StaffPoint OyStaffPoint Oy

HENKILÖSTÖVUOKRAAJASTA TÄYDEN PALVELUN HR-KUMPPANIKSI – StaffPoint-konsernin kasvua vauhdittaa uusi pääomistaja Sponsor Capital

Suomalainen pääomasijoitusyhtiö Sponsor Capital on 5.10.2017 solmitun sopimuksen toteuduttua StaffPoint-konsernin uusi enemmistöomistaja. Vanhoina omistajina jatkavat työeläkeyhtiö Varma ja StaffPointin johto. Sopimus vaatii kilpailuviraston hyväksynnän.

–StaffPoint on viime vuosiin saakka tunnettu henkilöstövuokrausalan yrityksenä. Vuonna 2012 aloitimme määrätietoisen palvelutarjoomaan kehitystyön kohti täyden palvelun HR-taloa. Iloksemme voimme todeta, että olemme onnistuneet. Kehitystyö yhdessä asiakkaiden kanssa jatkuu – haluamme luoda heille etumatkaa, konsernijohtaja Mika Kiljunen kertoo.

Kiljusen mukaan panostukset kokonaisratkaisuja tuottaviin palvelumalleihin ovat saaneet asiakkailta kiitosta. Kumppanuus kansainvälisen Randstadin kanssa on tuonut toimintaan globaalia skaalautuvuutta.

–Meillä on tarjota alan monipuolisimmat palvelut, joissa yhdistyvät mm. arvostetut johdon suorahakupalvelut, eritasoiset rekrytointipalvelut, henkilöstövalmennus-, ura- ja työvoimapalvelut sekä käyttäjiensä kiittämä myStaff-resursointijärjestelmä. Tuotamme niistä asiakkaan näköisiä ja mittaisia ratkaisuja – olipa kyse suuresta ulkoistuksesta strategiselle kumppanillemme tai uuden uran löytämisestä yksittäiselle työnhakijalle, hän toteaa.

Työnantajan markkinasta kohti osaajien markkinaa

Vielä viime vuoden alussa työmarkkina kehittyi työnantajien ehdoilla. Nyt asetelma on kääntynyt monin paikoin päälaelleen: osaamisesta on useilla aloilla pulaa ja se on elinkeinoelämän kasvun esteenä.

– Työnantajien on puhuteltava osaajia oikealla tavalla ja oikeaan aikaan. Näihin vaatimuksiin myös HR-kumppanin työkalujen ja asiantuntemuksen on vastattava, ja meillä ne ovat olleet palvelukehityksen ytimessä. Uusi pääomistajamme haluaa panostaa tähän kilpailutekijään luoden sille kasvua ja vahvempaa kysyntää, Kiljunen sanoo.

Visiona Paras Työn Tekijä – niin henkilöstölle kuin asiakkaillekin

Sponsor Capitalin partneri Juuso Kivinen näkee lähes 12 000 työntekijää työllistävän StaffPointin suuren potentiaalin.

–Olemme ylpeitä ja iloisia päästessämme yhdessä ammattitaitoisen johdon ja henkilöstön kanssa jatkamaan yhtiön kehittämistä. Alan vahvat kasvunäkymät, tilapäistyövoimaratkaisujen kasvava tarve ja StaffPointin hyvä asema markkinoilla luovat hyvän pohjan vastata tulevaisuuden haasteisiin ja tarpeisiin mielenkiintoisella kasvumarkkinalla, Kivinen toteaa.

–StaffPointin visiona on olla Paras Työn Tekijä – niin henkilöstölle kuin asiakkaille, konsernijohtaja Mika Kiljunen kiteyttää.

Lisätietoa:

StaffPoint-konserni
konsernijohtaja Mika Kiljunen
mika.kiljunen@staffpoint.fi

Sponsor Capital
Partner Juuso Kivinen
juuso.kivinen@sponsor.fi

StaffPoint-konserni on Työn Osaaja, joka yhdistää ihmiset, työpaikat ja teknologian. Lyhyesti: TEEMME TYÖELÄMÄN LÖYTÖJÄ™. Tarjoamme monipuoliset palvelut työuran koko elinkaarelle: meiltä saat henkilöstövuokrauksen ja rekrytoinnin (StaffPoint Oy), HR-ohjelmistojen (Saima Soft Oy) ja valmennuksen (Spring House Oy) vahvaa osaamista, räätälöidysti. Palveluksessamme on yli 12 000 henkilöä Suomessa, Espanjassa, Virossa ja Liettuassa. Olemme globaalin Randstadin kumppani ja edustaja Suomessa ja muualla Baltiassa. Lisätietoja: www.staffpoint.fi