Hidasta vähän - Slow Yoga -päivä Naantalin Kylpylässä

Slow Yoga saapuu Naantalin Kylpylään lauantaina 27.2. Päivässä keskitytään fyysisen harjoituksen ohessa erityisesti mielen rauhoittamiseen ja kokonaisvaltaiseen hyvään oloon. Yhteistyössä turkulaisen YogaMe-joogapalvelun kanssa toteutettavassa päivässä palataan joogan juurille.
Joogapäivässä keskitytään kokonaisvaltaiseen rentoutumiseen fyysisten harjoitusten ja meditaation avulla.

Joogalla kokonaisvaltaista rentoutumista

Jooga liitetään hiljentymiseen ja meditaatioon, mutta kuinka hiljentyminen joogan äärellä todella onnistuu? Tähän perehdytään Naantalin Kylpylän Slow Yoga -päivässä. Päivän aikana hiljennetään tahtia ja valmistaudutaan mielen ja kehon rauhoittumiseen - yksi pääteemoista on meditaatioharjoitukset teoriassa ja käytännössä.

Päivä toteutetaan yhteistyössä YogaMe:n kanssa. YogaMe-joogapalvelu tarjoaa taukojoogaa kiireiseen arkeen internetin välityksellä, jolloin jooga on aina saavutettavissa ja harjoituksista voi valita itselleen sopivimmat, kertoo YogaMe:n toimitusjohtaja ja joogaopettaja Jenny Lauronen. Videoiden ohella YogaMe vie taukojoogaa myös työpaikoille, ja onpa Laurosella kokemusta jo kylpylöistäkin - YogaMe:n videot ovat käytössä kylpylöissä Japanissa asti.

Naantalin Kylpylässä joogatunteja ja erilaisia joogapäiviä on järjestetty ennenkin, ja ne ovat saaneet hyvän vastaanoton. Yhteistyö YogaMe:n kanssa onkin erinomainen lisä hyvinvointitarjontaamme, kertoo Kylpylän myynti- ja markkinointijohtaja Joni Hakkarainen. Kylpylään tullaan viihtymään ja irrottautumaan kiireisestä arjesta. Ja jooga tunnetusti tukee kokonaisvaltaista rentoutumista sekä fyysisesti että psyykkisesti, Hakkarainen jatkaa.

Hidasta, hengitä, hiljenny

Slow Yoga -päivä koostuu kehon eri osa-alueet kattavasta harjoituskokonaisuudesta, jossa pääpaino on hermostoa rauhoittavilla harjoituksilla. Loppumeditaation lisäksi luodaan katsaus asanaharjoituksen ja meditaation suhteeseen joogan ajatusmaailmassa. Näiden välisenä siltana toimii hengitys, jonka rauhoittaminen johtaa mielen hiljenemiseen lähes automaattisesti.

Kouluttajana toimii Janne Kontala, joka on tunnettu lempeästä ja syvällisestä ohjaustavastaan. Kontala pitää opettajakoulutuksia ja on juuri julkaisuut kirjan Joogan sydän.

Slow Yoga -päivän ohjelma ja ilmoittautumiset:

Joogaopettaja Janne Kontalasta YogaMe:n blogissa:

Lisätiedot:

joni.hakkarainen@sunbornhotels.com

Jenny Lauronen
jenny@yogame.com

Janne Kontala on tunnettu joogaopettaja, joka on juuri julkaissut kirjan Joogan sydän.
Joogassa yhdistyvät fyysinen ja henkinen puoli - siltana näiden välillä toimii hengitys.

Naantalin Kylpylä on maankuulu kylpylä- ja kongressihotelli meren rannalla, Naantalin idyllisen vanhan kaupungin kyljessä. Kylpylä tarjoaa monipuolisia hyvinvinvointia ja liikuntaa, spa- ja kauneushoitoja sekä viihdettä ja virkistystä. Kylpylä on osa Sunborn Saga Oy:tä, joka tunnetaan erityisesti kylpylätoiminnan pioneerina ja laadukkaiden ravintolapalveluiden tuottajana. Yritykseen kuuluvat Naantalin Kylpylä ja Ruissalon Kylpylä ravintoloineen, Kuntoutuskeskus Ruissalo sekä ravintolat Pinella, Naantalin Kaivohuone ja Rantaravintola. YogaMe on turkulainen online-joogapalvelu, jonka on perustanut joogaopettaja Jenny Lauronen vuonna 2012. Työpaikkajoogan pioneerin, Joogakoulu Punen kautta Lauronen on edistänyt hyvinvointia joogatuntien ja -päivien muodossa jo vuodesta 2009.