HKLHKL

HKL hankkii kolme kaupunkipyöräasemaa varikoilleen

HKL:n raitiovaunuvarikoille Koskelaan ja Vallillaan sekä Roihupellon metrovarikolle asennetaan kaupunkipyöräasemat, jotta henkilökunnalla olisi mahdollisuus saapua töihin kaupunkipyörillä.

Asemat sijoitellaan HKL:n henkilökunnan tarpeiden mukaan, mutta ne toimivat osana kaupunkipyöräjärjestelmää.

- Työntekijät ovat pitkään toivoneet mahdollisuutta saapua töihin kaupunkipyörillä. Vastuullisena työnantajana HKL haluaa tarjota tähän mahdollisuuden ja tukea työntekijöiden hyvinvointia ja joukkoliikenteen käyttöä työmatkoissa, kertoo HKL:n projektipäällikkö Samuli Mäkinen.

Yritykset voivat omalla kustannuksellaan hankkia kaupunkipyöräaseman haluamalleen paikalle, kunhan asema on kaikkien käytettävissä.

- Toivomme, että asemat saadaan paikalleen elokuun loppuun mennessä, mutta tarkkaa päivämäärä meillä ei vielä ole. Ehkä tämä toimii myös esimerkkinä muille yrityksille ja toimijoille. Espoossa pari yritystä on jo hankkinut oman aseman suoraan CityBike Finlandin kautta, kertoo Mäkinen.

Jokaista uutta asemaa kohden lisätään myös pyörien määrää. Jos asennettavalla asemalla on 20 pyöräpaikkaa, lisätään pyöriä kymmenen koko järjestelmään. Yhteensä pyöriä saadaan 30 lisää.

- Vaikka asemat on hankittu juuri HKL:n henkilökuntaa ajatellen palvelevat ne samalla myös esimerkiksi yhteistyökumppaneita, joilla on varikoille asiaa ja tietenkin kaikkia kaupunkilaisia, Mäkinen toteaa.

Projektipäällikkö Samuli Mäkinen (HKL), p. 040 532 3594, samuli.makinen@hel.fi

Service Manager Juha Pitkänen (CityBike Finland Oy), p. 050 558 5446, jpitkanen@citybikefinland.fi

Kaupunkipyöräpalvelusta vastaa Helsingissä Helsingin kaupungin liikenneliikelaitos HKL ja Espoossa Espoon kaupungin Tekninen ja ympäristötoimi. Palvelua ylläpitää CityBike Finland ja markkinoinnista, digipalveluista ja asiakassuhteista vastaa HSL. Kaupunkipyörien ja pyöräasemien mainospaikkojen myynnistä vastaa ulkomainosyhtiö Clear Channel.

HKL – kaupungin paras liike.