Digistoori Oy

Hi-pot on uusi tapa testata liiketoimintapotentiaali

Jaa

Uuden tuotteen lanseeraus on euroja vievä investointi. Digistoori on kehittänyt uuden kustannustehokkaan tavan testata tuotteen tai palvelun kysyntää ennen varsinaista lanseerausta. Hi-pot toimii myös asiakaskokemuksen kehittämisen työkaluna.

Tuotteet ja palvelut ovat jokaisen yrityksen myynnin keskiössä. Lähtökohtaisesti kaikki yritykset tavoittelevat liikevaihdon tai katteen kasvua niiden avulla. Tarvitaan uusia tuotteita ja palveluita, jotta yritystoiminta on dynaamista. 

Lanseeraus on kallista, varsinkin jos se osoittautuu flopiksi. Liika varovaisuus ideoiden suhteen on suuri riski, jos uusien tuotteiden tai palveluiden potentiaali jää hyödyntämättä.

Hi-pot on Digistoorin uusin palvelu, joka on syntynyt asiakkaiden kysynnästä. Myynnillistä markkinointia tekevä Digistoori on sisältöihin erikoistunut digimarkkinointitoimisto.

Ideat testiin

Uudet ideat voivat viedä menestykseen tai perikatoon kärjistetysti. Jos uusi idea tuotteistetaan mutu-tuntumalla, siitä voi seurata iso lovi yrityksen liikevaihtoon. 

- Toisinaan mieleen putkahtelee loistavilta tuntuvia ideoita, jotka voisivat olla tie miljoonabisnekseen. Mutta valitettavan usein hyvätkin ideat unohtuvat tiedostojen uumeniin, vaikka ne ansaitsisivat mahdollisuuden potentiaalin selvittämiseen, sanoo Digistoorin toimitusjohtaja Riina Peltonen.

Hän lisää, että on turha jäädä entäs jos -ajatukseen, sillä idean potentiaalin voi testata kustannustehokkaasti uudella Digistoorin kehittämällä Hi-pot-palvelulla. Palvelu on saanut nimensä englannin kielen sanoista high potential, korkea/suuri potentiaali.

Tuotekehityksen työkalu

Hi-potin avulla idean testaaminen on systemaattista ja loogista sekä ennen kaikkea kustannustehokasta. Palvelu sopii yrityksille, jotka tuotekehittävät uutta tuotetta tai palvelua. Hi-pot on työväline kysynnän selvittämiseen. Sen avulla selviää myös tarvitseeko tuotetta/palvelua jatkojalostaa.

Hi-pot voi toimia osana yrityksen tuotekehitysprosessia. Siitä hyötyvät niin pienet, kasvu- kuin suuryrityksetkin. Etenkin kasvuyrityksissä henkilöresurssit eivät yleensä riitä kokonaisvaltaisen potentiaalin testaukseen. Suuryrityksissä puolestaan syntyy ideoita tusinoittain, eikä kaikkia ole mahdollista testata. 

Hi-pot on ikään kuin esiseula ennen jatkojalostusta.

Hi-pot pähkinänkuoressa

Hi-pot toimii vaihe vaiheelta seuraavasti. Tässä pelkistetty etenemismalli.

1. Ensin määritetään idea tuotteesta tai palvelusta.

2. Sitten selvitetään ja etsitään kohderyhmä. 

3. Tämän jälkeen tehdään markkinatutkimus tilanteesta.

4. Seuraavaksi laaditaan räätälöidyt jatkotoimenpiteet.

5. Viimeisenä tehdään analyysi.


Hi-potin avulla selvitetään, millainen kohderyhmä testattavasta tuotteesta tai palvelusta on kiinnostunut, minkä verran ihmiset ovat valmiita maksamaan tuotteesta tai palvelusta, onko jatkojalostukselle tarvetta tai pitäisikö asiakaskokemusta kehittää uuteen suuntaan?

Aina asiakkaan tarpeisiin

- Kaikki lähtee aina testausta haluavan asiakkaan tarpeesta ja siitä, mitä testataan. Onko kyseessä tuote, palvelu vai asiakaskokemuksen kehittäminen, missä vaiheessa tuotekehitystä ollaan menossa ja mitä halutaan saada selville? Hi-potissa mietitään aina yrityskohtaisesti, mitkä keinot sopivat testaukseen parhaiten, sanoo toimitusjohtaja Riina Peltonen Digistoorista.

___________________________KAINALOON____________________________________

Hi-potin avulla voidaan myös selvittää asiakaskokemuksen kehittämisen tarvetta.

Näin se toimii tiivistetysti

  • Asiakaskokemuksen nykytilan selvittäminen
  • Asiakaskokemuksen tarvekartoitukset:
    • Mihin olemassa oleviin palveluihin ollaan tyytyväisiä?
    • Mitä olemassa olevista palveluista pitäisi kehittää?
    • Mitä palveluita/palvelupaketteja asiakkaat arvostaisivat, joita ei nyt tarjota ja minkä verran asiakkaat olisivat valmiita maksamaan niistä?
  • Asiakkaiden segmentointi ja profilointi
  • Asiakaspolun kehittäminen
  • Asiakaskokemuksen mittaaminen

Lisätietoja:

www.digistoori.fi

Digistoori Oy

toimitusjohtaja
Riina Peltonen
+358 44 986 1279
Lönnrotinkatu 11,
00120 Helsinki

Avainsanat

Kuvat

Lataa
Lataa
Lataa
Riina Peltonen
Riina Peltonen
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Digistoori Oy
Digistoori Oy
Lönnrotinkatu 11
00120 Helsinki

+358 44 986 1279https://www.digistoori.fi

Digistoori on sisältöihin erikoistunut digimarkkinointitoimisto. Se tekee myynnillistä markkinointia ostopolun eri vaiheisiin. Digistoorilta saa apua esimerkiksi sisältömarkkinointiin, verkkosivujen kehittämiseen, hakukoneoptimointiin, ostopolun suunnitteluun ja some-strategioihin. Yritystä luotsaa pitkänlinjan myynnin ja markkinoinnin osaaja Riina Peltonen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.