Hetki arjen yläpuolella - Salutorgetin teekonsertti lauantaina 17.3.2018 klo 15

Englantilaiset sen tietävät: teen parissa on rentouttavaa pysähtyä hetkeksi ja tavata ystäviä. Salutorgetin perinteinen Afternoon Tea -tarjoilu skonsseineen ja sormivoileipineen, itse tehtyine marmeladeineen ja pikkumakeineen on ihastuttanut helsinkiläisiä jo vuosia. Pieni herkkuhetki pöytiin tarjoiltuna lisää ripauksen luksusta arkeen.

Ravintola Salutorget

1800-luvulta peräisin olevaan kulttuuriin kuuluu syntysijoillaan Lontoossa usein myös elävä musiikki.

Maaliskuussa nautitaan Salutorgetissa iltapäiväteetä kuoromusiikista nauttien.

Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan sekakuoro, Akateeminen Laulu (AL), esittää ”Scones”-konsertissa harvinaisempia englantilaisia ja irlantilaisia kuoroteoksia joiden yhteisenä teemana on kevät ja suussa sulavat leivonnaiset. Konsertin johtaa Dominik Vogt, joka aloitti Akateemisen laulun taiteellisena johtajana syksyllä 2017.

Akateeminen Laulu on vuonna 1953 perustettu noin 50 laulajan sekakuoro, joka esittää pääasiassa a cappella -musiikkia. AL esittää säännöllisesti myös suurteoksia eri orkestereiden kanssa. AL toimii Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla, mutta on vieraillut eri puolella Suomea ja Eurooppaa. Yliopiston piirissä toimivana kuorona AL haluaa olla edelläkävijä uuden etsimisessä ja esittää kuoromusiikkia uusissa, kiinnostavissa yhteyksissä. Tästä esimerkkinä aikaisemmin järjestetyt viinimaistelukonsertit ja 60-vuotisjuhlakonsertti, jossa Itämeri-teemaiseen musiikkiin yhdistettiin tieteen näkökulma videoteosten kautta.

Salutorgetin iltapäiväteen esikuva, perinteinen englantilainen Afternoon Tea oli alun perin kevyt välipala, joka nautittiin iltapäivällä kello viiden aikoihin. Tavan kerrotaan olleen peräisin Bedfordin herttuattarelta, joka kaipasi aamiaisen ja illallisen välillä jotain pientä suuhunpantavaa. Herkutteluhetki teen ja leivonnaisten äärellä muuttui pian seurustelumuodoksi ystävien kesken, ja sellaisena Afternoon Tea on edelleen parhaimmillaan.

Salutorgetin Afternoon Tea koostuu pannullisesta haudutettua teetä, perinteisistä englantilaisista voileivistä eli finger sandwicheista, skonsseista marmeladin ja vaniljakerman kera sekä leivonnaisista. Marmeladeista lähtien kaikki tarjoomukset valmistetaan itse Salutorgetin keittiössä ja tarjoillaan kauniisti Rörstrandin Ost India -astiastolla katettuihin pöytiin. Teekonsertissa nautitaan Himalajan alarinteillä sijaitseva Darjeeling´in teetä. Darjeeling oli siirtomaa-aikana brittien rakastama lomakaupunki upeiden maisemiensa ja leppoisan ilmastonsa vuoksi.

”Tea for two... This spring we are in for a treat! With a programme called "scones" we will go a little bit nuts and bake up a storm. English and Irish inspired songs of spring and everything remotely connected to cakes and pastries are our main ingredients for our concert this march. This shorter set of rarely performed choral music combined with a good afternoon tea and sweet treats is gonna sell like hotcakes!"

-Dominik Vogt

Afternoon Tea -konsertti ”Scones”
lauantaina 17.3.2018 klo 15
Pohjoisesplanadi 15, 00170 Helsinki

www.salutorget.fi

Liput alkaen 36€ osoitteesta lyyti.in/afternoontea_konsertti

Lisätietoja:

Maija Hurmevirta
ravintolapäällikkö
+358-9-61285950
maija.hurmevirta@royalravintolat.com

Ravintola Salutorget

Royal Ravintolat Oy on alansa suurin yksityinen yrityskokonaisuus. Siihen kuuluu 46 yksilöllistä ruokaravintolaa sekä 20 Hanko Sushi -, 5 Pizzarium- ja 2 Pizzeria Luca -ravintolaa eri puolilla Suomea. Nämä yhdessä työllistävät yli 1 000 henkilöä. Liikevaihtotavoite vuodelle 2018 on yli 100 miljoonaa euroa.

Jasper Pääkkönen otettu Time-lehden Löyly-saunaravintolalle myönnetystä tunnustuksesta23.8.2018 17:54Tiedote

Sauna- ja ravintolakompleksi Löyly on jälleen saanut tunnustusta maailmalla, kun TIME Magazine on valinnut Löylyn World's Greatest Places 2018 -listalleen. Arvostettu yhdysvaltalainen aikakauslehti TIME Magazine on koonnut listan yli 1200 toimittajan ja asiantuntijan mielipiteiden ja suositusten pohjalta ympäri maailman. Listalta löytyy niin hotelleja, ravintoloita, kylpylöitä kuin museoitakin, jotka tarjoavat kävijöilleen ainutlaatuisia kokemuksia.

Hanko Sushi avaa Regatta SPA -kylpylään3.5.2018 13:05Tiedote

Stockmann Roof by Teatteri -terassiravintola laajenee vielä korkeammalle2.5.2018 10:01Tiedote