Henkilöstöjohtamisen teos tarjoaa esihenkilöille selkeät askelmerkit yhteisöohjautuvan tiimin rakentamiseen

Työelämä on elänyt viime vuosina murroksen aikaa, vaatien yrityksiltä koko ajan ketterämpää johtamisen mallia sekä nopeaa reagointikykyä liiketoimintaympäristön muutoksiin. Yrittäjä, valmentaja ja konsultti Karl-Johan Spiik on henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden asiantuntija, joka on valmennustoiminnassaan huomannut esihenkilöiden kaipaavan selkeitä ja konkreettisia ohjeita yhdessäohjautuvan tiimityön jalkauttamiseen. Uuden kirjansa myötä Spiik on tiivistänyt asiantuntemuksensa käytännönläheisiksi askelmerkeiksi, joita jokainen esihenkilö voi hyödyntää kehittäessään tiimityötä kohti autonomisempaa mallia. Kirja tarjoaa yrittäjille, johtoryhmille, esihenkilöille ja tiiminvetäjille selkeät portaittain etenevät ohjeet, joiden avulla tiimin täysi potentiaali voidaan valjastaa yrityksen liiketoiminnan tueksi – samalla kasvattaen työn merkityksellisyyttä ja mielekkyyttä työntekijöiden näkökulmasta.

Tulevaisuuden henkilöstöjohtaminen jakaa vastuuta ja murtaa hierarkioiden kankeita kahleita – kommunikaatio avain ketterämpään tiimityöhön

Vuosien käytännön kokemus valmentavasta johtajuudesta on luonut Spiikille selkeän näkemyksen henkilöstöjohtamisen muovaamisesta joustavampaan ja tehokkaampaan suuntaan, jonka rinnalla paranee myös yksilöiden työhyvinvointi. Spiik uskookin, että tulevaisuuden henkilöstöjohtamisen menestystekijöitä ovat jatkuva sisäinen kommunikaatio, jaettu johtajuus ja aito parviälyn hyödyntäminen.

”Maailma ja työelämä muuttuvat tänä päivänä nopeasti, ja menestyvien yritysten täytyy reagoida muutoksiin ripeästi. Ketterä tiimi on kuin lintuparvi, jossa eteen tulevat haasteet onnistutaan väistämään nopealla reagoinnilla ja luottamuksella muiden päätöksentekoon. Kun erilaisia tilanteita tulee vastaan työelämässä, aiheen asiantuntija tiimissä on usein paras ihminen tekemään päätöksen. Ihannetilanteessa hänellä on myös valtuutus päättää ja toimia. Esitys- ja hyväksytyskierrokset tuovat tällöin prosessiin turhaa kankeutta ja hitautta. Tulevaisuudessa korostuvatkin luottamus, jaettu vastuu ja tiimin sparraus, jossa kannustetaan henkilöstöä luottamaan kykyynsä tehdä päätöksiä”, kirjailija ja yritysvalmentaja Karl-Johan Spiik luonnehtii.

Luotaessa yhdessäohjautuvaa kulttuuria, ottavat tiimin jäsenet vastuuta niin työnjaosta, tehtävistä toimenpiteistä, päätöksistä kuin arvoista – luoden yhdessä myös tavoitteet, joita konkreettisesti halutaan saavuttaa. Vastuun jakaminen henkilöstölle onkin tulevaisuudessa ratkaisu, jolla ruokitaan sisäistä motivaatiota, tehostetaan työprosesseja ja tiivistetään yhteisöllisyyden kokemusta.

Kirja – Yhteisöohjautuvuus: Yhdessäohjautuva tiimi – on nyt saatavilla sekä e-kirjana, painettuna kirjana että äänikirjana.

Asiakaspalaute valmennuksesta:

“Mallin avulla aloimme ymmärtää, mistä tiimityössä on oikeasti kyse. Meiltä puuttui useita perusasioita, ja sen takia emme saaneet yhteistyötä toimimaan luonnollisesti tehtävien ympärillä. Keskittymällä oikeisiin asioihin korjasimme tiimin sisäisen kommunikoinnin ja voimme reagoida nopeasti muuttuviin tilanteisiin.”

