Hoivakodissa heittäydyttiin ammattilaisten ehostettaviksi, seuraavana vuorossa seniorit Vaasassa

Meikkaaja-maskeeraaja ja blogisti Miia Ezen sekä drag queeniksi pukeutunut maskeeraaja Miikka, taiteilijanimeltään Miss B., jalkautuivat viime kuussa Attendon hoivakotiin Klaukkalassa. Suosion siivittämä tapahtuma on päätetty toteuttaa seuraavaksi Vaasassa, jonne Miia ja Miss B. matkaavat Attendo Kaarlentuvan hoivakotiin 11. kesäkuuta. Ensimmäisessä kauneuspäivässä myös muutamat miehet intoutuivat kokeilemaan käsihoitoja ensimmäistä kertaa elämässään.

Terttu Jaakkola on tyytyväinen meikkaaja-maskeeraja Miia Ezen loihtimaan lopputulokseen. Kuva: Markus Sommers. Kuva on toimitusten käytettävissä.

Meikkaaja-maskeeraaja ja blogisti Miia Ezen sekä drag queeniksi pukeutunut maskeeraaja Miikka, taiteilijanimeltään Miss B., jalkautuivat viime kuussa Attendon hoivakotiin Klaukkalassa. Kahden ammattilaisen ja kauneusalan opiskelijoiden hemmottelutilaisuus sai ikääntyneet viihtymään kauneudenhoidon parissa koko päivän, sillä oman ehostuksen lisäksi seurattiin myös muiden laittautumista. Suosion siivittämä tapahtuma on päätetty toteuttaa seuraavaksi Vaasassa, jonne Miia ja Miss B. matkaavat Attendo Kaarlentuvan hoivakotiin 11. kesäkuuta.

- Kampauksia, meikkejä ja käsihoitoja on luvassa koko päivän Kaarlentuvan asukkaille. Ensimmäisessä kauneuspäivässä myös muutamat miehet intoutuivat kokeilemaan käsihoitoja ensimmäistä kertaa elämässään, vinkkaa kauneuspäivästä vastannut Krisli Laurila Attendosta.

Ehostuksesta jää pysyvämpi jälki osallistujalle

Ehostuksesta halutaan jättää myös pysyvämpi jälki, joten kaikki osallistujat saavat muistoksi itsestään paikalle hankitun ammattivalokuvaajan otoksen.

- Idea on mielestäni uusi ja raikas ja tuo piristystä arkeen. Parturi ja jalkahoitaja käyvät meillä muutenkin, mutta kokonainen kauneudelle varattu päivä on yhteisöllinen tapahtuma, jossa tulokset näkyvät heti, ja jossa kaikki viihtyvät sukupuoleen katsomatta yhdessä. Oli liikuttava nähdä ikäihmisten kasvoilla se onni, kun heitä meikattiin, kertoo Klaukkalan hoivakodin johtaja Maritta Havanka.

Kilvan kehumista

Seniorit intoutuivat kilvan kehumaan Klaukkalassa toisiaan ja päivää leimasi alun arastelun jälkeen ilo.

- Hyvältä näyttää, kunhan tuo vielä pysyisi, sanoo Pirkon mies pilke silmäkulmassa.

- Terttu on tuollainen missi, kommentoi eräs asukas toveriaan.

Terttu Lahdenperän rutiineihin onkin nuorempana kuulunut aina laittautuminen, mutta hoivakodissa hän ei ole enää jaksanut. Meikkiin pääsyä Lahdenperä odotti innokkaasti ja viihtyi laitetussa ulkomuodossaan ja kävi hakemassa meikkaajalta lisää huulipunaa huuliinsa pitkin päivää.

- On kiva, että järjestetään tällaisia tapahtumia hoivakodissa, eikä tarvitse lähteä minnekään, vaan ammattilaiset tuodaan tänne meidän luokse, todettiin Klaukkalasta yhdestä suusta.

Krisli Laurila
koordinaattori, Attendo hoivapalvelut
krisli.laurila@attendo.fi

Klaukkalassa ikäihmiset heittäytyivät Attendon hoivakodissa ammattilaisten ehostettaviksi. Kauneuspäivä saa jatkoa Vaasassa kesäkuussa. Kuva: Markus Sommers. Kuva on toimitusten käytettävissä.
Jokainen on tavallaan kaunis ja jokainen tarvitsee pieniä kauneushetkiä elämässään, sanoo Miss B Attendon hoivakodin kauneuspäivässä ehostaessaan rouvia. Terttu Lahdenperän rutiineihin kuului nuorempana aina meikkaaminen. Kuva: Markus Sommers. Kuva on toimitusten käytettävissä.

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Teemahoivakodissa lähihoitaja pääsee toteuttamaan taiteellista puoltaan10.8.2018 12:10Blogi

Anna-Mari Uskin lapsuutta ja nuoruutta väritti taiteellisuus. Taide on pysynyt tärkeässä roolissa myös aikuisiällä. - Isän puolelta kaikki piirtävät, mutta molemmat vanhempani ovat taiteellisesti lahjakkaita. Katselin 5-vuotiaana äitiä, tätiä ja mummoja neulomassa ja isää sukulaisineen piirtämässä. Päätin silloin, että minäkin haluan neuloa ja piirtää, sanoo Anna-Mari Uski. Siitä lähtien on Anna-Mari piirtänyt, maalannut ja tehnyt käsitöitä, mutta taide elättää vain harvan Suomessa, joten Anna-Marillakin on päivätyö, jonka hän nimeää toiseksi kutsumuksekseen. - Tykkään äiti-hahmona hoitaa ihmisiä. Minulla on ollut aina vähän hoivavietti. Saan hyvän mielen, kun kiitetään ja tiedän tehneeni työni hyvin, kertoo Uski. Pian kolme vuotta lähihoitajana vanhusten parissa työskennellyt Anna-Mari siirtyi Attendo Marsalkanhoviin Mikkeliin, kun kulttuuri- ja taidepainotteinen hoivakoti avattiin loppukeväästä. Teemakoti on ollut mieluisa työpaikka. - Meillä on rento ja yhteisöllinen ilmapiiri. Olem

Vuoksenniskalla rakennustyöt hyvässä vauhdissa: ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan jo maaliskuussa2.7.2018 10:02Tiedote

Attendo avaa ensi keväänä palvelukodin mielenterveyskuntoutujille Imatran Vuoksenniskalle Havurinne 3:en. Attendo Havurinteeksi nimetty palvelukoti koostuu yhteensä 43:sta tehostettuun palveluasumiseen, kevyempään palveluasumiseen sekä tuettuun asumiseen soveltuvasta asunnosta. Rakentaminen on alkanut kesäkuun puolivälissä. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan maaliskuussa 2019.