Helsinkiläisviskeille kolme mitalia alkoholijuomien MM-kisoissa

Suomen kansainvälisesti palkituin käsityötislaamo The Helsinki Distilling Company nappasi Kalasataman Teurastamolla tislatuilla Muteman Rye-, Helsinki Rye Malt Rum Finish- ja Rye Malt Islay Malt Finish -viskeilleen yhden hopeamitalin ja kaksi pronssia alansa arvostetuimmassa kansainvälisessä kilpailussa. Helsinkiläistislaamo osallistui International Wine and Spirits Competition -kisaan viskeillään nyt ensimmäistä kertaa ja kaikki kolme kisaan ilmoitettua helsinkiläisviskiä menestyivät kisaluokissaan erinomaisesti.

The Helsinki Distilling Company on saavuttanut aiempina vuosina menestystä IWSC-kisassa muun muassa Helsinki Dry Ginillään sekä Helsinki Tyrnipontikalla. Nyt kisaan ilmoitettiin tämän kesän viskiuutuus Muteman -ruisviski, rommitynnyrillä viimeistelty ruisviski ja Suomen ensi-esittelynsä syksyllä saava Islay Malt -ruisviski. Näistä Islay Malt saavutti hopeaa ja kaksi muuta pronssia maailmanviskien luokassa.

”Olemme erittäin ylpeitä tästä menestyksestä, sillä IWSC on maailman suurin kilpailu, johon osallistuu satoja tuotteita ympäri maailman. Rommiviimeistelty viskimme saavutti heinäkuussa Saksan arvostetuimmassa kilpailussa kultaa ja nyt juomamaailman olympialaisissa pronssia, mikä on selkeä osoitus tynnyröintistrategiamme onnistumisesta”, kertoo Master Blender Kai Kilpinen ja jatkaa: ”Tuotteistamme lähes viidennes menee vientiin, joten menestys kansainvälisissä kilpailuissa on merkittävä asia. Iloitsemme myös muiden suomalaisten jalojuomien kilpailumenestyksestä, sillä se vankentaa suomalaisen osaamisen arvostusta ja tuo meille tärkeää huomiota käsityötislauksen taitajina.”

Hopeaa luokassaan tynnyriviimeistellyt kansainväliset viskit saavuttanut Rye Malt Islay Malt Finish tulee myyntiin Alkoissa syyskuussa.

”Islay Malt Finish on ruisviski, joka on viimeistelty kahdeksan kuukautta savuviskitynnyreissä. Viimeistelyyn käytetyt tynnyrit tulevat savuisista mallasviskeistään tunnetulta Islayn saarelta Skotlannista, jotka antavat kevyen savun aromin ruisviskillemme. Kilpailun jury totesi viskimme olevan kaunis yhdistelmä makeaa savuisuutta, pehmeää hedelmäisyyttä ja mausteisuutta. Siihen on helppo yhtyä ”, Kilpinen toteaa.

Muteman Rye Whiskey: alkoholipitoisuus 40 %, hinta 44,98 euroa Alkossa. Pullon koko 50cl, valmistettu Helsingissä

Helsinki Whiskey Rye Malt Rum Cask Finish Release #14: Alkoholipitoisuus on 47,5 %, hinta 69,91 euroa Alkossa. Pullon koko 50 cl, valmistettu Helsingissä.

Helsinki Whiskey Rye Malt Islay Malt Finish, Release #18: Alkoholipitoisuus on 47,5 %, hinta 69,91 euroa Alkossa, saatavilla syyskuussa. Pullon koko 50 cl, valmistettu Helsingissä.

Helsingin Kalasataman Teurastamolla vuodesta 2013 lähtien toiminut The Helsinki Distilling Company on sataan vuoteen ensimmäinen ja ainoa tislaamo Helsingissä. Se tunnetaan ennen kaikkea luovana, käsityötuotteiden korkeaan laatuun keskittyvänä pientislaamona. Tislaamo on voittanut tisleillään kilpailuja Euroopassa, Aasiassa ja Amerikassa ja tislaamon tislaajamestari Mikko Mykkänen nimitettiin artesaanitislauksen arvostetuimpiin kansainvälisiin tapahtumiin kuuluvassa Destille Berlin -kilpailussa Euroopan innovatiivisimmaksi tislaajaksi vuonna 2018.