Startup-yrityksen henkilöstö

Lisätietoja, haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet:

Karl-Johan Spiik, kirjailija, valmentaja ja konsultti, karl-johan.spiik@karlex.fi, p. +358 44 067 7776

www.yhdessaohjautuvatiimi.fi

Lisätietoja, haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet:
Karl-Johan Spiik, kirjailija, valmentaja ja konsultti, karl-johan.spiik@karlex.fi, p. +358 44 067 7776

www.yhdessaohjautuvatiimi.fi

Yhdessäohjautuvan tiimin mallin pääportaat ja askeleet. Tiimi aloittaa ensimmäiseltä portaalta alhaalta ja etenee ylöspäin.
Johtamisen tehtävät ja vastuut eri johtamistyylien mukaan.
Yhdessäohjautuva tiimi - Kirjan kansikuva
Kirjan sisältö.

Liity mukaan asiantuntijaksi tai yrittäjäjäseneksi BusinessRakentamon sivuilla.

Katso tulevat verkkokoulutukset ja tapahtumat yrittäjille.

Karl-Johan Spiik valmentaa tiimejä ja organisaatioita toimimaan ketterämmin jatkuvasti muuttuvassa ympäristössä. Hänen perusarvot ja opit ovat kiireen ja stressin välttäminen parantamalla työskentelytapoja. Työkaluina kaiken taustalla ovat projektinjohtaminen, oma kokemus ja yhteisöohjautuvuus.

www.yhdessaohjautuvatiimi.fi

Kotimaanmatkailun ja matkailuautoilun suosio ei osoita laantumisen merkkejä – Zuma Rent ja liikkuva hotellihuone tarjoavat elämyksiä kaikkina vuodenaikoina6.5.2022 07:47:00 EEST | Tiedote

Korona-aika on haastanut matkailualaa, mutta matkailuautoilun kokema muutos on ollut poikkeuksellinen – vapaus, mukavuus ja henkilökontakteja vähentävä matkustamisen muoto on osoittautunut ihanteelliseksi ratkaisuksi monien matkailunnälkään. Vihtiläisen ZUMA Products Oy:n juuret ulottuvat hotellialalle, jossa yrittäjä Tiina-Mari Tuominen on toiminut vuosia hotelli- ja julkistilojen kalustajana. Näistä lähtökohdista virisi idea jalostetummasta matkailuautoilun muodosta – liikkuvasta hotellihuoneesta – jossa asiakkaalle tarjotaan lukuisia mukavuuspalveluita ja sisustus on hiottu hotellihuoneista tutulla tyylisilmällä. Zuma Rentin matkailuauto onkin elämyksellinen tapa ihailla Suomen kauneutta eri vuodenaikoina. Tänä vuonna liikkuva hotellihuone on myös päivitetty entistä suurempaan ja paremmin varusteltuun matkailuautoon.

Arho Foods Oy ostaa luomumehuihin ja -virvoitusjuomiin keskittyneen Raikastamon liiketoiminnan5.5.2022 07:47:00 EEST | Tiedote

Arho Foods Oy:n laadukkaiden suomalaisten elintarvikkeiden perhe kasvaa suosituilla Raikastamo-luomumehuilla ja -virvoitusjuomilla, liiketoiminnan siirryttyä yritykselle 28.4.2022 alkaen Raikastamo Oy:ltä. Raikastamon vuodesta 2009 valmistettuja tuotteita myydään päivittäistavarakaupoissa ja kahviloissa ympäri Suomen, ja juomat tunnetaan paitsi värikkäästä ja persoonallisesta ulkoasustaan myös aitojen makujen vaalimisesta. Raikastamo-tuotemerkin myötä Arho Foods Oy vahvistaa entisestään jalansijaansa suomalaisella elintarvikealalla, jatkaen suositun tuoteperheen kehittämistä edelleen palvelemaan entistä paremmin kuluttajien toiveita.