Osuuskauppa KeskimaaOsuuskauppa Keskimaa

Hesburger Matkakeskuksessa aloitetaan YT-neuvottelut

Osuuskauppa Keskimaan omistamassa Hesburger Matkakeskuksessa aloitetaan yhteistoimintaneuvottelut koskien toiminnan mahdollista lakkauttamista. Neuvottelut koskevat yhteensä viittä henkilöä, joille tullaan tarjoamaan töitä Keskimaan muista yksiköistä, mikäli Matkakeskuksen Hesburgerin toiminta päädytään lakkauttamaan.

Osuuskauppa Keskimaa harkitsee Jyväskylän keskustassa sijaitsevan Hesburger Matkakeskuksen lakkauttamista. Keskimaa on antanut 24.1.2020 yhteistoimintaneuvotteluesityksen asiaa koskien. Hesburger Matkakeskuksen toiminta on ollut jo useiden vuosien ajan tappiollista. Toimintaa on pyritty kehittämään ja tuloksen suuntaa oikaisemaan, mutta tehdyillä toimenpiteillä ei ole ollut toivottua vaikutusta.

− Hesburger Matkakeskuksen liiketoiminnan lopettamisen harkinta on tullut ajankohtaiseksi, kun emme ole saaneet toimintaa tulokselliseksi Matkakeskuksessa. Jyväskylän keskustassa meillä on toinen Hesburger Sokkarilla, jossa on juuri saatu valmiiksi tilojen mittava uudistus. Nämä kaksi liikepaikkaa ovat olleet hyvin erilaisia asiakasvirtojen suhteen, toteaa Keskimaan toimialajohtaja Pasi Kunelius.

Kaksi viikkoa kestävät yhteistoimintaneuvottelut alkavat torstaina 30.1.2020 ja ne koskevat koko ravintola henkilöstöä, yhteensä viittä henkilöä. Henkilöstölle tarjotaan töitä ensisijaisesti muista Osuuskauppa Keskimaan yksiköistä, mikäli Hesburger Matkakeskuksen toiminta päättyy. Keskimaalla on jatkuva tarve ravintola-alan ammattilaisista.

Yhteistoimintaneuvottelut koskevat ainoastaan Hesburger Matkakeskuksen toimintaa. Keskimaan omistamissa Hesburger Sokkarissa ja Prisma Seppälän yhteydessä sijaitsevassa Hesburger Seppälässä toiminta jatkuu normaalisti. Keskimaa omistaa myös ABC Hirvaskankaan ja ABC Palokan yhteydessä toimivien Hesburgereiden liiketoiminnan.

Osuuskauppa Keskimaa, Pasi Kunelius, toimialajohtaja, 010 767 3060
Osuuskauppa Keskimaa, Mikko Parviainen, ryhmäpäällikkö, 010 767 3062

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa23.7.2020 10:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Vesa Kyllönen nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen25.6.2020 13:45:00 EESTTiedote

Paluumuuttaja Vesa Kyllönen aloittaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana syyskuun alussa. Keskimaalla uransa aloittanut Kyllönen on tehnyt pitkän uran vähittäiskaupan alalla S-ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut johtotehtävissä elintarviketeollisuudessa, ja hän siirtyy Keskimaalle Verso Food Oy:n Export Managerin tehtävästä.

Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta ja hyväksyi sääntömuutoksen16.6.2020 09:05:29 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2019 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia näin haastavina aikoina. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna lähes 5 miljoonaa euroa. Lisäksi edustajisto hyväksyi esityksen, jossa Keskimaan vaaleissa siirrytään suoraan vaalitapaan.

Keskimaa kutsuu kaikki lomautetut takaisin töihin15.6.2020 11:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa on joutunut koronaviruksen aiheuttamien vaikutusten myötä lomauttamaan osan ravintoloiden, hotellien, ABC-liikennemyymälöiden sekä tavaratalokaupan henkilöstöstä. Yhteensä lomautusuhan alla olleita henkilöitä on ollut yli 700 henkilöä, joista enimmillään 463 on ollut lomautettuina. Rajoitusten purkautuessa asteittain on Keskimaa päättänyt kutsua kaikki lomautetut takaisin töihin mahdollistaakseen ravintola- ja hotelliliiketoimintojen laajemman käynnistämisen.