Hiedanrannan startup-tapahtuma tuo startup-sijoittajat Tampereelle

Tampereen merkittävin startup-tapahtuma Stream Startup Festival järjestetään tänään Hiedanrannassa.

Kuva: Mirella Mellonmaa

Seudun startup-yhteisön voimin järjestämä Stream Startup Festival -tapahtuma rakentaa uutta startup-kulttuuria Tampereelle. Tapahtuma järjestetään toistamiseen entisellä teollisuusalueella Hiedanrannassa, joka on älykästä ja kestävää kehitystä tukeva kaupunginosa.

Stream Startup Festival perustettiin startup-tapahtumien osalta muutaman hiljaisemman vuoden jälkeen laajentamaan startup-verkostoja. Tämän vuoden tapahtumaan on tulossa kansainvälisiä sijoittajia ja muita vieraita ympäri Suomea.

- Kehitämme Tampereen seudun elinvoimaa luomalla uusia tapoja edistää startupien yhteistyötä. Kyse on myös perinteisempien innovaatiotoimijoiden kuten yliopistojen ja suurten teollisuusyritysten saattamisesta yhteen startupien kanssa, Business Tamperen startup-yhteisövastaava Tommi Uitti kertoo.

Business Tampere on tapahtuman pääyhteistyökumppani. Business Tampereen tukemana järjestetään pitchauskilpailu ja teollisuuden yhteistyökiihdyttämö Rapid Tampere julkaisee ensimmäiset globaaliin hakuun menevät haasteet.

- Tapahtuman avulla mahdollistamme käytännön tukea ja kasvun välineitä alkuvaiheen tiimeille ja kasvuvaiheen startupeille, sijoittajille sekä teollisuuden yrityskumppaneille, Tommi Uitti toteaa.

Tapahtuma tiiviisti - Stream Startup Festival

• Stream Startup Festival on Tampereen seudun startup-ekosysteemiin suurin vuosittainen tapahtuma. Lippuja on myyty yli 600 kpl.
  • Täysipainoisessa startup-ohjelmassa pureudutaan tänä vuonna teollisuuden startup-yhteistyöhön, vaikuttavuussijoittamiseen, tutkimuksen kaupallistamiseen ja startup-tiimin rakentamiseen.
  • Tapahtuma edistää startupien sijoittajayhteyksiä ja luo verkostoja yliopistojen, julkisten organisaatioiden ja suurten yritysten kanssa.
  • Business Tampere on tapahtuman pääyhteistyökumppani Tampereen kaupungin ja Tampereen korkeakouluyhteisön kanssa.
  • Muina yhteistyökumppaneina on seudun merkittävimpiä yrityksiä ja yhteisöjä, joita on lähes 70.

Lisätietoja:

Stream Startup Festival: https://streamfestival.org/
Ohjelma: https://streamfestival.org/schedule/
Media-liput on noudettavissa alennuskoodilla MEDIA nettisivujen kautta: https://streamfestival.org/tickets/

Lisätietoja antavat:

Tommi Uitti, Business Tampere
Startup-yhteisövastaava
tommi.uitti@businesstampere.com

Anna-Elina Pekonen, Stream Events
Kumppanuusvastaava
anna-elina@streamfestival.org

Anna-Elina Pekonen, Stream Events
Kumppanuusvastaava
anna-elina@streamfestival.org

Kuva: Mirella Mellonmaa

Welcome to AI Finland 2020 – an event that focuses on sustainable intelligent manufacturing and company-research collaboration21.2.2020 14:42:37 EETPress Invitation

International AI Finland 2020 event will take place on April 22, 2020 at Tampere Hall. The event focuses on sustainable intelligent manufacturing and company-research collaboration – in order to support the R&D and commercialization of Finnish AI. The goal of the event is to create a concept, AI Finland that annually connects companies with the best research in different themes and regions. The AI Finland event kicks-off from Tampere, the heart of the Finnish manufacturing industry.

Mediakutsu: Tervetuloa tekoälyn yritys-tutkimustyötä vauhdittavaan AI Finland 2020 -tapahtumaan21.2.2020 14:33:45 EETKutsu

Kansainvälinen AI Finland 2020 -tapahtuma järjestetään 22.4.2020 Tampere-talossa. Tapahtuma keskittyy kestävään älykkääseen tuotantoon sekä yritys-tutkimusyhteistyöhön tukien suomalaisen AI:n tutkimusta, kehitystä ja kaupallistamista. Tavoitteena on luoda AI Finland -konsepti, joka yhdistää vuosittain yritykset ja huippututkimuksen eri teemoissa ja alueilla. AI Finland alkaa Tampereelta, suomalaisen teollisuuden sydämestä.

Tampere Region Business Explorer: A New Online Portal Offers Powerful Data Tools to Attract Investments30.1.2020 11:05:00 EETPress release

Which industry sectors are strong in the Tampere region, in Finland? How many ICT companies are there? What is the concentration of people with degrees in health sciences compared to other regions in Finland? The newly launched Tampere Business Explorer helps companies interested in Tampere as a business location to research and analyze economic and demographic data about the city region. The Tampere Region Business Explorer is the first data resource of this kind to be launched in Finland.

Tampere Region Business Explorer: Uusi tehokas online-datatyökalu investointien houkutteluun30.1.2020 10:41:46 EETTiedote

Mitkä teollisuuden alat ovat vahvoja Tampereen seudulla? Montako ICT-yritystä alueella on? Montako terveysalan osaajaa alueella asuu verrattuna muuhun Suomeen? Vastajulkistettu Tampere Business Explorer – datatyökalu auttaa alueesta kiinnostuneita yrityksiä etsimään ja analysoimaan sen talous- ja väestötilastoja. Tampere Region Business Explorer on ensimmäinen Suomessa julkaistu tämän tyyppinen datatyökalu.