Hintan Saleen ensimmäiset Arinan Sale-ketjun itsepalvelukassat

Keskiviikkona 18.11.2020 tehtiin historiaa, kun Sale Hintta sai ensimmäisenä Osuuskauppa Arinan Salena käyttöönsä itsepalvelukassat. Itsepalvelukassoja on ollut käytössä isoimmissa myymälöissä vuodesta 2015 lähtien. Prismoissa ja S-marketeissa saatujen positiivisten käyttökokemusten myötä itsepalvelukassojen avaus myös Sale-myymäläkokoluokassa oli odotettu lisäys.

Sale Hintta sai ensimmäisenä Salena Arinassa itsepalvelukassat käyttöön.

Helppo ja turvallinen

Sale Hintta sai kunnian olla Arinan ensimmäinen itsepalvelukassoilla varustettu Sale. Kahden itsepalvelukassan tarkoituksena on nopeuttaa asiointia ja tasapainottaa ruuhkahuippuja.

– Haluamme entisestään sujuvoittaa omistajien asiointikokemusta. Muissa isommissa yksiköissä saatujen positiivisten kokemusten perusteella tiedämme, että varsinkin pieniä ostoksia tekevät asiakkaat arvostavat pikakassoja. Haluamme helpottaa omistajiemme arkea ja tämä tarjoaa toisen vaihtoehdon perinteiselle kassapalvelulle, kertoo Osuuskauppa Arinan ryhmäpäällikkö Antti Siuruainen.

Itsepalvelukassat, tai niin sanotut pikakassat, on tehty asiakkaille helpoiksi ja turvallisiksi käyttää.

– Itsepalvelukassalla omistaja voi skannata itse ostostensa viivakoodit sekä kerää Bonuksen ja maksaa kortilla sirupäätettä käyttäen. Jos kassan käyttö jännittää, niin henkilökuntamme auttaa ja opastaa mielellään. Tätä ei tarvi jännittää ja yhähän meiltä saa palvelua myös ihan perinteisellä kassalla. Itsepalvelukassat ovat mahtava lisä palveluumme ja henkilökuntamme saa samalla enemmän aikaa omistajien palveluun, sanoo Sale Hintan myymäläpäällikkö Laura Linna.

Itsepalvelukassoilla on kuitenkin muutamia rajoituksia; maksaa voi ainoastaan pankkikortilla ja niiden kautta ei voi ostaa ikärajavalvottuja tuotteita, kuten alkoholia, tupakkatuotteita tai Veikkauksen tuotteita.

– Ikärajavalvottuja tuotteita ostaessa tai käteisellä maksettaessa kannattaa suunnata suoraan perinteiselle kassalle, Linna muistuttaa.

Lisää valikoimia

Ison kassasaarekkeen muutos kahdeksi pikakassaksi toi samalla mukavasti lisää tilaa myymälään. Lisätilan ansiosta Sale Hintan tuotevalikoimia saatiin kasvatettua reilusti, joten jatkossa myymälä vastaa entistä paremmin alueen asukkaiden tarpeita myös valikoimien osalta.

Sale Hintta sai ensimmäisenä Salena Arinassa itsepalvelukassat käyttöön.

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 174 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki4.6.2021 15:15:27 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki toukokuun lopussa osoituksena kestävän matkailun eteen tehdystä arvokkaasta ja pitkäjänteisestä työstä. Visit Finlandin kehittämä ”Sustainable Travel Finland” -ohjelma auttaa suomalaisia matkailualan yrityksiä omaksumaan kestäviä ja vastuullisia käytäntöjä. STF-ohjelman läpäisseet ja kriteerit täyttäneet yritykset saavat Sustainable Travel Finland -tunnuksen ja heidän toimintaansa seurataan ja tarkastellaan säännöllisesti. STF-merkki auttaa kuluttajia vastuullisten matkailualan yritysten löytämisessä.

Tälläämö Linnanmaan avajaisia vietetään 20.5.19.5.2021 07:56:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan viides Tälläämö parturi-kampaamo avaa ovensa Linnanmaan Prisman yhteyteen torstaina 20.5.2021. Nyt avattava toimipiste täydentää jo toiminnassa olevia Tälläämö parturi-kampaamoja Oulun Limingantullissa, Kempeleen Zeppelinissä, Kemissä Kauppakeskus Coronassa ja Rovaniemen Prismakeskuksessa. Linnanmaan uudessa Tälläämössä laadukkaita ja monipuolisia parturi- ja kampaamopalveluita tarjoaa 15 uutta ja nykyistä arinalaista.

Prisma Linnanmaan uudistus loppusuoralla – laajentunut ruokatori avattiin perjantaina 14.5.14.5.2021 10:25:33 EEST | Tiedote

Viime vuoden marraskuussa käynnistyneen myymäläuudistuksen punaisena lankana on ollut rakentaa yhdessä entistä ehompi Prisma yhdessä omistajien kanssa. Omistajilta kerättyjen toiveiden tulokset ovat konkretisoitumassa ja uudistus on viimeistä silausta vaille valmis. Viimeisimpänä tänään perjantaina 14.5. avattu täysin uudistunut ruokatori. Koko uudistuksen valmistumista juhlitaan parin viikon kuluttua.