosilla on selkeä strategia kehittää pelien lisäksi myös työkaluja, joita pelinkehittäjät tarvitsevat nopeuttaakseen ja helpottaakseen kehitysprosessiaan”, Daiki Nishiyama ColoplNextiltä kertoo. “Studion ensimmäinen peli Downward Spiral  Prologue oli huikea työnäyte, ja useita merkittäviä pelejä ja teknologiaa kehittänyt, pitkään alalla toiminut tiimi teki meihin vaikutuksen. Odotamme innolla studion seuraavia liikkeitä.”

3rd Eye Studiosin ainutlaatuisella pelinkehitysalustalla 3rd Eye Corella sekä kehittäjät että pelaajat pystyvät suunnittelemaan ja kehittämään pelejä helposti ja nopeasti PC-, mobiili-, ja virtuaalitodellisuusalustoille. Japanissa, Kiinassa ja Suomessa testauksessa oleva 3rd Eye Core julkaistaan ensi vuonna. Studion seuraava VR-peli on Downward Spiral: Horus Station, ja se julkaistaan vuoden 2018 alkupuolella.

3rd Eye Studios

3rd Eye Studios on kesäkuussa 2016 perustettu helsinkiläinen yritys, joka kehittää innovatiivisia VR-pelejä sekä teknologiaa ja työkaluja pelien suunnittelemiseen. 3rd Eye Studiosin perusti pitkään pelialalla työskennellyt tiimi, ja siinä on mukana pelialan konkareita muun muassa Remedyltä, Bugbearilta, Unityltä, Moon Studiosilta, Digital Chocolatelta ja RedLynxiltä. 3rd Eye julkaisi ensimmäisen VR-pelinsä, useamman osan avaruussaagan ensimmäisen osan Downward Spiral  Prologue maaliskuussa 2017. Saagan seuraava osa, Downward Spiral  Horus Station ja pelien kehittämiseen luotu teknologia-alusta ja työkalut julkaistaan pelikehittäjille ja pelaajille vuonna 2018.

ColoplNext/ColoplVRFund

ColoplNext -VR-rahasto sijoittaa alku- ja keskivaiheen startupeihin Japanissa ja maailmalla. ColoplNext on Japanin suurimman mobiili- ja VR-peleihin keskittyvän Colopl:n tytäryhtiö.

Karl Magnus Troedsson/Loot Spawn

Karl Magnus Troedsson on pelialan konkari, joka on aiemmin toiminut muun muassa Ruotsin Electronic Artsin DICE-studion toimitusjohtajana. Troedsson on intohimoinen pelialan sijoittaja, jonka sijoitusten tavoitteena on auttaa alkuvaiheessa olevia kehittäjiä luomaan, rahoittamaan ja julkaisemaan upeat peliprojektinsa. Troedssonin sijoitusyhtiö Loot Spawn keskittää sijoituksensa aloitteleviin ja lahjakkaisiin tiimeihin pelialalla.

Sisu Game Ventures

Suomalainen Sisu Game Ventures on Paul Bragielin, Moaffak Ahmedin ja Samuli Syvähuokon vuonna 2014 perustama sijoitusyhtiö, joka investoi Pohjoismaiden parhaisiin peliyrityksiin. Sisu on toistaiseksi sijoittanut 20 yritykseen, mukaan lukien 3rd Eye Studiosiin, Armada Interactiveen, Kopla Gamesiin, Next Gamesiin, Umbraan, Vizoriin ja Small Giant Gamesiin.

GameFounders

GameFounders on vuonna 2012 perustettu maailman ensimmäinen pelialan kiihdyttämö ja rahasto, joka sijoittaa alkuvaiheessa oleviin peli-startupeihin. GameFounders aloitti toimintansa Virossa ja laajensi toimiaan vuonna 2015 Aasiaan perustamalla toimipisteen Malesiaan. Tällä hetkellä yrityksellä on portfoliossaan 70 studiota 26 maassa. GameFounders tarjoaa startupeille rahoituksen lisäksi käyttöön mentoriverkoston, jossa toimii kansainvälisesti merkittäviä pelialan vaikuttaija ympäri maailman.

Success (China) Limited

Hongkongilainen pääomasijoitusyhtiö Success (China) Limited keskittyy riskipääomasijoituksiin pohjois- ja itäeurooppalaisissa yrityksissä. Yritys pyrkii rakentamaan sijoittamilleen yrityksille merkittävää arvoa yhdistämällä Kiinan markkinapotentiaalin portfolioyritystensä teknologisiin innovaatioihin.

Lisätietoja:
Kari Koivistoinen
kari.koivistoinen@3rdeyestudios.fi

Annankatu 31-33 C 45

3rd Eye Studios on kesäkuussa 2016 perustettu helsinkiläinen uraauurtavia virtuaalipelejä ja -teknologiaa kehittävä yritys. 3rd Eyen perusti pitkään pelialalla työskennellyt tiimi, jossa on mukana pelialan konkareita muun muassa Remedyltä, Bugbearilta, Unityltä, Moon Studiosilta, Digital Chocolatelta ja RedLynxiltä. Yritys kehittää innovatiivisia VR-pelejä ja uraauurtavaa teknologiaa ja työkaluja VR-pelien kehittämiseen. 3rd Eye julkaisi ensimmäisen VR-pelinsä, useamman osan avaruussaagan Downward Spiral - Prologue maaliskuussa 2017. Pelien kehittämiseen luotu teknologia-alusta ja työkalut julkaistaan pelikehittäjille vuonna 2018.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta 3rd Eye Studios