HIIHTOLOMIEN SUOSIKKIKOHTEET OVAT RUKA, YLLÄS JA VUOKATTI

TIEDOTE 5.2.2015. Lomarengas Oy:n toimitusjohtaja Juha-Pekka Olkkolan mukaan tulevan hiihtolomasesongin suosikkikohteet ovat Ruka, Ylläs ja Vuokatti. Heti perässä tulevat Tahko, Pyhä ja Levi. Vaikka kohteita on jo varattu paljon, hiihtokeskuksissa on edelleen tilaa äkkilähtijöille. Varatuin ajankohta on Väli-Suomen hiihtolomaviikko 9.
Ruka

Lomarenkaan majoituskohteiden varaukset kulkevat määrällisesti linjassa edellisvuoden kanssa. Suosituimpien hiihtokeskuksien majoituskohteista on tällä hetkellä varattuna 75 - 80 % jokaisella hiihtolomaviikolla. Neljän hengen mökki mukavuuksilla, alle viiden kilometrin päässä rinteistä maksaa alkaen 500 euroa viikko. Majoituskohteista on mahdollisuus varata myös minilomia esimerkiksi 2-4 päiväksi. Tällöin lomat neljälle lähtevät 300 eurosta.

Hiihtokeskusmajoitusten lisäksi suomalaiset varaavat rantamökkejä myös hiihtolomalla. Vapaita mökkejä on runsaasti kohtuullisen matkan päässä keskusten palveluista ja hinnat ovat edullisempia.

- Rantamökit houkuttelevat lomailijoita, jotka kaipaavat omaa rauhaa. Järvi vetoaa suomalaiseen vaikka päällä olisikin jääkansi ja lumivaippa. Pilkkimään pääsee ilman kalastuslupaa ja murtomaahiihtolatuja lähtee usein mökkien lähettyviltä, kertoo Olkkola.

Ulkomaalaisten osuus matkailijoista seuraa meneillään olevaa trendiä myös Lomarenkaan varauksissa.

- Venäläisten varaukset keväälle on vähentyneet, mutta paikkausta tähän tulee Keski-Euroopasta. Suomessa lomailu kiinnostaa eritoten saksalaisia ja sveitsiläisiä, toteaa Olkkola.

Koulujen hiihtolomaa vietetään Etelä-Suomessa viikolla 8, Väli-Suomessa viikolla 9 ja Itä- sekä Pohjois-Suomessa viikolla 10.

Juha-Pekka Olkkola
050 3747747, juha-pekka.olkkola@lomarengas.fi

Juha Purhonen
Myyntijohtaja
040 702 5770

Vuonna 1967 perustettu Lomarengas Oy on majoitus- ja luontomatkailuun keskittyvä yksityinen yritys, jonka liiketoiminta yhtiöitettiin vuonna 1997. Suurimmat osakkeenomistajaryhmät ovat mökinomistajat ja matkailuyrittäjät. Lomarengas on yli 3800 lomakohteella Suomen suurin mökkivuokraaja. Lisäksi Lomarenkaalla on yli 20 000 kohdetta Euroopassa. Lomarengas-konserniin kuuluvat emoyhtiö Lomarengas Oy sekä Ylläksen Matkailu Oy ja Villi Pohjola Oy. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2014 noin 22 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 35. www.lomarengas.fi  www.villipohjola.fi  www.yllaksenmatkailu.fi

Ruka
Perhe laskettelemassa
Perhe hiihtää

Vuonna 1967 perustettu Lomarengas Oy on kotimainen loma-asuntojen välittäjä. Edustettuna yli 4000 vuokramökkiä, huvilaa ja huoneistoa. Kaikki kohteet on laatutarkastettu ja luokiteltu.

Suurimmat osakkeenomistajaryhmät ovat mökinomistajat ja matkailuyrittäjät. Lomarengas-konserniin kuuluvat emoyhtiö Lomarengas Oy sekä Ylläksen Matkailu Oy.