Hippos tuo kumppaneidensa kanssa ravit takaisin televisioon - heinäkuussa nähdään päivittäin raveja antenni-tv-verkon Estradi-kanavalla

Hippos yhteistyökumppaneidensa kanssa tekee heinäkuussa kokeilun, jossa ravit näkyvät päivittäin antenni-tv-verkossa Estradi-kanavalla. Lähetys Estradilla on sama, minkä Veikkaus lähettää TotoTV:stä. Studiolähetykset ovat ruudussa keskiviikkoisin ja lauantaisin –muina päivinä ravit nähdään suoraan radalta. Lähetykset alkavat 30.6. Suur-Hollola-viikonlopun lauantaista. Ponsse Oyj, Lähitapiola ja Hevosurheilu-lehti ovat mukana tukemassa hanketta.

Ravit palaavat heinäkuuksi televisioon Digitan antenni-tv-verkon Estradi-kanavalla kanavapaikalla 28. Raveja nähdään kanavalla keskimäärin kaksi tuntia päivässä, mutta isojen ravitapahtumien yhteydessä lähetysaika on pidempi. Esimerkiksi Rovaniemen Kuninkuusravit näkyvät molempina päivinä kokonaisuudessaan klo 12:00 -18:00. Testilähetys katsotaan TotoTV:stä keskiviikkona 13.6.2018 klo 13:30 alkaen. Ohjelmatiedot löytyvät myös television sähköisestä ohjelmaoppaasta, Hippoksen sivuilta sekä Hevosurheilu –lehdestä.

”Heinäkuinen kampanja on kokeilu ja palvelee antenni-tv-verkossa olevia katsojia, joita on noin puolet suomalaisista. Kokeilun myötä saadaan päätöksiä tukevaa dataa katsojamääristä ja tietysti myös kesän parhaat ravitapahtumat näkyviin vapaalle tv-kanavalle. Ravien jatkosta Estradi TV:llä ei ole vielä päätetty, mutta jos näyttää siltä, että katsojat löytävät tiensä Estradille niin se voi olla yksi vaihtoehto esimerkiksi lauantain koosteen tai TotoTV:n studiolähetyksen esittämiselle”, Suomen Hippoksen toimitusjohtaja Vesa Mäkinen kertoo.

Maksuttoman Estradi-kanavan näkyvyysalue kattaa 97 % väestöstä. Estradi-kanavan näkyvyysalueen voi tarkastaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu. ”Digitan antenni-tv-verkkoa katsoo noin puolet suomalaisista. Kesäloma-aikaan Digitan verkon kautta katsotaan televisiota myös kesämökeiltä, joita on Suomessa yli 500 000”, kertoo liiketoimintajohtaja Teppo Ahonen Digitasta.

HybridiTV-palvelut rikastavat ravilähetyksiä

Kesän raviohjelmiin lisätään vuorovaikutteisia palveluja äänestyksen ja muiden sovellusten muodossa. Äänestyksissä tullaan äänestämään St Michel –ajon voittajaa ja omaa suosikkia ravikuninkaaksi tai –kuningattareksi. HybridiTV:n kautta on myös mahdollista tilata parin viikon näytejakso Hevosurheilu-lehdestä.

”Perinteisen television ja internetin yhdistävä hybridi-tv on tällä hetkellä käytettävissä Digitan antenni-tv-verkossa. Hybridi-tv-käyttäjiä on tällä hetkellä reilut 350 000”, kertoo Teppo Ahonen. Hybridi-tv-palveluiden käyttö edellyttää uudehkoa älytelevisiota, joka on kytketty laajakaistaverkkoon. Palvelu toimii lähes kaikissa Suomessa myynnissä olevissa älytelevisioissa sekä tietyissä vuosina 2013 ja 2014 myydyissä tv-malleissa. Lista vastaanottimista löytyy nettisivuilta www.hybriditv.fi.

Digita Info auttaa

Useimmat vastaanottimet etsivät uudet tv-kanavat automaattisesti. Jotkin vastaanottimet saattavat vaatia kanavien uudelleen virittämisen tai tehdasasetusten palauttamisen. Ohjeet kanavahaun tekemiseksi löytyvät Digitan internet-sivuilta www.digita.fi/kanavahaku tai laitteen käyttöoppaasta.

Digitan kuluttajapalvelu Digita Infon tekniset asiantuntijat auttavat antenni-tv-vastaanottoon liittyvissä kysymyksissä. Digita Info palvelee maanantaista perjantaihin klo 8-20 puh. 020 411 7676 tai info@digita.fi.

