Hemsö ostaa Hämeenlinnan oikeustalon

Hämeenlinnan oikeustalo on Hemsön ensimmäinen Suomesta hankkima oikeuslaitoskiinteistö. Kauppahinta on noin 9 miljoonaa euroa ja kiinteistön vuokrattava pinta-ala noin 4 700 neliömetriä.

Hämeenlinnan keskustassa sijaitsevan oikeustalon vuokralaisena toimii Senaatti-kiinteistöt. Kiinteistö on Hämeenlinnan hallinto-oikeuden, Kanta-Hämeen käräjäoikeuden ja ulosottoviraston käytössä.

- Omistamme useita oikeuslaitoskiinteistöjä Ruotsissa, ja näemme tässä kiinteistökategoriassa on paljon mahdollisuuksia myös Suomessa. Tällä hetkellä omistamme Suomessa oppilaitoksia, hoivakiinteistöjä ja terveydenhuollon kiinteistöjä ja aiomme tehdä lisähankintoja kaikissa kategorioissa, sanoo Hemsön Suomen maajohtaja Jarkko Leinonen

- Hämeenlinna on elinvoimainen kaupunki ja oikeuslaitoksen hankinta sopii hyvin strategiaamme panostaa julkisten vuokralaisten yhteiskuntakiinteistöihin kasvukeskuksissa. Kaupan myötä aloitamme yhteistyön Senaatti-kiinteistöjen kanssa, ja toivomme sen myös jatkuvan tulevaisuudessa muissa kiinteistöissä. Tämä on meille tärkeä virstanpylväs Suomessa.

Kiinteistön vuokra-aikaa on jäljellä kuusi vuotta. Myyjänä toimii yksityinen kiinteistöyhtiö Renor ja kiinteistö siirtyy Hemsön omistukseen välittömästi. Kaupan neuvonantajina toimivat Leimdörfer ja Krogerus.

Nils Styf, toimitusjohtaja

Jarkko Leinonen, Suomen maajohtaja

Hemsö on Ruotsin johtava yksityinen yhteiskuntakiinteistöjen omistaja. Toimintaamme kuuluu hoiva-, oppilaitos-, terveydenhuolto- ja oikeuslaitoskiinteistöjen kestävä omistaminen, ylläpitäminen ja kehittäminen. Hemsö toimii Ruotsissa, Suomessa ja Saksassa. Hemsölle ovat tunnusomaisia pitkät vuokrasopimukset ja vakaat asiakkaat. Kiinteistökantamme kokonaisarvo on noin 2,9 miljardia euroa. Hemsön enemmistöomistaja on Ruotsin valtion eläkerahasto AP3. Standard & Poor’s on myöntänyt Hemsölle maaliskuussa 2015 luottoluokituksen A-.

Lue lisää: www.hemso.se