Hiedanrannan startup-tapahtuma tuo startup-sijoittajat Tampereelle

Tampereen merkittävin startup-tapahtuma Stream Startup Festival järjestetään tänään Hiedanrannassa.
Kuva: Mirella Mellonmaa

Seudun startup-yhteisön voimin järjestämä Stream Startup Festival -tapahtuma rakentaa uutta startup-kulttuuria Tampereelle. Tapahtuma järjestetään toistamiseen entisellä teollisuusalueella Hiedanrannassa, joka on älykästä ja kestävää kehitystä tukeva kaupunginosa.

Stream Startup Festival perustettiin startup-tapahtumien osalta muutaman hiljaisemman vuoden jälkeen laajentamaan startup-verkostoja. Tämän vuoden tapahtumaan on tulossa kansainvälisiä sijoittajia ja muita vieraita ympäri Suomea.

- Kehitämme Tampereen seudun elinvoimaa luomalla uusia tapoja edistää startupien yhteistyötä. Kyse on myös perinteisempien innovaatiotoimijoiden kuten yliopistojen ja suurten teollisuusyritysten saattamisesta yhteen startupien kanssa, Business Tamperen startup-yhteisövastaava Tommi Uitti kertoo.

Business Tampere on tapahtuman pääyhteistyökumppani. Business Tampereen tukemana järjestetään pitchauskilpailu ja teollisuuden yhteistyökiihdyttämö Rapid Tampere julkaisee ensimmäiset globaaliin hakuun menevät haasteet.

- Tapahtuman avulla mahdollistamme käytännön tukea ja kasvun välineitä alkuvaiheen tiimeille ja kasvuvaiheen startupeille, sijoittajille sekä teollisuuden yrityskumppaneille, Tommi Uitti toteaa.

Tapahtuma tiiviisti - Stream Startup Festival

• Stream Startup Festival on Tampereen seudun startup-ekosysteemiin suurin vuosittainen tapahtuma. Lippuja on myyty yli 600 kpl.
  • Täysipainoisessa startup-ohjelmassa pureudutaan tänä vuonna teollisuuden startup-yhteistyöhön, vaikuttavuussijoittamiseen, tutkimuksen kaupallistamiseen ja startup-tiimin rakentamiseen.
  • Tapahtuma edistää startupien sijoittajayhteyksiä ja luo verkostoja yliopistojen, julkisten organisaatioiden ja suurten yritysten kanssa.
  • Business Tampere on tapahtuman pääyhteistyökumppani Tampereen kaupungin ja Tampereen korkeakouluyhteisön kanssa.
  • Muina yhteistyökumppaneina on seudun merkittävimpiä yrityksiä ja yhteisöjä, joita on lähes 70.

Lisätietoja:

Stream Startup Festival: https://streamfestival.org/
Ohjelma: https://streamfestival.org/schedule/
Media-liput on noudettavissa alennuskoodilla MEDIA nettisivujen kautta: https://streamfestival.org/tickets/

Lisätietoja antavat:

Tommi Uitti, Business Tampere