Hesburger avasi Kiovan ravintolat ukrainalaisten toiveesta

Hesburger avasi osan Ukrainan ravintoloistaan tällä viikolla. Ukrainan kaikki seitsemän ravintolaa sijaitsevat Kiovan alueella ja niissä työskentelee noin 100 työntekijää. Aluksi avattiin neljä ravintolaa. Loput kolme avataan myöhemmin kesällä.

Hesburger Ukraina Shchastlyve -ravintola

Haastattelimme jokaisen Ukrainan ravintolapäällikön ja heidän esihenkilönsä videoyhteyden kautta.

”Paikalliset haluavat päästä kiinni normaaliin arkeen, niin hyvin kuin se on mahdollista. Teimme päätöksen ravintoloidemme avaamisesta ravintolapäälliköidemme toivomuksesta. Työntekijöidemme mukaan myös paikalliset asiakkaamme ovat toivoneet, että ravintolat avautuvat”, Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela kertoo.

”Meille kaikista tärkeintä on kuitenkin työntekijöidemme turvallisuus. Olemme valmiita sulkemaan ravintolat uudelleen ravintolapäälliköidemme toiveesta”, Kari Salmela painottaa.

Hesburger on maksanut koko ajan kaikille ukrainaisille työntekijöille palkkaa, vaikka ravintolat ovat olleet sodasta johtuen suljettuna. Hesburger on jakanut myös suljettujen ravintoloiden ruoan ilmaiseksi orpokoteihin, hoitokoteihin, avustustyöntekijöille ja ukrainalaisille sotilaille.

Terveisiä suomalaisille

Järkyttävistä kokemuksista huolimatta periksiantamaton asenne välittyi haastattelujen aikana jokaisen työntekijämme puheenvuorosta. Hesburgerin ukrainalaiset työntekijät lähettävät terveisiä kaikille suomalaisille. Ohessa poimintoja työntekijöidemme puheenvuoroista.

”Sota loppuu aikanaan ja toivomme, että suomalaiset tulevat vierailulle Ukrainaan.”

”Haluamme rauhaa!”

Hesburger Ukraina Shchastlyve -ravintola
Hesburger Ukraina Boryspil -ravintola
Hesburger Ukraina Boryspil -ravintola sisältä