Hirvenhiihdon SM-kisat 2022 Vaalassa perutaan koronaviruksen aiheuttaman COVID-19 -tartuntatautiepidemian takia

Maaliskuulle suunnitellut Metsästäjäliiton Vaalan hirvenhiihdon SM-kisat on peruttu koronaviruksen korkeiden tartuntamäärien takia. THL:n mukaan tautihuippu on vasta edessä. Muiden kevään kilpailujen tilanne selviää koronavirustilanteen kehittymisen mukaan.

Tämä on jo kolmas vuosi, kun hirvenhiihdon SM-kilpailut Kainuun piirissä joudutaan perumaan. ”Ikävää, että tähän ratkaisuun päädyttiin, mutta tässä tilanteessa ei kuitenkaan ollut turvallista vaihtoehtoa, sillä järjestelyt pitäisi olla jo käynnissä”, sanoo kilpailun johtaja Ahti Kärkkäinen.

”Kilpailujen järjestäjän Metsästäjäliiton Kainuun piirin päätöksellä hirvenhiihdon SM-kilpailut peruttiin, sillä tartuntamäärät ovat nyt hurjia ja kilpailijoiden sekä toimitsijoiden turvallisuus on nyt tärkeintä”, toteaa Metsästäjäliiton puheenjohtaja Tuomas Hallenberg.

Kilpailuihin osallistuu normaalisti yli 500 urheilijaa ja tukihenkilöä. Ensimmäiset suoritukset oli tarkoitus hiihtää Vaalassa perjantaina 18.3.2022. Hirvenhiihto on ampumahiihtoa muistuttava laji, jossa hiihdon ja ammunnan lisäksi on etäisyyden arviointiosuus.

Kilpailun johtaja ​​​Ahti Kärkkäinen, puh. 044 348 0308, pjkajaaninampujat@gmail.com
Suomen Metsästäjäliitto – Finlands Jägärförbund ry Kainuun piiri ry

Suomen Metsästäjäliitto on valtakunnallinen metsästäjien etujärjestö, jonka jäseninä on noin 145 000 metsästäjää ja 2 700 metsästysseuraa. Viime vuonna tuli kuluneeksi tasan 100 vuotta Metsästäjäliiton perustamisesta. Lue lisää Metsästäjäliiton verkkosivuilta.

JAHTIMEDIA.FI on Suomen Metsästäjäliiton verkkolehti, jossa julkaistaan metsästysaiheisia artikkeleita, haastatteluja sekä videoita. Aihepiirejä ovat muun muassa metsästys, luonto, metsästyskoirat, riistaruoka ja metsästysammunta.