Motorious Entertainment

Helsinkiläisen Motorious Entertainment -pelistudion tänään iOS-laitteille julkaistussa mobiilipelissä kilpaillaan Top Gear –TV-sarjan legendaarisissa haasteissa

Yli 400 miljoonan fanin valtava Top Gear -yhteisö takaa laajan kansainvälisen näkyvyyden vauhdikkaalle Top Gear Road Trip -pelille, joka lanseerataan yhteistyössä BBC Worldwiden kanssa.

Toukokuun lopulla uudesta 800 000 euron rahoituskierroksestaan tiedottanut helsinkiläinen Motorious Entertainment julkaisi tänään suosittuun Top Gear -TV-ohjelmaan perustuvan Top Gear Road Trip -mobiilipelin. Peli julkaistiin iOS-laitteille App Storessa ympäri maailman, ja Android-julkaisu seuraa pian perässä. Top Gear Road Tripissä pelaajat etenevät ympäri Eurooppaa TV-sarjasta tutuissa haasteissa osana BBC Worldwiden virallista Top Gear -tiimiä. Match3-mekaniikkaa innovatiivisesti hyödyntävän Top Gear Road Tripin 120 tason läpäiseminen vaatii suunnittelua ja strategisia taitoja - autonviritys- ja rallitaidoista puhumattakaan.

”Yhteistyö BBC Worldwiden kanssa on ollut mahtavaa, ja odotamme innolla Top Gear -fanien pääsevän pelaamaan kansainväliseen huippubrändiin pohjautuvaa peliämme. Tavoitteenamme on julkaista peliin jatkuvasti uutta sisältöä uusien tasojen ja haasteiden muodossa”, Motorious Entertainmentin toimitusjohtaja ja luova johtaja Jari Pauna kertoo. ”Kehitimme täysin uudenlaisen ulottuvuuden match3-pelimekaniikkaan, joten pelikokemus on ainutlaatuinen. Peliin on helppo päästä sisään, mutta mekaniikan taitaminen vaatii harjoittelua.”

”Meistä on ollut hienoa tehdä yhteistyötä Motoriouksen kanssa”, BBC Worldwiden digitaalipuolen johtaja Bradley Crooks iloitsee. ”Pelissä on mukana Top Gearin suosituimpia haasteita, jotka pelin muiden loistavien ominaisuuksien ohella luovat siitä mainion viihdepaketin sekä laajalle pelaajayleisölle että innokkaille Top Gear -faneille, joita on maailmalla yli 400 miljoonaa.”

Top Gear Road Trip on ilmaiseksi ladattava, ainutlaatuinen mobiilipeli, jossa pelaaja pääsee toteuttamaan TV-ohjelmasta tuttuja legendaarisia Top Gear -haasteita, kuten Rocket Robinin laukaisua avaruuteen, amfibisia autoja, auto-jalkapalloa ja Toyota Hiluxin tuhoamista. Pelin jännittävä automatka kulkee Englannista Ranskaan ja sieltä Alppien läpi Italiaan. Pelin lukuisia ajoneuvoja ohjataan ja hallinnoidaan uuden innovatiivisen action match3 -mekaniikan avulla.

Lataa Top Gear Road Trip iOS-laitteille:

Lehdistökuvia:

Pelin trailer-video: https://www.youtube.com/watch?v=QJGivHUbJws

Jari Pauna
toimitusjohtaja ja luova johtaja
jari.pauna at motorious.fi

Aapontie 3
33400 TAMPERE

Motorious Entertainment

Motorious Entertainment on helsinkiläinen pelinkehittäjä ja -julkaisija, joka tekee hauskoja ja mukaansatempaavia mobiilipelejä. Pitkään peli-, media- ja viihdealalla toimineet Jari Pauna ja Timo Poijärvi perustivat yrityksen vuonna 2015. Yrityksessä työskentelee 12 laajan brändikokemuksen omaavaa pelialan konkaria, jotka ovat kehittäneet useammalle alustalle lukuisia pelejä, mukaan lukien FlatOut -pelisarjan, Angry Birds -pelejä, Sega Rallyn, Ridge Racerin ja Brawl Boltsin.

Twitter: @MotoriousEnts

Like us on Facebook: https://www.facebook.com/motoriousentertainment/

BBC Worldwide

BBC Worldwide on Iso-Britannian julkisen TV-tuotantoyhtiön ja -kanavan British Broadcasting Companyn (BBC) pääasiallinen kaupallinen yhtiö. BBC Worldwiden tehtävä on kasvattaa ja laajentaa BBC:n brändejä, yleisöä, liikevaihtoa ja tunnettuutta ympäri maailman. Tämä saavutetaan sijoittamalla, kaupallistamalla ja esittelemällä BBC:n sisältöä kansainvälisesti BBC:n arvojen ja standardien mukaisesti. Yritys edustaa myös brittiläistä luovuutta ympäri maailman.

Vuosien 2016 ja 2017 aikana BBC Worldwide on tehnyt 157,3 miljoonaa puntaa voittoa, yrityksen myynti on ollut yli miljardin ja liikevaihto 210,5 miljoonaa puntaa.

Lisätietoja BBC liiketoimintakertomuksessa:

twitter.com/bbcwpress