Hemsö valmistelee kiinteistökauppaa Turun kaupungin kanssa

Yhteiskuntakiinteistöihin erikoistunut Hemsö ja Turun kaupunki valmistelevat kiinteistökauppaa, johon sisältyisi hoiva- ja sairaalakiinteistöjä Turun keskustan tuntumasta. Kiinteistöjen yhteenlaskettu pinta-ala on noin 80 000 neliömetriä. Kauppahinta olisi noin 130 miljoonaa euroa.
Mäntymäen perhetukikeskus

Kiinteistökokonaisuus koostuu kolmesta osasta: Turun kaupunginsairaalan alueesta, jossa on 11 rakennusta sekä viidestä hoivakodista ja kahdesta terveysasemasta.

Turun kaupunki jäisi kohteisiin vuokralaiseksi keskimäärin 11-vuotisilla sopimuksilla. Jos suunniteltu sote-uudistus toteutuu Suomessa, vuokrasopimukset siirtyvät perustettavalle maakuntaorganisaatiolle.

Kaikki kiinteistökaupan kohteet sijaitsevat Turun keskustan tuntumassa. Kiinteistöjen sijainti tukee niiden kehittämistä nykyisisissä käyttötarkoituksissaan.

"Turku on erittäin kiinnostava ja positiivisesti kehittyvä sijoitusmarkkina, ja yhteistyö kaupungin kanssa on meille erityisen arvokasta. Suunnitelmissamme on kasvattaa sijoituskohteiden määrää Turun alueella", toteaa Hemsön strategia- ja liiketoimintajohtaja Gustav Björkman.

"On ilahduttavaa vahvistaa yhteistyötä Turun kaupungin kanssa. Läsnäolomme lisääminen kasvavalla ja vahvistuvalla Turun seudulla on meille erittäin positiivista. Strateginen yhteistyö Turun kaupungin kanssa lisää mahdollisuuttamme investoida jatkossakin kaupungin kehittymiseen", sanoo Hemsön Suomen maajohtaja Jarkko Leinonen.

Kauppa on ehdollinen kaupunginhallituksen ja -valtuuston päätöksille. Turun kaupunginhallitus käsittelee asiaa kokouksessaan maanantaina 26. marraskuuta.

"Pitkät vuokrasopimukset ja vakaat asiakkaat ovat Hemsön toiminnalle tunnusomaisia piirteitä. Olemme erittäin tyytyväisiä, että yritys on kiinnostunut Turun kiinteistökannasta ja on valmis sijoittamaan siihen pitkäjänteisesti ja kehittämään samalla turkulaisia sairaala- ja hoivakiinteistöjä", sanoo Turun apulaiskaupunginjohtaja Jarkko Virtanen.

Gustav Björkman
strategia- ja liiketoimintajohtaja, Hemsö

Suomen maajohtaja, Hemsö

Jarkko Virtanen