Hintan Saleen ensimmäiset Arinan Sale-ketjun itsepalvelukassat

Keskiviikkona 18.11.2020 tehtiin historiaa, kun Sale Hintta sai ensimmäisenä Osuuskauppa Arinan Salena käyttöönsä itsepalvelukassat. Itsepalvelukassoja on ollut käytössä isoimmissa myymälöissä vuodesta 2015 lähtien. Prismoissa ja S-marketeissa saatujen positiivisten käyttökokemusten myötä itsepalvelukassojen avaus myös Sale-myymäläkokoluokassa oli odotettu lisäys.

Sale Hintta sai ensimmäisenä Salena Arinassa itsepalvelukassat käyttöön.

Helppo ja turvallinen

Sale Hintta sai kunnian olla Arinan ensimmäinen itsepalvelukassoilla varustettu Sale. Kahden itsepalvelukassan tarkoituksena on nopeuttaa asiointia ja tasapainottaa ruuhkahuippuja.

– Haluamme entisestään sujuvoittaa omistajien asiointikokemusta. Muissa isommissa yksiköissä saatujen positiivisten kokemusten perusteella tiedämme, että varsinkin pieniä ostoksia tekevät asiakkaat arvostavat pikakassoja. Haluamme helpottaa omistajiemme arkea ja tämä tarjoaa toisen vaihtoehdon perinteiselle kassapalvelulle, kertoo Osuuskauppa Arinan ryhmäpäällikkö Antti Siuruainen.

Itsepalvelukassat, tai niin sanotut pikakassat, on tehty asiakkaille helpoiksi ja turvallisiksi käyttää.

– Itsepalvelukassalla omistaja voi skannata itse ostostensa viivakoodit sekä kerää Bonuksen ja maksaa kortilla sirupäätettä käyttäen. Jos kassan käyttö jännittää, niin henkilökuntamme auttaa ja opastaa mielellään. Tätä ei tarvi jännittää ja yhähän meiltä saa palvelua myös ihan perinteisellä kassalla. Itsepalvelukassat ovat mahtava lisä palveluumme ja henkilökuntamme saa samalla enemmän aikaa omistajien palveluun, sanoo Sale Hintan myymäläpäällikkö Laura Linna.

Itsepalvelukassoilla on kuitenkin muutamia rajoituksia; maksaa voi ainoastaan pankkikortilla ja niiden kautta ei voi ostaa ikärajavalvottuja tuotteita, kuten alkoholia, tupakkatuotteita tai Veikkauksen tuotteita.

– Ikärajavalvottuja tuotteita ostaessa tai käteisellä maksettaessa kannattaa suunnata suoraan perinteiselle kassalle, Linna muistuttaa.

Lisää valikoimia

Ison kassasaarekkeen muutos kahdeksi pikakassaksi toi samalla mukavasti lisää tilaa myymälään. Lisätilan ansiosta Sale Hintan tuotevalikoimia saatiin kasvatettua reilusti, joten jatkossa myymälä vastaa entistä paremmin alueen asukkaiden tarpeita myös valikoimien osalta.

Sale Hintta sai ensimmäisenä Salena Arinassa itsepalvelukassat käyttöön.

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.

Linnanmaan Prisman uudistus käynnistyy9.11.2020 13:21:33 EETTiedote

Osuuskauppa Arina aloittaa Linnanmaan Prismassa mittavan uudistuksen. Kyseessä on Prisman 15-vuotisen historian laajin uudistustyö. Ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan kiinteistön energiankulutuksen mullistava kylmä- ja lämmitystekniikan päivitys, jonka myötä myymälä tuottaa energiaa omien maalämpökaivojen avulla ja kiinteistön energiankulutus saadaan merkittävästi laskemaan. Samassa yhteydessä valmistellaan myös ruoan verkkokaupan avausta alkuvuodelle 2021. Toisessa vaiheessa 2021 vuoden alkupuolella toteutetaan Prisman myymäläuudistus, joka tuo omistajille entistä laajemmat valikoimat ja uusia palveluita.