Kai Kilpinen, The Helsinki Distilling Company
+358406484781, kai.kilpinen@hdco.fi

Mikko Mykkänen, The Helsinki Distilling Company
+358 40 648 3937, mikko.mykkanen@hdco.fi

"Menestys kansainvälisissä kilpailuissa on merkittävä asia. Iloitsemme myös muiden suomalaisten jalojuomien kilpailumenestyksestä, sillä se vankentaa suomalaisen osaamisen arvostusta ja tuo meille tärkeää huomiota käsityötislauksen taitajina”, kertoo Master Blender Kai Kilpinen.
Helsinki Whiskey Rye Malt Islay Malt Finish, Release #18:

Sami Hedberg tuo komedian suorana olohuoneisiin – uran ensimmäinen nettilive pikkujouluperjantaina 4.12.27.11.2020 14:55:26 EETTiedote

Pandemia ja sen mukanaan tuomat kokoontumisrajoitukset muuttivat esiintyvien taiteilijoiden kuluvan vuoden suunnitelmat. Myös standup-koomikko Sami Hedberg joutui siirtämään kiertueensa, mikä vei lavaesiintymiset paitsi Hedbergiltä, myös nauruntäyteiset illat tuhansilta faneilta. Tuodakseen iloa ja lohtua nykyhistorian synkimpään pikkujoulukauteen, tarjoilee Sami Hedberg uransa ensimmäisen kerran esityksensä suoraan komedianystävien olohuoneisiin perjantaina 4.12.

Kirjailijat perustivat ginitislaamon – lukijoille laatua myös lasiin16.11.2020 16:10:05 EETTiedote

Suomalaiset kirjallisuusalan ammattilaiset ovat perustaneet Authors’ Distillery -käsityötislaamon. Tuomas Kyrön, Christian Rönnbackan, Soili Pohjalaisen ja Lippo Luukkosen perustama tislaamo toimii Mäntsälän keskustan Meijerinpuiston vanhassa sikalassa. Kirjailijoiden tislaamomestari Ari Kaura on kehittänyt ensimmäisen tisleen, Reader’s gin -käsityögin, jossa maistuu katajanmarjan lisäksi minttu, korianteri ja sitrushedelmä.

Kuunneltavalle kirjallisuudelle uuden ajan kustantamo Audiomaa15.9.2020 08:50:00 EESTTiedote

Kirjallisuuden ja sisällön ammattilaiset Tuomas Kyrö, Aki Linnanahde ja Lippo Luukkonen perustivat kustannusyhtiön vastaamaan uuden ajan kirjallisuuden tarpeisiin. Audiomaa on riippumaton kirjallisuusalan toimija, joka erikoistuu kuunneltavaan kirjallisuuteen ja muuhun laajaa yleisöä kiinnostavaan ajankohtaiseen audiosisältöön. Uuden kustannusyhtiön julkaisemien sisältöjen pääjakelukanavina toimivat ensisijaisesti äänikirjojen tilauspalvelut. Audiomaan tarkoituksena on tuoda suomalaiseen kirjallisuuteen uudenlaista lisäarvoa paitsi laadukkaista sisällöistä nauttivalle yleisölle, myös kirjailijoille ja muille tarinankertojille.

Vaasan tuo syksyyn kolme merkittävää ja vaikuttavaa leipäuutuutta11.9.2020 10:33:14 EESTTiedote

Leipomoyhtiö Vaasanin syksyn leipäuutuudet vastaavat kuluttajien kasvaneeseen kysyntään, tietoisuuteen ja toiveisiin. Uutuusleivistä Vaasan 5 kuidun palat on varsinainen kuitupommi nostaen vatsan hyvinvoinnille tärkeän kuitupitoisuuden uusiin lukemiin. Vaasan Moilas Free From Pehmeät Rieskapalat on kehitetty gluteenitonta ruokavaliota noudattaville. Uudet Vaasan Pikkupaahto Graham ja Monivilja –paahtoleivät tarjoavat helpotusta kuluttajien ruokahävikinhallintaan.