Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Hidasta Elämää -tietokirjauutuudet vievät tunteiden ja itsetuntemuksen äärelle

Elokuussa ilmestyy useampi Hidasta elämää -perheen uutuustietokirja, joiden avulla on lukijan mahdollista löytää uutta itsestään ja kehittyä ihmisenä. Liiallisen kiltteyden problematiikka, itsemyötätunto, parisuhteen kipupisteet sekä miesten tunnedialogi siivittävät kirjasyksyn kiinnostavaan alkuun.

Teemu Syrjälä: Miehen vuoro tuntea (ilmestynyt)

Millaista on olla mies nykymaailmasssa? Ja miten mies saa yhteyden luontoon, kasvaa ihmissuhteissaan, oppii puhumaan tunteistaan mutta silti pitää kiinni omasta itsestään? Suositun luennoitsijan ja miesten viikonloppujen järjestäjä Teemu Syrjälän uutuus kertoo, mistä koostuvat miehisyyden hyvinvoinnin tärkeimmät elementit ja miten ne voi saavuttaa - kasvun ja elinvoiman mahdollisuudet.

Suvi Bowellan: Kiltin tytön voimakirja (ilmestyy 20.8.)

Kiltiksi tytöksi kasvanut kokee usein kiltteyden haittaavan elämäänsä aikuisenakin. Miten liiasta kiltteydestä pääsee ja mitä hyvää muutoksesta seuraa?  Hidasta elämää -suosikkikirjailija Suvi Bowellanin uutuuden avulla voi opetella tervettä itsekunnioitusta ja selkeitä rajoja, tarvitsematta muuttua itsekeskeiseksi ja ikäväksi ihmiseksi. Kun oppii kohtelemaan itseään hyvin, alkaa löytää elämästä enemmän iloa, vapautta ja nautintoa.

Marika Rosenborg: Te selviätte kyllä (ilmestyy 27.8.)

Parisuhteen kriisi on mahdollisuus uuteen alkuun. Keskellä ahdistavaa elämäntilannetta on houkutus tehdä nopeita päätöksiä, mutta aina ahdistus ei ole merkki siitä, ettei mitään olisi enää tehtävissä. Eroasiantuntija ja muutosvalmentaja  Marika Rosenborgin kirja kutsuu pareja kehittämään itsetuntemusta ja läsnäolevan kuuntelemisen taitoa. Siinä käydään läpi parisuhteiden tyypillisimmät kriisit ja pohditaan niihin ratkaisuja.

Sanna Wikström ja Reija Könönen: Lempeyden kirja (ilmestyy 27.8.)

Tämä kirja lisää myötätuntoa itseään ja muita kohtaan sekä tuo elämään keveyttä, lämpöä ja vahvuutta. Lempeyttä kehittämällä on helpompi kohdata lannistava sisäinen puhe ja ärsyttävät ihmiset, kirjoittaa somessa ja meileissä empaattisesti, asettaa omat rajat ja lisätä elämäniloa. Lempeyden kirja pureutuu arkisiin kokemuksiin, jotka saavat kuohahtamaan ja käyttäytymään toisin kuin haluaisimme. Kirja perustuu mindfulnessin oppeihin.

Kirjojen PDF-vedokset: eeva.louko@otava.fi

Haastattelupyynnöt: eeva.louko@otava.fi

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Otavan uudet lukulähettiläät vievät lukuiloa eteenpäin10.4.2024 13:00:00 EEST | Tiedote

Otava aloittaa huhtikuussa uuden, lukemista ja kirjallisuutta edistävän hankkeen kun kaksi lukulähettilästä ryhtyy viemään lukemisen iloa eteenpäin. Lasten- ja nuortenkirjallisuuden puolestapuhujana aloittaa kirjastoammattilainen ja lukuaktivisti Henriika Tulivirta ja kauno- ja tietokirjallisuuden lukulähettiläänä kirja-alan vaikuttaja sekä Kirsin Book Club -kirjablogin, lukupiirien ja -podcastin perustaja Kirsi Ranin.