Henkilökuva Hannu Linnusta avaa kapellimestarin työtä ja ajattelua

Tänään ilmestyvässä Pekka Hakon kirjassa Linnunradalla seurataan Radion sinfoniaorkesterin ylikapellimestarina toimivan Hannu Linnun työskentelyä niin kotimaassa kuin ulkomaisten orkestereiden kanssa eri puolilla maailmaa. Kirja antaa rehellisen kuvan siitä millaista työtä tarvitaan, jotta kapellimestari saa orkesterin soittamaan mahdollisimman hyvin.

Linnunradalla-kirjassa seurataan kapellimestari Hannu Linnun työtä eri puolilla maailmaa. Kannen suunnittelu: Jarkko Hyppönen.

Linnunradalla piirtää lähikuvan kapellimestari Hannu Linnusta, hänen taustastaan ja ammatillisesta kasvustaan sekä työstään kansainvälisillä konserttilavoilla ja Suomessa. Teoksessa Lintu kertoo myös ajattelustaan sekä hänelle tärkeistä säveltäjistä ja sävellyksistä. Lisäksi teos kurkistaa konserttiyleisöltä piilossa oleviin hetkiin kulissien takana eri puolilla maailmaa.

Tietokirjailija Pekka Hako seurasi Hannu Linnun työskentelyä paitsi tämän kotoisassa ympäristössä Radion sinfoniaorkesterin ylikapellimestarina myös konserttimatkoilla Saksassa, Japanissa, Yhdysvalloissa ja Singaporessa. Linnunradalla avaa oven orkesterityön julkisivun taakse ja puhkaisee tavallisen lukijan mentävän aukon kapellimestarin salaperäisenä pidettyyn maailmaan

Kirjan kirjoittanut Pekka Hako on tietokirjailija ja dokumentaristi, joka on julkaissut toistakymmentä elämäkertaa ja henkilökuvaa säveltäjistä, laulajista ja kapellimestareista sekä käsikirjoittanut, tuottanut ja ohjannut kolmisenkymmentä musiikkiaiheista televisiodokumenttia ja dokumenttielokuvaa.

Hannu Linnun vuonna 2013 alkanut kausi RSO:ssa päättyy tänä keväänä, ja hän aloittaa Suomen kansallisoopperan ja -baletin ylikapellimestarina elokuussa 2021.

Pekka Hako: Linnunradalla – Kapellimestari Hannu Linnun matkassa
304 sivua | Saatavana painettuna kirjana, e- ja äänikirjana (lukijana Jari Nissinen)

Arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt: viestintäpäällikkö Minttu Nikkilä, minttu@bazarkustannus.fi, 040 736 1313

Bazar Kustannus on vuonna 2002 perustettu yleiskustantamo, joka on osa Werner Söderström Osakeyhtiötä. Bazar julkaisee vuosittain noin 60 uutta kotimaista ja käännettyä kauno- ja tietokirjaa.

Saksan menestyneimmän jännityskirjailijan armoton trilleri Potilas nyt suomeksi21.1.2021 09:47:05 EETTiedote

Sebastian Fitzek on dekkarimaailman supertähti, jonka jokainen teos on ollut kymmenen myydyimmän kirjan listalla Saksassa, ja jonka kirjoja on myyty yli 13 miljoonaa kappaletta 36 maassa. Tänään suomeksi ilmestyvä Potilas on kylmäverinen trilleri miehestä, joka soluttautuu psykiatriseen vankisairaalaan selvittääkseen kidnapatun poikansa kohtalon. Bazar Kustannus julkaisee tänä vuonna suomeksi myös kaksi muuta Fitzekin trilleriä.