Helvar Oy Ab

HELVARIN KARKKILAN TEHTAAN TUOTANTOLINJAN AVAJAISET

6.10.2016. Helvar viettää tänään Karkkilan tehtaan uuden tuotantolinjan avajaisia. Valaistuskomponenttien valmistukseen keskittynyt Karkkilan tehdas työllistää tällä hetkellä lähes 60 henkilöä. Tehtaan valmistamista tuotteista menee vientiin yli 90 %. Päävientimaat ovat Saksa, Englanti ja Pohjoismaat. Tehdas on toiminut Karkkilassa jo vuodesta 1973 ja on edelleen alansa ainoa Pohjoismaissa ja suurimpia koko Euroopassa.

“Tehtaan uudistaminen on osa Helvarin pitkän tähtäimen kasvustrategiaa. Tehtaan läheisyys ja oman valmistuksen joustavuus palvelevat erinomaisesti tuotekehityksen tarpeita, ja Karkkilan tehdas on strategisesti tärkeä Helvarin tuotekehityksen kannalta. Toimintamallimme takaa joustavan ja nopean tavan uusien tuotteiden lanseeraamiseksi dynaamisesti muuttuville valaistusmarkkinoille ja asiakkaiden tyytyväisyyden toimituksiin“, sanoo Helvarin toimitusjohtaja Hans Henrik Lund.

“Valaistusteollisuus muuttuu nopeasti, ja tässä toimialan muutoksessa Helvar on kehittynyt johtavaksi valaistusratkaisujen toimittajaksi. Olemme erittäin iloisia, että voimme laajentaa Karkkilan tehdasta rakentamalla uuden LED-tuotteita valmistavan tuotantolinjan. Helvarille on luonnollista investoida Karkkilaan, missä on jo valmiina ammattitaitoinen ja osaava henkilökunta. Oman valmistuksen avulla kykenemme vastaamaan nopeasti ja joustavasti muuttuviin asiakastarpeisiin”, toteaa Helvarin toimitusketjusta vastaava johtaja Aleksi Ahti.

Kuvamateriaalia voit ladata näistä linkeistä:

Tehdaskuvat

Henkilökuvia

Lisää tietoa Helvar Oy Ab:stä voi ladata yrityksen verkkosivuilta: www.helvar.com

Lisätietoja: Sari Lönnqvist, p. 040-500 6505, ext-sari.lonnqvist@helvar.com

Helvar Oy Ab
Keilaranta 5

09 565 41http://www.helvar.com

Helvar on erikoistunut energiatehokkaisiin valaistusratkaisuihin. Laajaan tuotevalikoimaamme kuuluu älykkäitä valaistuksen ohjauslaitteita, LED-liitäntälaitteita ja -moduuleita sekä liitäntälaitteita muille lampputyypeille. Tuotteitamme voi käyttää yksittäisinä komponentteina tai yhdistellä älykkäiksi valaistusratkaisuiksi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi