Hihna247 siivitti suomalaiset lahjoittamaan vähävaraisille perheille

Lauantaina nähtiin Suomi-somen historian ensimmäinen hyväntekeväisyyslive, joka keräsi suomalaiset lahjoittamaan 1500 joululahjaa vähävaraisille suomalaisille perheille. Nyt jo kuudennen kerran järjestetty Hihna247 tavoitti Facebookissa liki 200 000 katsojaa.

Hihna247 nähtiin nyt toista kertaa jouluna. Jouluhihnaksi nimetty erikoislähetys kuvasi Vantaan Prisma Jumbon kassahihnaa kahdeksan tunnin ajan kello 12–20.

Tänä vuonna Jouluhihna yhdisti voimansa Hope ry:n kanssa. Jouluhihnalla asioivat pystyivät antaman lahjan lahjaksi vähävaraisille suomalaisille perheille joko verkkokaupan kautta tai myymälän läheisyydessä sijainneeseen Joulupukin Joulupajaan. Lahjavuoreen kertyi erityisen paljon pehmoleluja, jalkapalloja, kirjoja ja lautapelejä.

- Näin suuri lahjoitusmäärä antaa valtavasti jouluiloa sitä tarvitseville lapsille ja nuorille. Olemme iloisia siitä, että suosittua ilmiötä hyödynnettiin hyvän joulumielen antamiseen, Hope ry:n toiminnanjohtaja Eveliina Hostila kommentoi.

Jouluhihna näkyi ja tuntui myös Jumbossa. Vaikka lauantai oli poikkeuksellisen vilkas kauppapäivä, hyväntuulinen joulutunnelma säilyi koko päivän.

- Oli liikuttavaa huomata asiakkaiden aito auttamisen halu tärkeän asian puolesta. Myös myymälän henkilökunta laittoi itseään upeasti likoon lahjoitusmäärän kasvattamiseksi, Prisma Jumbon johtaja Merja Piispanen kertoo.

Jouluhihna liikutti myös ulkomailla asuvia suomalaisia

Hihnalla säännöllisesti näkyneet suomalaiset perinnetuotteet herättivät koti-ikävää ulkomailla asuvissa suomalaisissa. Lähetykseen saapui kaihoisanlämpöisiä jouluterveisiä muun muassa Englannista, Yhdysvalloista, Uudesta-Seelannista ja Hollannista.

Jouluhihna myös tuttuun tyyliin paljasti, millaisia jouluostoksia suomalaiset tekevät yhtenä joulun ajan vilkkaimmista kauppapäivistä.Tällä kertaa hihnan seuraajia hämmästytti erityisesti karkkipussien ja vessapaperin valtava vyöry läpi päivän.

#hihna247
#lahjalahjaksi
#jouluhihna

Juha-Matti Levo, Hihna247 tuottaja, S-ryhmän vähittäiskaupan viestintä, juha-matti.levo(at)sok.fi, puh. 0504090067

Mielenterveystyöllä S-ryhmässä poikkeuksellisen lupaavia tuloksia – ”Työnantajilta vaaditaan kokonaisvaltaista otetta ja tabujen purkua”22.1.2020 10:01:07 EETTiedote

Mielenterveyden oireet ja niiden vuoksi lisääntyvät työkyvyttömyyseläkkeet ovat kasvava haaste työelämälle. S-ryhmässä tehty kehitystyö osoittaa, että ilmiötä tulee tarkastella kokonaisvaltaisesti. Mielenterveyden ongelmat linkittyvät usein moniin elämän osa-alueisiin kuten elintapoihin, elämäntilanteeseen ja elämänhallintaan. Työkulttuurilla ja esimiehillä on erityisen iso vaikutus. S-ryhmän Nuori Mieli Työssä -ohjelmassa kehitetyllä Mielen tuki -mallilla on saatu lupaavia tuloksia.

Herkullinen bliniateria kruunaa talvipäivän. Helsinkiläisbistro Manussa blinit nautitaan rennossa tunnelmassa.13.1.2020 09:00:00 EETTiedote

Blinisesongin käynnistyminen heti tammikuun alussa tarjoaa herkullisen makumatkan talven ruokakauteen. Blinejä paistetaan sesonkia juhlistavissa S-ryhmän ravintoloissa jälleen 8. tammikuuta alkaen. Helsinkiläisessä Original Sokos Hotel Presidentissä sijaitsevan Bistro Manun keittiömestari Janne Tihtonen suosittelee blinejä niin arkeen kuin juhlaan.