Hemsö ostaa Suomesta kolme vanhusten hoivakotia

Hemsö ostaa kolme rakenteilla olevaa vanhusten hoivakotia, jotka sijaitsevat Nurmijärvellä, Pälkäneellä ja Lohjalla.

Kiinteistöihin tulee kaikkiaan 150 hoitopaikkaa ikäihmisille, ja niiden kokonaispinta-ala on 6 500 neliömetriä. Kiinteistöjen tilat vuokraavat Attendo ja Mehiläinen, jotka ovat kumpikin solmineet 15-vuotisen vuokrasopimuksen. Investointi kiinteistöihin on arvoltaan yli 20 miljoonaa euroa.

– Kasvamme jatkuvasti meille tärkeillä Suomen markkinoilla. Näiden kiinteistöjen osto nostaa suomalaisen salkkumme markkina-arvon miltei 210 miljoonaan euroon, Hemsön toimitusjohtaja Per Berggren sanoo.

Kiinteistöjen myyjä on paikallinen kehittäjä.Rakennustenarvioidaan valmistuvan syksyllä 2017.

Per Berggren, toimitusjohtaja +46 8 501 170 01
Jarkko Leinonen, Suomen-maajohtaja +358 400 15 08 41