Hihna247 siivitti suomalaiset lahjoittamaan vähävaraisille perheille

Lauantaina nähtiin Suomi-somen historian ensimmäinen hyväntekeväisyyslive, joka keräsi suomalaiset lahjoittamaan 1500 joululahjaa vähävaraisille suomalaisille perheille. Nyt jo kuudennen kerran järjestetty Hihna247 tavoitti Facebookissa liki 200 000 katsojaa.

Hihna247 nähtiin nyt toista kertaa jouluna. Jouluhihnaksi nimetty erikoislähetys kuvasi Vantaan Prisma Jumbon kassahihnaa kahdeksan tunnin ajan kello 12–20.

Tänä vuonna Jouluhihna yhdisti voimansa Hope ry:n kanssa. Jouluhihnalla asioivat pystyivät antaman lahjan lahjaksi vähävaraisille suomalaisille perheille joko verkkokaupan kautta tai myymälän läheisyydessä sijainneeseen Joulupukin Joulupajaan. Lahjavuoreen kertyi erityisen paljon pehmoleluja, jalkapalloja, kirjoja ja lautapelejä.

- Näin suuri lahjoitusmäärä antaa valtavasti jouluiloa sitä tarvitseville lapsille ja nuorille. Olemme iloisia siitä, että suosittua ilmiötä hyödynnettiin hyvän joulumielen antamiseen, Hope ry:n toiminnanjohtaja Eveliina Hostila kommentoi.

Jouluhihna näkyi ja tuntui myös Jumbossa. Vaikka lauantai oli poikkeuksellisen vilkas kauppapäivä, hyväntuulinen joulutunnelma säilyi koko päivän.

- Oli liikuttavaa huomata asiakkaiden aito auttamisen halu tärkeän asian puolesta. Myös myymälän henkilökunta laittoi itseään upeasti likoon lahjoitusmäärän kasvattamiseksi, Prisma Jumbon johtaja Merja Piispanen kertoo.

Jouluhihna liikutti myös ulkomailla asuvia suomalaisia

Hihnalla säännöllisesti näkyneet suomalaiset perinnetuotteet herättivät koti-ikävää ulkomailla asuvissa suomalaisissa. Lähetykseen saapui kaihoisanlämpöisiä jouluterveisiä muun muassa Englannista, Yhdysvalloista, Uudesta-Seelannista ja Hollannista.

Jouluhihna myös tuttuun tyyliin paljasti, millaisia jouluostoksia suomalaiset tekevät yhtenä joulun ajan vilkkaimmista kauppapäivistä.Tällä kertaa hihnan seuraajia hämmästytti erityisesti karkkipussien ja vessapaperin valtava vyöry läpi päivän.

#hihna247
#lahjalahjaksi
#jouluhihna

Juha-Matti Levo, Hihna247 tuottaja, S-ryhmän vähittäiskaupan viestintä, juha-matti.levo(at)sok.fi, puh. 0504090067

S-ryhmä julkaisi ruokaostosten personal trainerin14.9.2020 08:18:32 EESTTiedote

Menevätkö sokerin lähteet vaihtoon kauppalistalla? Värähtääkö suolamittari punaiselle? Mistä saisi enemmän kuituja? S-mobiilin Omat ostot -palvelun uuden Ravintolaskurin avulla voi tarkastella ruokaostosten terveellisyyttä ja tehdä viisaampia valintoja ruokakaupassa. Yhteistyössä Suomen johtavien ravitsemustieteilijöiden kanssa kehitetty laskuri auttaa ruokaostosten laadun seuraamisessa ja paljastaa mm. tyydyttyneen rasvan, kuidun, suolan ja sokerin lähteet.

Ravintola 10. Kerros tarjoaa maiseman, jonka jokainen haluaa nähdä. Funkkisklassikko helsinkiläishotelli Vaakunan katolla päivitettiin uuteen loistoon.11.9.2020 08:30:00 EESTTiedote

Helsingin parhaalla paikalla sijaitseva ravintola 10. Kerros avautuu 12. syyskuuta. Tilat on uudistettu funkkiksen hengessä talon uniikkia, alkuperäistä tunnelmaa kunnioittaen. Kaupungin keskustaan avautuvia näköaloja on avattu entisestään, ja uusi ruokalista nostaa aidot maut esiin. Uudistuksen myötä kävijä voi nauttia yhdellä kertaa ajattomasta designista, upeista näkymistä, laadukkaasta ruoasta ja lämpimästä vieraanvaraisuudesta. Ravintolan muotokielen on päivittänyt palkittu sisustusarkkitehtitoimisto Fyra Oy.