Historiallinen työhevos-, traktori- ja työkonekavalkadi vaikuttaa Helsingin liikenteeseen perjantaina 9.6

8.6.2017 09:13 | Maa- ja Metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry

Perjantaina 9.6.2017 Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK järjestää historiallisen työhevos-, traktori- ja työkonekavalkadin Helsingissä. Kulkueeseen osallistuu suomenhevosia ja noin sata konetta ja traktoria. Tapahtuma on osa MTK 100 ja Suomi 100 -juhlavuoden tapahtumia.

Kulkue kulkee reittiä Kaisaniemen puistokuja – Läntinen Teatterikuja – Rautatieaseman edusta – Kaivokatu – Asema-aukio – Postikatu – Mannerheimintie – Nordenskiöldinkatu – Veturitie – Pasilankatu – Pasilan silta / Asemapäällikönkatu – Ratapihantie – Rautatieläisenkatu – Messukeskus. Kulkue kulkee pääasiassa keskustasta poispäin menevillä kaistoilla.

Kulkue lähtee liikkeelle klo 13.15 ja arvioitu saapuminen Messukeskukseen on klo 14.15 – 14.45.

Kulkue liikkuu kävelyvauhtia. Kulkueen suuntaisesti kulkeva liikenne ja kulkuereittiä risteävä muu liikenne pysäytetään kulkueen ajaksi. Linja-autoliikenteeseen on odotettavissa viivästyksiä. Raitiovaunut kulkevat kulkueen aikana, mutta viivästykset ovat mahdollisia. HSL tiedottaa tarkemmin paikallisliikenteen poikkeusjärjestelyistä sivustollaan.

Kaikille avointa koko perheen yleisöjuhlaa vietetään Rautatientorilla 9.6.2017 klo 9 – 15. Torilla on esillä erilaisia traktoreita ja koneita sadan vuoden ajalta sekä ohjelmaa koko perheelle.

Kaisaniemenrannassa ja Kaisaniemen puistokujalla on siirtokehotus voimassa 7.6.2017 – 9.6.2017. Katualueet ja pysäköintialueet varataan kulkueen järjestäytymiseen. Tontille ajo ja huoltoajo on sallittu Pitkänsillan suunnasta. Ajoneuvoliikenne Kaisaniemenrantaan pysäytetään kulkueen ajaksi.

Polkupyöräily ja polkupyörien tuonti Kaisaniemenrantaan on kielletty 9.6.2017 klo 6 – 16.

Myös Kaisaniemen puistokujalla radan varressa on polkupyöräilyyn liittyviä rajoituksia klo 10 – 15. Varaudu käyttämään kiertotietä: Itäinen Teatterikuja – Svante Olssonin puistokuja – Unioninkatu – Pitkänsillanranta – Säästöpankinranta – Eläintarhantie.

Laakson ratsastuskentän pysäköintialue ja osa Urheilukadun pysäköintipaikoista on varattu tapahtuman käyttöön ja alueilla on siirtokehotus voimassa 9.6.2017 klo 7 – 16.

Pahoittelemme tapahtumasta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Lisätietoja MTK 100 historiallisesta työkonekavalkadista:

MTK 100 -työkonekavalkadin reitti
MTK 100 -työkonekavalkadin tapahtumasivu
Klaus Hartikainen, viestintäjohtaja, puh. 040 169 2060
Bettina Lindfors, MTK 100 tuottaja, puh. 040 920 9810
Emma Pihkala, MTK 100 markkinointikoordinaattori, puh. 040 920 9831
Jami Lauttalammi, viestinnän suunnittelija, puh. 040 920 9724
Sähköposti: etunimi.sukunimi(at)mtk.fi

Pohjoismaiden maanviljelijät kokoontuvat Hämeenlinnaan ruotimaan alan digitalisoitumista 16.-18.8.201715.8.2017 09:44Kutsu

Pohjolan Talonpoikaisjärjestön Keskusneuvosto NBC:n laajennettu yleiskokous järjestetään Hämeenlinnan Cumulus Resort Aulangolla 16.-18.8.2017. Kokouksessa pohjoismaiset viljelijäjärjestöt keskustelevat muun muassa ruoka-alan digitalisoitumisen haasteista ja mahdollisuuksista sekä osuustoiminnan kilpailueduista ja tulevaisuudennäkymistä. Kokoukseen osallistuu toistasataa viljelijä- ja osuustoimintajärjestöjen edustajaa. Suomella on NBC:n puheenjohtajuus 2015-2017.

Sadonkorjuun kasviksia lautasille15.8.2017 07:00Tiedote

Elokuun loppupuoliskon viikot 33 ja 34 on nimetty Suomessa kasvisten sadonkorjuuviikoiksi. Valtakunnallisia kasvisviikkoja päästään viettämään tänäkin vuonna. Avomaan ammattiviljelijöiden huolenpidossa kasvikset ovat kehittyneet varmasti, vaikkakin kylmyyden takia hitaasti. Joillekin kasveille viileys on jopa etu. Esimerkiksi salaateissa ei ole havaittu laatuongelmia, eivätkä kasvit ole alkaneet kukkia, kuten niille käy helteillä. Myös kukka-, parsa- ja keräkaaleille kesän lämpölukemat ovat olleet riittäviä.

Lähiruoka- ja pienpanimotrendit esillä Herkkujen Suomi-lähiruokatapahtumassa3.8.2017 10:03Tiedote

Tänään alkava lähiruokatapahtuma Herkkujen Suomi ja Syystober-olutjuhla järjestetään Helsingin Rautatientorilla jo seitsemättä kertaa, ja tänä vuonna tapahtuma on uudistunut ja yhtenäistynyt yhdeksi tapahtumakokonaisuudeksi. Tapahtuman teema #Syödäänyhdessä yhdistää oluen ja lähiruuan yhtenäisellä anniskelu- ja ruoka-alueella. Lähiruuan ja suomalaisen oluen tuotanto ja kulutus on kasvanut Suomessa tasaista vauhtia, ja suoramyynti kiinnostaa kuluttajaa ja tuottajaa enemmän kuin koskaan. Herkkujen Suomessa kuluttaja pääsee tutustumaan lähiruoka- ja pienpanimotrendeihin ja ostamaan herkkuja suoraan tuottajalta.

Kutsu tiedotusaamiaiselle: Suomen suosituin lähiruokatapahtuma ja Suomen parhaat oluet Helsingin Rautatientorilla 3.-5.8.201728.7.2017 10:42Tiedote

Jo seitsemättä kertaa yhdessä Syystober-olutjuhlan kanssa järjestettävä Herkkujen Suomi -lähiruokatapahtuma on uudistunut ja yhtenäistynyt yhdeksi tapahtumakokonaisuudeksi. Saman taivaan alla kohtaavat tänä vuonna suomalainen Street Food, Suomen parhaat oluet ja herkulliset ruokamarkkinat. Uutuutena tänä vuonna se, että koko alue on nyt anniskelualue - asia, josta iloitsemme suuresti, koska ruoan ja juoman yhdistäminen on luontevampaa kuin koskaan. Herkkujen Suomi-lähiruokatapahtuma järjestetään Helsingin Rautatientorilla 3.-5.8.2017.