Lisätietoja:

Suomen Hippos ry, toimitusjohtaja Vesa Mäkinen, puh. 040 532 8923, vesa.makinen(at)hippos.fi

Digita Oy, Teppo Ahonen, johtaja, videojakelupalvelut, puh. 040 5630 299,
teppo.ahonen(at)digita.fi

Suomen Hippos ry on raviurheilun ja hevoskasvatuksen keskusjärjestö. Tärkeimmät tehtävämme ovat pitää rekisteriä ja kantakirjaa kaikista Suomessa kasvatettavista hevosroduista sekä johtaa ja valvoa ja tehdä tunnetuksi ravikilpailutoimintaa ja ravitapahtumia maassamme. Lisäksi Suomen Hippos harjoittaa myös koulutus-, järjestö- ja julkaisutoimintaa. Suomen Hippos ry:n tytäryhtiö on lehtiyhtiö Suomen Hevosurheilulehti Oy. Tavoitteenamme on hevostalouden menestys nyt ja tulevaisuudessa.

Digita Oy välittää radio- ja tv-ohjelmat luotettavasti kaikille suomalaisille vuoden jokaisena päivänä. Viimeisimmän digitaalisen tekniikan soveltajana kehitämme ja tarjoamme myös monipuolisia internet-tv- ja radiopalveluita. Lisäksi palveluvalikoimaamme kuuluvat kattavaan verkkoomme pohjautuvat IoT-palvelut sekä huippuluokan DataCenter-palvelut. Asiakkaamme ovat parhaita sisältöjä tarjoavia mediayhtiöitä sekä mobiili- ja laajakaistaoperaattoreita.

Samsungin uusiin televisioihin hybridiominaisuus - kodeissa jo yli 350 000 hybridi-tv-vastaanotinta12.6.2018 10:44Tiedote

Digita on panostanut viime vuosina voimakkaasti uudentyyppisten hybridi-tv-palveluiden kehittämiseen. Esimerkkeinä HbbTV-teknologian (Hybrid broadcast broadband TV) mahdollistamista sovelluksista ovat muun muassa syksyllä 2017 ja keväällä 2018 musiikkiohjelmien yhteydessä ollut äänestysmahdollisuus. Hybridi-tv-laitteiden määrä on kasvanut voimakkaasti suomalaisissa tv-talouksissa. Hybridi-tv-palveluita aktiivisesti käyttäviä televisioita on nyt yli 350 000, joka on yli 2,5 kertainen määrä vuodentakaiseen verrattuna. Hybridi-tv-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Digitan antenni-tv-verkossa sekä Telian Kaapeli-TV:ssä.

Yle Radio Suomi Lahden aluelähetyksissä häiriöitä15.3.2018 16:50Tiedote

Digitan radiolähetyksissä Radio Suomen Lahden alueella on havaittu tekninen vika ja tällä hetkellä Lahden alueella välitetään Yle Radio Suomi Hämeenlinnan alueohjelmaa. Häiriö alkoi klo 15 ja viankorjaus on käynnissä. Pyrimme palauttamaan Yle Radio Suomen Lahden aluelähetykset normaaleiksi mahdollisimman pian. Pahoittelemme teknisestä viasta aiheutuvaa haittaa. Näkyvyys- ja kuuluvuusalueet Näkyvyys- ja kuuluvuusalueen voi tarkistaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu. Lisätietoa: Kuluttajat: Digita Info ma-pe klo 8.00–20.00 puh. 020 411 7676 info@digita.fi Puhelun hinta Digita Infoon on lankapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 6 senttiä minuutilta ja matkapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 17,17 senttiä minuutilta.

Sanoma Media Finland ja Digita syventävät televisioyhteistyötään entisestään laajentamalla hybridi-tv-tarjontaa15.3.2018 10:00Tiedote

Sanoma Media Finland ja Digita sopivat maaliskuussa 2017 Nelonen Median tv-kanavien jakelusta vuodesta 2017 eteenpäin Digitan antenni-tv-verkossa. Marraskuussa 2017 yhtiöt laajensivat yhteistyötään lanseeraamalla teräväpiirtokanava Nelonen HD Digitan UHF-verkossa 1.11.2017. Samassa yhteydessä sovittiin myös Nelonen Ruutu -palvelun sisältötarjonnan laajentamisesta hybriditelevisiossa. Lisäksi yhtiöt ovat sopineet yhteistyöstä mainonnan kehittämisen osalta.